• 1
  • 2
2019-08-06, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Hur har du kommit fram till det fetade? Har du läst mycket och kollat upp det eller känns det bara att det är rätt för dig? Har du någon vana av att leva utomlands? Av att leva i community? Vilket land gäller det? Vilken typ av rehabilitering behöver du?

Som användaren före mig redan sagt - soc kommer inte betala för det här.

Något engelsktalande antagligen, annars hade TS lika gärna kunnat skriva terapeutisk gemenskap i titeln.
Citera
2019-08-06, 21:05
Medlem
Det är så drygt att TS inte bara skriver vad denne skulle göra i ett sådant community.
Citera
2019-08-07, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Har du gått i samtalsterapi, så att någon professionell människa har kunnat utvärdera din arbetsförmåga under lång tid istället för en läkare som bara träffat dig några gånger?

Alltså jag har ju gått i samtalsterapi i många år, men terapeuter är inte till för att utvärdera arbetsförmåga, inte ens en terapeut jag hade under två år under något som hette Jobb Malmö som var ämnad att hjälpa mig just med arbetsrehab, gjorde en konkret utvärdering/specifikt uttalande. Men det har ju saknats en röd tråd genom mitt vuxna liv, ja, då jag varit på olika ställen vid olika tidpunkter, och ingen riktigt följt med mig under dessa år, förutom jag själv då, men min åsikt tas inte jättemycket på allvar, får jag intrycket av.
Citera
2019-08-07, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Det är så drygt att TS inte bara skriver vad denne skulle göra i ett sådant community.

Haha jag är ju inte riktigt här för att diskutera det, now am I? Min frågeställning är mer specifik. Men nå, ett exempel, från New Life Foundation i Thailand, på konkreta saker, vilket ju inte täcker vad det innebär att tänka holistiskt, so for that får du läsa på hemsidan:

Counselling (2 sessions per week)
Workshops (4 per week)
Daily meditation and yoga sessions
Support groups and other activities
Intensive practice retreats
Citera
2019-08-07, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eaeka
Haha jag är ju inte riktigt här för att diskutera det, now am I? Min frågeställning är mer specifik. Men nå, ett exempel, från New Life Foundation i Thailand, på konkreta saker, vilket ju inte täcker vad det innebär att tänka holistiskt, so for that får du läsa på hemsidan:

Counselling (2 sessions per week)
Workshops (4 per week)
Daily meditation and yoga sessions
Support groups and other activities
Intensive practice retreats

Allt det där kan du göra med försäkringskassan. De kommer inte betala det mångdubbla priset så att du ska utföra aktiviteter utomlands som finns tillgängliga i Sverige.

Du måste stå på dig och se till att bli ordentligt utredd så att du får hjälp av FK.
Citera
2019-08-08, 11:11
Medlem
Kanske kan vara alternativ? (Om du inte måste bo utomlands)
https://www.folkhogskola.nu/sok-skol...kraft-i-livet/
https://www.folkhogskola.nu/sok-skol...ft-och-balans/

Annars är det nog spara och åka på egen hand som gället, vet att fk dock gett pengar att resa till reumatiker, men då är ju klimatet mer dokumenterat effektivt. Fk är fyrkantiga, tror det egentligen ofta skulle vara billigare för dem att skicka folk utomlands, med tanke på lönenivån för svenska psykologer, psykiatriker etc. Men de vill väl inte skapa en pullfaktor där många kan se en finansierad semester
Citera
2019-08-08, 11:24
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungtering
Vad sägs om att jobba i 3-4 år, spara pengarna och bekosta din nöjesresa själv?

Sådant här får en att verkligen avsky att behöva betala så höga skatter.

Hoppas och tror det här är en trolltråd - "varit utbränd i 10 år"... ...fast, Sverige är fantastiskt, kan mkt väl vara sant.

On-topic; att klippa sig och skaffa ett jobb är ett bra tips - om du vill härifrån? Ja... klipp dig och skaffa ett jobb utomlands. Problem solved.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in