2020-05-21, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xylor
Blir man direkt efter medelad dom placerad på kumla riksen? Tänkte på om dessa herrar befinner sig där nu på utredning och anstalt placering bestämmelse..
Det mesta inom kriminalvården är sekretessbelagt, men har för mig att just placeringsbeslut Inte är sekretess.
Så vill du ta reda på vilka anstalter de hamnar på ska det gå att få reda på genom att begära ut placeringsbeslut.

Vet att det för nått år sedan gjordes åtgärder inom kriminalvården för att kapa köerna till riksen (då var det flera månaders väntetid), så skulle tro att de antingen sitter där nu eller är skickade till respektive anstalter.

Ett annat sätt att ta reda på vart de sitter är väl att skriva brev till dem själva och fråga, bara skicka till kriminalvården märkt m namn å personnr så får dom det. Glöm inte skicka med frimärke om du vill ha svar.
Citera
2020-05-21, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Infiltrerad
Det mesta inom kriminalvården är sekretessbelagt, men har för mig att just placeringsbeslut Inte är sekretess.
Så vill du ta reda på vilka anstalter de hamnar på ska det gå att få reda på genom att begära ut placeringsbeslut.

Vet att det för nått år sedan gjordes åtgärder inom kriminalvården för att kapa köerna till riksen (då var det flera månaders väntetid), så skulle tro att de antingen sitter där nu eller är skickade till respektive anstalter.

Ett annat sätt att ta reda på vart de sitter är väl att skriva brev till dem själva och fråga, bara skicka till kriminalvården märkt m namn å personnr så får dom det. Glöm inte skicka med frimärke om du vill ha svar.
Tack för bra och utförligt svar. Och kom ihåg är inte nån kriminell i nåt gäng som mofasti fått för sig är allmänt nyfiken. Förstår inte vars mofasti får alla fantasier ifrån men inget krimminellt finns inom mig
Citera
2020-05-22, 01:10
Medlem
Citat:
Mofasti. Jag erkänner att jag är nyfiken och frågar massa om dessa herrar pga. Att dom är fega svin och jag hoppas dom får det hårt det hårt inne på anstalten under alla år. Själv är jag från en annan kommun och är inte kriminellt belagd eller nån gängledare och känner ingen och vill inte känna någon som sitter i fängelse. Så där fick du 100% lig beskrivning av mig.
Hoppas du nu förstår / Xylor

Uppskattar för svaret Herr Xylor.

Dock bör vi nog ändå vara förtegna med detta, om du postar något till grabbarna kan du försöka undvika att lämna ut det här då många kriminella grupperingar kanske ser dessa som kapabla att bli prospects eller något mer.

Och Kiruna behöver skyddas från att bli ett slagfält mellan olika kriminella grupperingar som är mindre sofistikerade jämfört medd nuvarande. Är lite som i Mexico där det blev krig då kartellerna började störa civilbefolkningen och det blev öppna stider.
Citera
2020-05-22, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mofasti
Uppskattar för svaret Herr Xylor.

Dock bör vi nog ändå vara förtegna med detta, om du postar något till grabbarna kan du försöka undvika att lämna ut det här då många kriminella grupperingar kanske ser dessa som kapabla att bli prospects eller något mer.

Och Kiruna behöver skyddas från att bli ett slagfält mellan olika kriminella grupperingar som är mindre sofistikerade jämfört medd nuvarande. Är lite som i Mexico där det blev krig då kartellerna började störa civilbefolkningen och det blev öppna stider.
Jag har inte tänkt skicka brev till dom vill som sagt inte ha kontakt med såna svin. Men vill inte vara otrevlig men måste ändå fråga varför du jämt skriver om kriminella grupperingar? . Tror inte det finns nån som vill ha dom som prospects bara för att dom begått ett mord, jämföra kiruna med mexico jag begriper inte hur du tänker..
Citera
2020-05-22, 22:33
Medlem
[quote=Xylor|71684580]
Citat:
Jag har inte tänkt skicka brev till dom vill som sagt inte ha kontakt med såna svin. Men vill inte vara otrevlig men måste ändå fråga varför du jämt skriver om kriminella grupperingar? . Tror inte det finns nån som vill ha dom som prospects bara för att dom begått ett mord, jämföra kiruna med mexico jag begriper inte hur du tänker..[/QUOT

Mofasti. Om du skickar dom något brev kan du ju skicka pm till mig om du får nåt svar är isåfall nyfiken..

Haha nu får du ju ge dig. Du är inte kriminell, du känner ingen på någon klass 1a, du vill inte ha med sådana as att göra. Du är bara såå nyfiken att du var tvungen att skaffa en användare för att ta reda på var herrarna befinner sig.
En idiot fattar att det här inte handlar om nyfikenhet, utan du har ett syfte. Och självklart kommer du neka till det, dum vore du ju annars.
Men som sagts tidigare, skriv till dom? Hade det bara varit en extrem nyfikenhet som driver dig hade det inte varit ett problem. Men du ser hellre att Mofasti skriver pm:ar dig sen min gissning: det här är herrar du är bekant med. Kanske rent av har något otalt med?
En sista utväg, fråga anhöriga?
Citera
2020-05-22, 23:21
Medlem
Nej jag har inget otalt med dom vet inte ens vem dom är för utom namn och bild i tidning och hoppas dom får däng i fängelset. Tvingar inte mofasti skriva brev till dom. Och skriv skit om mig om ni vill att jag skaffat användare för enbart denna tråd stämmer inte. Är med och skriver i många trådar inom norrbotten
Citera
2020-05-23, 00:46
Medlem
Ja jag har flera användar namn. Joo kan så verka men se ovan vad ja skrivit vill inte ha med såna där personer göra som dom att göra . Vill bara veta hur det fungerar inom kriminalvården hur fort man förflyttas m.m. Men ska söka själv. Och det med brev och Mofasti ber jag om ursäkt för var otänkt och vill ju givetvis sätta någon person i elände..
Citera
2020-05-23, 03:40
Medlem
Citat:
Jag har inte tänkt skicka brev till dom vill som sagt inte ha kontakt med såna svin. Men vill inte vara otrevlig men måste ändå fråga varför du jämt skriver om kriminella grupperingar? . Tror inte det finns nån som vill ha dom som prospects bara för att dom begått ett mord, jämföra kiruna med mexico jag begriper inte hur du tänker..

Ja folk vet inte att det redan finns ett omfattande kriminellt nätverk i kiruna som utför extremt rafinerade operationer, inga våldsbrott eller saker som påverkar privatpersoner men som ändå får stora profiter. Det är för att man tjänar inte pengar på att råna folk på helgerna och det vet detta nätverk om.

Mexico var tidigare ett fredligt och rikt land och kartellerna där levde främst på att sälja weed till usa och annat som inte påverkade samhället. Sen kom några grabbar in och det skapade stiridigheter och nya kriminella grupperingar som hotade lokalsamhället, det gick så långt att mexicos regering förklarade krig mot kartellerna.

Du kan tänka om dessa lyckas avancera så högt upp och få in nya grupperingar att det i Kiruna blir ett laglöst land där regementet från boden får patrullera på gatorna.

Detta är ett rimligt scenario om rättsväsendet inte sätter stopp.
Citera
2020-05-23, 09:21
Medlem
Citat:
Ja jag har flera användar namn. Joo kan så verka men se ovan vad ja skrivit vill inte ha med såna där personer göra som dom att göra . Vill bara veta hur det fungerar inom kriminalvården hur fort man förflyttas m.m. Men ska söka själv. Och det med brev och Mofasti ber jag om ursäkt för var otänkt och vill ju givetvis sätta någon person i elände..

Kriminalvården har en hemsida. Där kan du bl.a. läsa andras frågor och få svar på liknande funderingar.
Hur kommer det sig att du använder olika användarnamn i olika trådar?
Vad har du mer för användarnamn och i vilka trådar har du skrivit? Skulle vara intressant att läsa mer av dig.

Och vad har du för tankar om det här fallet? Har du läst FUPen? Du kanske har skrivit i den här tråden med ett av dina andra användarnamn? Men nu när du blev så extremt nyfiken på var herrarna befinner sig så blev det viktigt att ingen får se vad du tidigare skrivit?
Citera
2020-05-23, 11:34
Medlem
Tankar jag har om fallet är att svinen lurar dit en nu död "person" med att han ska få narkotika. Menar med det borde ändå inte personen fast under påverkan tycka det var lite märkligt att bli uppringd denna tid på dygnet att få gratis piller. Och ja jag har läst fup lyssnat rättegången på youtube!

I övrigt har ja ingen kommentar och lämnar ingen utan det får ni fundera och spekulera i själva..
Citera
2020-05-23, 15:06
Medlem
Citat:
Nej jag har inget otalt med dom vet inte ens vem dom är för utom namn och bild i tidning och hoppas dom får däng i fängelset. Tvingar inte mofasti skriva brev till dom. Och skriv skit om mig om ni vill att jag skaffat användare för enbart denna tråd stämmer inte. Är med och skriver i många trådar inom norrbotten
Fattar inte det där med att folk tror/hoppas att vissa brottslingar (ofta i fall de själva snöat in på och därmed tycker är särskilt hemska) ska råka illa ut, få stryk osv i fängelset.
Det är så jävla tramsigt tänkt! Exakt ALLA som sitter i fängelse på långa strafftider sitter i samma båt och har begått olika våldshandlingar, exakt ALLA har ett antal år framför sig i sällskap med andra brottsdömda -det som spelar roll är hur de uppför sig innanför murarna, klart vanligare att bråk uppstår pga nån snott frimärken av nån annan eller svinar ner i det gemensamma köket eller beter sig på annat irriterande vis.

Dessa herrar kommer baka kakor med sina medfångar, spela tv-spel och träna som galningar för det är sådant som får tiden att gå.
Precis som alla andra som sitter på långa straff och inte vill sitta i bunker -för det är där de hamnar de som ska hålla på och slåss 🤷‍♀️
Citera
2020-05-23, 15:41
Medlem
Mofasti. Nu får du ge dig att hoppa på mig och kalla mig krimminell ditt psykfall. Och vars får du allt från ? Krimminella nätverk, amerikanska filmer. Och allt möjligt trams. Du borde söka behandling för dina problem. Ge satan i att kalla mig för kriminell och att jag tillhör nåt nätverk är bara rent skitsnack från din sida sök hjälp för dina problem innan det går för långt..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in