2019-08-07, 11:07
Medlem
junks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Italien har också kärnvapen. Skillnaden är att medan Ryssland lyckas utveckla och tillverka sina på egen hand, så måste Italien förlita sig på att de levereras av USA. Det går alltså bättre för Ryssland än för Italien. Återigen kommer vi till frågan varför?

Italien har inga egna kärnvapen dom är en del av Natos paraply.
Citera
2019-08-07, 12:20
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Italien har också kärnvapen. Skillnaden är att medan Ryssland lyckas utveckla och tillverka sina på egen hand, så måste Italien förlita sig på att de levereras av USA. Det går alltså bättre för Ryssland än för Italien. Återigen kommer vi till frågan varför?

Sånt jävla trams, till och med värre än vanligt från dig.

NATO lagrar mellan 50-90 taktiska kärnladdningar (flygbomber) i Italien. Hade Italien, ett av de mest utvecklade industriländerna i västvärlden, velat utveckla egna kärnvapen så hade man naturligtvis kunnat göra det. Förmodligen inom ett år eller så.

Orsaken till att man inte gör det är politisk, inte att det saknas kompetens/teknisk förmåga.
Citera
2019-08-07, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av junk
Italien har inga egna kärnvapen dom är en del av Natos paraply.
Italien har kärnvapen på sitt territorium. De levereras av ockupationsmakten. Det går alltså bra för Ryssland att hävda sitt nationella oberoende, medan detsamma går dåligt för Italien. Nu återkommer jag så till min fråga, dvs varför?
Citera
2019-08-07, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
PS Har du försökt kolla upp om Palme var statsminister i Sverige, eller du har inte lyckats med det?
Statschefer har inte oinskränkt makt. När de försöker gå emot den djupa staten har de begränsat manöverutrymme. De kan då antingen kompromissa och ställa om delar av sin politik, som t.ex. Trump, eller ta risken att bli likviderade, som t.ex. Kennedy och Palme.
Citera
2019-08-07, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CommieHunter1
Kan du utveckla ditt påstående?
Jag utvecklar först det du i sann sovjetisk anda censurerade bort: https://www.ft.com/content/9ba46770-...7-60ee53e6681d. Att Putin skall klippa internetkablarna till Ryssland alltså. Enligt https://en.wikipedia.org/wiki/Russia...%E2%80%932017) har BNP-tillväxten minskat från 5,3 % år 2011 till 1,5 % år 2017.
Citera
2019-08-07, 21:56
Medlem
CommieHunter1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berch123
Jag utvecklar först det du i sann sovjetisk anda censurerade bort: https://www.ft.com/content/9ba46770-...7-60ee53e6681d. Att Putin skall klippa internetkablarna till Ryssland alltså.

Oj, vad dramatiskt det lät. Putin ska knipsa av världens internet med ett par tänger?

Artikeln du länkar till är bakom betalvägg. Handlar väl om att Ryssland ser över sina rutiner i samband med potentiella cyberangrepp. Menar du att Ryssland ska stå oförberett?
Citera
2019-08-07, 21:59
Medlem
CommieHunter1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Hade Italien, ett av de mest utvecklade industriländerna i västvärlden, velat utveckla egna kärnvapen så hade man naturligtvis kunnat göra det. Förmodligen inom ett år eller så.

Nej, det tar betydligt längre tid att utveckla kärnvapen än ett år. Frankrike höll på i flera decennier. Då inkluderar jag naturligtvis vapenbärare i form av missiler.
Citera
2019-08-08, 10:16
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommieHunter1
Nej, det tar betydligt längre tid att utveckla kärnvapen än ett år. Frankrike höll på i flera decennier. Då inkluderar jag naturligtvis vapenbärare i form av missiler.

Och?? vad har det med frågan att göra, ni trodde att Italien hade egna kärnvapen , rikspuckos.
( inte våra rikspuckon dock.
Citera
2019-08-09, 18:50
Medlem
Citat:
Och?? vad har det med frågan att göra, ni trodde att Italien hade egna kärnvapen , rikspuckos.
( inte våra rikspuckon dock.
Jag skrev att de har kärnvapen. Jag skrev inte att de har egna kärnvapen. Men jag förstår att det är svårt att uppfatta nyanser när man är så arg som du.
Citera
2019-08-09, 19:15
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Jag skrev att de har kärnvapen. Jag skrev inte att de har egna kärnvapen. Men jag förstår att det är svårt att uppfatta nyanser när man är så arg som du.

Struntprat, du skrev att de fick kärnvapen levererade av US, det är inte sant.
Men vad förvänta sig från en som trodde Palme var i opposition när han de facto var statsminister...
Klart jag blir arg ibland, dumhet som du uppvisar gör folk arga
. Dumhet är den enda sjukdom den sjuke inte lider av, men hans omgivning lider...
Citera
2019-08-10, 07:30
Medlem
Citat:
Struntprat, du skrev att de fick kärnvapen levererade av US, det är inte sant.

Citat:
Aviano Air Base (IATA: AVB, ICAO: LIPA) (Italian: Base aerea di Aviano) is a NATO base in northeastern Italy, in the Friuli-Venezia Giulia region. It is located in the Aviano municipality, at the foot of the Carnic Pre-Alps, or Southern Carnic Alps, about 15 kilometres (9.3 mi) from Pordenone.

The Italian Air Force has ownership; it has also administrative, and military control of the base. It hosts around 50 nuclear weapons. It hosts the U.S. Air Force's 31st Fighter Wing too.
https://en.wikipedia.org/wiki/Aviano_Air_Base
Citera
2019-08-10, 10:44
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
https://en.wikipedia.org/wiki/Aviano_Air_Base

Du bara fortsätter att försöka dölja din dumhet, innan trodde du att Palme var i opposition när han var statsminister, nu inbillade du dig att Italien hade utvecklat kärnvapen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in