2019-07-31, 15:55
Medlem
Fris avatar
Det svarta har f.ö. bara träffat knottrorna, det är inte en kontinuerlig båge, utan en serie av tusentals prickar.

Måla om hela väggen skulle kanske ge bäst resultat, fast då blir det säkert en annorlunda nyans så att hela rummet måste målas om. Så pedantiskt är inte mitt krav hära.
Citera
2019-07-31, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Jag sade ju från börjat att jag har prövat en friktionssvamp. Det här verkar inte vara färg eller smuts som kan tas bort, utan avskrap som måste fyllas igen.

Är en burk välavvägt vald vitfärg och en riktigt fin pensel med precist handlag verkligen den enda lösningen?

Det är möjligt, men samtliga fläckar jag provade med denna svamp försvann till slut - även de fläckar där jag trodde färgen var avskrapad från väggen försvann efter lite tålmodig rengöring.

Men, helt upp till dig, är som sagt bara några tior som försvinner om det inte skulle funka.
Citera
2019-07-31, 22:30
Moderator
Tystnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Det svarta har f.ö. bara träffat knottrorna, det är inte en kontinuerlig båge, utan en serie av tusentals prickar.

Måla om hela väggen skulle kanske ge bäst resultat, fast då blir det säkert en annorlunda nyans så att hela rummet måste målas om. Så pedantiskt är inte mitt krav hära.

Prova en vanlig tvättsvamp, riv loss en bit och doppa ena ändan av svampen i vit färg sedan är det bara att lätt "trycka" den längs märket på väggen, även om det aldrig blir som innan lär det synas betydligt mindre.

suddgummi, lacknafta etc hjälper sällan blir bara värre...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in