2024-05-19, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TVBIE
Jo, du citerar Isakov. Du citerade det här stycket:

Om vi nu utvidgar citatet genom att inkludera en rad till från texten så ser det ut såhär:

Isakov har bland annat jobbat åt ryska centralbanken. Du citerar alltså en ryss. Eller, som du själv brukar kalla det, du ägnar dig år "rysskuksugande".
Oj. Nu tror du att du fick rätt i dina sinnesrubbade ryzzlögner?
Citera
2024-05-19, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av annemil
Hur är det med arbetslöshet, pensioner, förväntad livslängd, brottslighet, sjukvård, utbildning?

Hur mår folket, inte bara i mockba utan i hela landet....
Min personliga uppfattning om läget där jag bor (ej Moskva).

1) Arbetslöshet är låg och lönerna växer snabbt.
2) Pensioner är dåliga, men går att leva på. Det finns en ambition att höja dessa, men det går långsamt.
3) Förväntad livslängd är på väg upp och för stunden på 72.7 år. Den främsta orsaken till tidigare låg livslängd, alkoholkonsumptionen, har redan minskat drastiskt till en nivå under många västeuropeiska länder nivåer. Effekten på folkhälsan kommer med viss fördröjning.
4) Brottsligheten är klart lägre än i Europa. Vissa statistikformer, som mord, mäts på ett sätt annat sätt liknande gamla tidens Sverige, varför statistiken inte visar detta tydligt utan ser högre ut. Gatorna är mycket tryggare än i Stockholm och man får aldrig något stulet.
5) Sjukvården är jämförbar. Något sämre utrustning och lokaler, men bättre service. Läkare gör t ex hembesök direkt och gratis om du mår lite dåligt.
6) Utbildningen i skolan bättre. Universiteten har ofta sämre finansiering och alla platser är inte gratis, vilket ger Sverige fördel där.
Citera
2024-05-20, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Panzershreck
Varsågod. Ta fram den och gråt om ett år. Pissryss.

Inte Ryssvän, men realist.
Tvärr blir det som jag sade
Citera
2024-05-20, 08:44
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solipsism

2) Pensioner är dåliga, men går att leva på. Det finns en ambition att höja dessa, men det går långsamt.
3) Förväntad livslängd är på väg upp och för stunden på 72.7 år. Den främsta orsaken till tidigare låg livslängd, alkoholkonsumptionen, har redan minskat drastiskt till en nivå under många västeuropeiska länder nivåer. Effekten på folkhälsan kommer med viss fördröjning.
4) Brottsligheten är klart lägre än i Europa. Vissa statistikformer, som mord, mäts på ett sätt annat sätt liknande gamla tidens Sverige, varför statistiken inte visar detta tydligt utan ser högre ut. Gatorna är mycket tryggare än i Stockholm och man får aldrig något stulet.
5) Sjukvården är jämförbar. Något sämre utrustning och lokaler, men bättre service. Läkare gör t ex hembesök direkt och gratis om du mår lite dåligt.
6) Utbildningen i skolan bättre. Universiteten har ofta sämre finansiering och alla platser är inte gratis, vilket ger Sverige fördel där.

Ja jävlar vilket paradis.... gapskratt.

Fattar inte varför inte miljoner fattiga förtryckta Europeér drar dit, har en idiot nån förklaring på det?
Det kan inte vara så att du helt enkelt bara snackar bajs?
Citera
2024-05-20, 09:52
Medlem
TVBIEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RealTide
Ingen har påstått att Ryssland är ett paradis. Du är så dålig på att argumentera att du ständigt måste underlätta för dig själv genom att hitta på halmgubbar att attackera.

Bonusvideo från Samara. Inget "paradis" (och ingen har någonsin påstått det), men ganska fint.

https://www.youtube.com/watch?v=PZWo4rlV_80
Senast redigerad av TVBIE 2024-05-20 kl. 10:08.
Citera
2024-05-20, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solipsism

1) Arbetslösheten är låg därför att Ryssland har ingen framtid: ”This is primarily due to labor shortages of skilled workers caused by the emigration and mobilization of men for the war in Ukraine.”
https://tradingeconomics.com/russia/unemployment-rate
2) En ordinär pissryss pension är under $240 och höjningen av pensionerna har ätits upp av prishöjningarna.
3) Denna trend med sjunkande alkoholkonsumtion är över. Nu ökar alkoholkonsumtionen kraftigt och med den brottsligheten:
”Russia’s war against Ukraine has led to a surge in alcohol consumption in Russia, reaching 2.3 billion liters in 2023 and mirroring Soviet-era trends.
The spike in alcoholism correlates with an increase in violent crime across Russia, with over 589,000 felonies in 2023, the highest since 2011.
Growing alcoholism and crime, fueled by war-related stress and the return of pardoned criminals from Ukraine, contribute to a stagnant, apathetic society and poses risks to Russia’s stability.”
https://jamestown.org/program/russia...two-year-mark/
4) Man får inget stulet i Ryssland? Det där påståendet hamnar i samma kategori som att kvinnor är tryggare i Egypten (där 96% har rapporterar sexuella trakasserier/övergrepp) än i Europa.
Våldsbrott ökar:
”The Russian Interior Ministry has forecast that the number of serious crimes committed in Russia may reach 152,000 in 2024, the highest figure in over 15 years according to independent media outlet Verstka on Wednesday.”
https://novayagazeta.eu/articles/202...-years-en-news
5) Vårdpersonal och läkare saknas och bördan blir bara större:
”The statement noted that Russia's Health Ministry in November 2023 said the medical sector lacked about 26,500 doctors and 58,200 nursing staff. The U.K. statement said there is a “significant shortage” of doctors in 22 regions and a “severe” shortage assessed in another seven regions. “The heavy resource and financial burden of supporting Russia’s war in Ukraine is negatively affecting a range of civilian services” in Russia, it said.”
https://www.rferl.org/a/russia-war-a.../32773897.html
6) Ryssland producerar inget mänskligt kapital, utbildningen är undermålig:
”The World Bank 2019 report How Wealthy Is Russia? found that human capital accounts for only 46 percent of Russia’s total wealth compared with an OECD average of 70 percent. Average per capita human capital wealth in 2014 was about US$500,000 for the OECD, five times higher than in Russia.”
https://blogs.worldbank.org/en/educa...deration-1990s

Ryssland har ett enormt utbildningsproblem, det finns inte tillräckligt med kvalificerade arbeten för vidareutbildade. I Europas Afrika finns inget behov av högutbildade och det här kriget ändrar verkligen inte på denna realitet:
”The total fraction of all tertiary education holders (including university and college) exceeded 70% in 2015. With this abundance of tertiary education holders, Russia finds itself ahead of most countries according to this indicator. However, given the existing job structure with a large proportion of low-skilled jobs, this has led to a growing overeducation problem.”
https://wol.iza.org/articles/the-lab...in-russia/long
Citera
2024-05-20, 09:54
Medlem
Citat:

Fattar inte varför inte miljoner fattiga förtryckta Europeér drar dit, har en idiot nån förklaring på det?
Det kan inte vara så att du helt enkelt bara snackar bajs?
Om man är trött på Europas framtid kan man ju alltid åka till ett efterblivet Ryzzhelvete utan framtid.
Citera
2024-05-20, 11:12
Medlem
RealTides avatar
Citat:
]Ingen har påstått att Ryssland är ett paradis.[/b] Du är så dålig på att argumentera att du ständigt måste underlätta för dig själv genom att hitta på halmgubbar att attackera.

Bonusvideo från Samara. Inget "paradis" (och ingen har någonsin påstått det), men ganska fint.

https://www.youtube.com/watch?v=PZWo4rlV_80

Jo det försökte solpiss och även du ibland. Givet läget i Sverige, om man då påstår att ryzzland är bättre måste det ju vara ett paradis.... alternativt ljuger ni.

Du ska inte komma här och bedöma andras argumentation du för mest fram fakenews lögner och propaganda, ingen efterfrågar dina " bedömningar."
Citera
2024-05-20, 12:30
Medlem
TVBIEs avatar
Citat:
Jo det försökte solpiss och även du ibland. Givet läget i Sverige, om man då påstår att ryzzland är bättre måste det ju vara ett paradis.... alternativt ljuger ni.
Bara ge mig länken till inlägget där jag skrev att Ryssland är ett "paradis", istället för att skriva en massa osammanhängande dravel.
Citera
2024-05-20, 13:35
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Bara ge mig länken till inlägget där jag skrev att Ryssland är ett "paradis", istället för att skriva en massa osammanhängande dravel.

Jag fattar inte varför du lägger dig i, jag bytte inlägg med solipism..... jag behöver inte skicka ett skit till dig, sluta sprid ditt fejk och ditt halmgubberi!
Citera
2024-05-20, 18:55
Medlem
TVBIEs avatar
Citat:
Jag fattar inte varför du lägger dig i, jag bytte inlägg med solipism..... jag behöver inte skicka ett skit till dig, sluta sprid ditt fejk och ditt halmgubberi!
Okej, ge oss då istället en länk till det inlägg där Solipsism påstod att Ryssland är ett "paradis".
Citera
2024-05-20, 19:00
Medlem
TVBIEs avatar
Hoppsan

Citat:
Russia posts 5.4% GDP growth for 1st quarter of 2024
https://www3.nhk.or.jp/nhkworld/en/news/20240518_13/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto