2019-08-07, 18:30
Medlem
JD är med i flertalet brottsmål, över 10st enligt en snabb sökning på nätet.

Någon som vet vad dessa handlar om?
Citera
2019-08-07, 18:57
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Vem skulle inte köra för fort med ett lik i bilen? Visst, Lappeasuanto är ett alternativ men varför då börja leta just i Parakka som ligger 3 mil nedströms? Det borde finnas något mer konkret som binder det hela till Parakka.

Enligt uppgift så misshandlades han i lägenheten så det behöver inte ha varit nåt lik i bilen. Har de tagit livet av honom kan det ha hänt vart som helst, exempelvis i skogen vid älven. Vill man vara säker på att bli av med en kropp tror jag dock inte man dumpar den i älven, den kan ju fastna på en strand nånstans.
Citera
2019-08-07, 18:58
Medlem
Läser på nätet att straffet för människorov ligger på 4-18 och ibland livstid beroende på om det bland annat har lett till att personen avlidit .
En tanke bara - OM det skulle vara så att dom råkat ha ihjäl honom pga att det blev slagsmål så är det hundra gånger smartare att dom tex skulle ha erkänt det direkt.
Som det är nu , fast än ingen nånsin skulle erkänna att dom haft med det att göra att dom ändå kan dömas för människorov fast jd aldrig dyker upp igen- eller har jag fel ?
Menar när det uppenbarligen finns sannolika skäl att dom är skyldiga till hans försvinnande.
Förstå mig rätt och rätta mig gärna om jag har fel
Citera
2019-08-07, 19:39
Medlem
Skaraborg2s avatar
Dumpad var någonstans?

Citat:
Ursprungligen postat av Kid-Stardust
Enligt uppgift så misshandlades han i lägenheten så det behöver inte ha varit nåt lik i bilen. Har de tagit livet av honom kan det ha hänt vart som helst, exempelvis i skogen vid älven. Vill man vara säker på att bli av med en kropp tror jag dock inte man dumpar den i älven, den kan ju fastna på en strand nånstans.

Fullt möjligt att det inte fanns något lik i bilen.

Han kanske var medvetslös men fortfarande vid liv?

Var någonstans tror du att de kan ha dumpat hans kropp?
Citera
2019-08-07, 19:47
Medlem
Vad jag hört så är det Ma*kus Isa*sson som har kopplingar till Parakka, hans släkt ska tydligen vara därifrån
Citera
2019-08-07, 19:51
Medlem
Den 4/8 brann en villa ner i Parakka..
Citera
2019-08-07, 19:55
Medlem
Skaraborg2s avatar
Nedre Parakka?

Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Ja det vet jag inget om men det kanske finns någon på plats som kan berätta? Nedre Parakka ligger just vid älven och om det har skett något vid en sommarstuga etc. så kanske det är troligt att sommarstugan också ligger i Nedre Parakka och invid älven. Nu kanske man inte ska ha för stora förhoppningar på lokala rapporter om inte någon reporter är på väg dit. Ligger lite avsides som synes.

Jag har en bekant i byn, månne om jag ska ringa upp honom?

Tack för den här informationen av det här området.

När jag själv tittade på kartan så trodde jag att det kunde handla om Nedre Parakka. Jag tycker orten ligger mera än lite avsides. Det är ju rena tassemarkerna.
Senast redigerad av Skaraborg2 2019-08-07 kl. 20:05.
Citera
2019-08-07, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alsany
Den 4/8 brann en villa ner i Parakka..
Har ingenting med den här historien att göra.
Senast redigerad av f0f12a351c 2019-08-07 kl. 20:01.
Citera
2019-08-07, 20:01
Medlem
Skaraborg2s avatar
Körtid 1 tim 30 min.

Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Tack för den här informationen av det här området.

När jag själv tittade på kartan så trodde jag att det kunde handla om Nedre Parakka. Jag tycker orten ligger mera än lite avsides. Det är ju rena tassemarkerna.

http://se.vagavstand.himmera.com/avstand_resa_mellan-kiruna-parakka-med_bil_restid_km-168222.html

Distans bil, buss: 92,1 km. Körtid med bil 1 tim 30 min.
Senast redigerad av Skaraborg2 2019-08-07 kl. 20:04.
Citera
2019-08-07, 20:04
Medlem
Citat:
Polisen verkar ha koncentrerat sig på Övre Parakka där det sticker av en väg som går genom ett riktigt sandåsland ned till populära fiskeställen vid Kalixälven. Det finns också flera sjöar efter den vägen.
Citera
2019-08-07, 20:11
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Fullt möjligt att det inte fanns något lik i bilen.

Han kanske var medvetslös men fortfarande vid liv?

Var någonstans tror du att de kan ha dumpat hans kropp?

Svårt att säga. Man undrar ju lite vart TN håller hus. Han kan ha tagit med JD väldigt långt från Kiruna om han tex. dragit söderut. Förutsatt att han överhuvudtaget är inblandad alltså.

Edit: Att sänka någon i en sjö verkar betydligt säkrare än i älven, särskilt om man haft tillgång till båt.
Senast redigerad av Kid-Stardust 2019-08-07 kl. 20:13.
Citera
2019-08-07, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naturfiskaren
Polisen verkar ha koncentrerat sig på Övre Parakka där det sticker av en väg som går genom ett riktigt sandåsland ned till populära fiskeställen vid Kalixälven. Det finns också flera sjöar efter den vägen.

Ja nog kanske han är där och fiskar vem vet, är populärt att dra ut till byarna och fiska, men jag tänkte sandåslandet för där kan man vara i fllera ddagar.

Att fiska i Parakka i 10 dagar kanske blir lite långtradgt, dåå hade jjag nog hellre åkt till Nurmasuando eller något sådant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in