2019-08-07, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Har följt den här tråden då jag tycker det är mycket konstigt att en människa kan försvinna bara så där.
Men du Mofasti tar då priset i ignorans, du vet att polisen har gått ut med att det, de facto finns en brottsplats med blodspår?
Det finns tre personer häktade som är misstänkta för människorov, och på sannolika skäl dessutom.
Gör alla en tjänst och sluta tjata om en fiskeresa som med all sannolikhet inte har ägt rum

Bra sagt!

Ja det är mycket tragiskt och "konstigt" att han försvunnit bara sådär.
Mitt i allt detta så tänker man ju, men vars är du?
Varför hittas han inte?
Finbs ju flera tänkbara som skulle kunna va inblandad i det här (förutom dem som sitter häktad) om det nu faktiskt finns en 4:e gm.
Det finns många som haft anledning till att inte tycka om bo och vad jag har hört så visste han om det och var ev på väg från stan.
Men sen om det berodde på att han vetet om att han var hotad el om det berodde på att han lessnat på Kiruna, det låter jag vara osagt.

Men med tanke på att han la ut sin speldator på kiruna fyndtorg för 20 k, här för några veckor sedan så kan ev det stämma som står i aftonbladet, att han haft en skuld.

Bland kirunas småkrininella (finns inte några direkta "gangsters" här ju) är det mer regel än undantag att "bötfälla" varandra för olika saker så det jag har undrat över, tyst för mig själv, är om han fått nåt sånt på sig?
Citera
2019-08-07, 12:37
Medlem
Som jag ser det finns det sex huvudpersoner i dramat.

J.D
M.I
J.L
M.S
D.N
och
E.P

Sen har både M.I och J.D ett gemensamt intresse i fiske (men det är kanske oväsentligt).

Får be om detta tagits upp tidigare (tråden börjar bli lång).
Citera
2019-08-07, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym257
Tycker det är DU som föraktar JD.
Eftersom du inte känner honom så kan du bara hålla käften?!
Vad tror du det beror på att han blev lyst såpass snabbt som han blev din fjant?
Därför att han ALDRIG skulle försvinna iväg, bara sådär (även om man har ett förflutet så innebär inte det att man inte har människor omkring sig som man älskar och som älskar en tillbaka) och att meddela sig om vart man är , är något dem allra flesta gör.
Även JD.

Så dra igen foderluckan och kräla tillbaka vars du kommer ifrån så kan vi få ägna oss åt det som är det viktiga i det här.
Att hitta JD och se till att få fast alla inblandade i denna mycket tragiska händelse.

Du känner inte honom, men det gör jag.
Så jäkla bra inlägg. Oavsett vad en person gör så har den personer runt sig som bryr och älskar den människan. Alla som är beroende är offer i sig. Även om personens gärningar kan klandras så kan våld aldrig försvaras.
Blir äcklad äver vissas brist på empati. Har ni inte för offret så åtminstone ha det för de anhöriga. Sluta spamma tråden med bullshit. Mufasi du kan ta timeout ett tag tack
Citera
2019-08-07, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pokerface

J.D
M.I
J.L
M.S
D.N
och
E.P

Sen har både M.I och J.D ett gemensamt intresse i fiske (men det är kanske oväsentligt).

E.P?? Hittar inget i tråden om denna E.P? Vem är det?
Citera
2019-08-07, 12:58
Medlem
Citat:

J.D
M.I
J.L
M.S
D.N
och
E.P

Vad har E.P med detta att göra ? Hon är JD s flickvän ichvhar Absolut inget med försvinnandet att göra
Citera
2019-08-07, 13:17
Medlem
Citat:

J.D
M.I
J.L
M.S
D.N
och
E.P

Intressant, vrf skull E.P ha med det att göra?
Av å på förhållanden är det många som har nu för tiden...🤔
Funderar över en viss J.H el J.R?
Nån som vet vad dem kan tänkas ha för relation?
Citera
2019-08-07, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frank_serpico
Ok. Han är i fjällen, tänker du dig att han har promenerat dit? Har han knallat dit så borde han ju snart vara framme kanske😂😂 alla normala människor tar helikopter upp dit, alltså skulle det finnas registrerat att han är där uppe. Fast mofasti, du kanske vet om JD har en egen helikopter?
Lägg ner nu dina meningslösa inlägg så vuxna kan få diskutera.
Tråden hade varit hälften så lång om man hade sluppit dina inlägg.

Ja du kan inte Kiruna som jag kan, är ofta uppe och har kontakter där.

Man kan åka helikopter men finns en väg efrer karesuandovägen man kan åka på, är inte som esssingeleden men den går några mil, sen vandrar man resten av biten.

Men på flashback tror ku folk att fullvuxna män inre klarar av att vara i vildmarken.

Som sagt tycker många att detta år vettigtt scenario bland mina bekanta i Kiruna som gillar fiske t ex J.W T.B

Som sagt bör man åka upp i sandåslandet och leta.
Citera
2019-08-07, 13:28
Medlem
Citat:

J.D
M.I
J.L
M.S
D.N
och
E.P

En Th*mas Nilsson har nämnts någonstans, vad vet vi om honom?
Citera
2019-08-07, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adlitam
En Th*mas Nilsson har nämnts någonstans, vad vet vi om honom?

Tror inte han är nåt å gå på... han är väl D.N bror el var det pojkvän?
Blandar ihop, det svänger😂
Citera
2019-08-07, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mofasti

Man kan åka helikopter men finns en väg efrer karesuandovägen man kan åka på, är inte som esssingeleden men den går några mil, sen vandrar man resten av biten.

Men på flashback tror ku folk att fullvuxna män inre klarar av att vara i vildmarken.

Som sagt tycker många att detta år vettigtt scenario bland mina bekanta i Kiruna som gillar fiske t ex J.W T.B

Och för att ta sig efter pulsujärvivägen och uppåt behövs fyrhjuling eller cross. Men det kanske han också har? Och tog han bussen dit? Bilen han har står ju i Kiruna så hur tog han sig dit tänker du?
Citera
2019-08-07, 13:46
Medlem
Lompisbos avatar
Citat:

Du ger dig inte! Hur kan man ta sig från Glaciärvägen, som ligger mitt i ett stort bostadsområde, till Karesuandovägen utan att någon har sett det. Speciellt inte med tanke på att hans bil står kvar på Glaciärvägen!!! Har han teleporterat sig, eller? Sen brukar man klä sig i skogskläder och ha med sig fiskeutrustning om man tänker fiska. Varifrån har du fått att han skulle ha tillgång till det mitt i natten? Det är ingen Kirunabo som ifrågasätter att en fullvuxen man skulle klara av att vara ute i vildmarken. Men, med rätt utrustning!
Citera
2019-08-07, 13:50
Medlem
Liz13s avatar
Citat:

Kan inte Kiruna som du?
Jag är iaf född och uppvuxen här, och tillbringat en stor del av mitt liv med jakt och fiske här uppe och i Nordnorge.
Om han skulle tagit sig dit den väg du säger, borde det ju saknas en bil, sen måste man vara klädd för vädret. Inget saknas, och var skulle han handlat utan att uppmärksammas? I de små byarna hade de kommit ihåg om han varit in, då varenda tant står o kikar bakom gardinen. I gympabyxor o tennisdojjor fångar du ingen fisk utan spö. Dra igen Mofasti, alla har begripit att du trollar. Du tillför noll och inget i diskussionen, och det märks att du inte bor här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in