2019-07-31, 02:56
Medlem
Hej,
Jag dricker ungefär 3 energidrickor om dagen 25cl eller 50cl. Har gjort detta i ungefär 4 år och har inte märkt något konstigt ännu. Hur kommer detta påverka mig i framtiden?

Edit: Ibland kan det vara fler än 3, typ på helger osv. + en del 33cl läsklburkar
Senast redigerad av johan_grafstrom 2019-07-31 kl. 03:01.
Citera
2019-07-31, 03:06
Bannlyst
Sliter det inte på dina tänder och har du inte blivit fet?
Citera
2019-07-31, 03:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ranbogmordare
Sliter det inte på dina tänder och har du inte blivit fet?
Nej, jag är underviktig. Tandläkaren säger alltid att mina tänder är perfekt.
Citera
2019-07-31, 03:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johan_grafstrom
Nej, jag är underviktig. Tandläkaren säger alltid att mina tänder är perfekt.

Du kan ju säga hej då till ditt mående på insidan. Kan ju knappast påverka dig positivt vid denna mängd konsumtion under dessa långa år.
Citera
2019-07-31, 03:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HPTMx2
Du kan ju säga hej då till ditt mående på insidan. Kan ju knappast påverka dig positivt vid denna mängd konsumtion under dessa långa år.
Kan tillägga att jag alltid dricker vanlig läsk utöver energidrickan så om jag inte har energidryck hemma så blir det 33cl burkläsk. Brukar oftast stå 15 burkar på rummet efter några dagar eller så. Jag misstänker att jag är sockerberoende alternativt koffeinberoende.

Edit: Helvete jag dricker jävligt mycket läsk, har inte tänkt på hur mycket det faktiskt är förrän nu när jag skriver det.
Senast redigerad av johan_grafstrom 2019-07-31 kl. 03:26.
Citera
2019-07-31, 04:30
Medlem
ms18s avatar
Drack / dricker fortfarande mycket, även om jag rasat kraftigt på just energi dryck. Tycker vissa smakar så jävla gött så svårt att låta bli och köpa.

Efter flera års ''bruk'' fick jag jävligt ont i bröstet och hjärtat i några veckor, slutade direkt med energi tills det lugnade ner sig och nu kör dricker jag inte 2-3 burkar om dagen längre.

Är du skakig utav dig ts? Hur blir din kropp om du inte druckit på en stund?
Citera
2019-07-31, 07:17
Medlem
En tjej jag känner drack ett sexpack redbull om dan tills dess att hon började tappa massa hår.
Kanske värt att testa typ lite vatten istället för energidryck och läskeblask.
Citera
2019-07-31, 08:10
Medlem
Du kommer säkert inte att märka något förrän en bra bit in på 30-årsåldern. Förfallet är en långsam process och en ung kropp tål mycket.

Möjligen kommer du inte ens märka något då, eftersom det vid det laget bara är fortsatt vardag och du tänker att det bara är åldersrelaterat... tills dess du jämför dig med någon som haft ett ”tråkigare liv” och levt hälsosamt.

Det är aldrig för sent att sluta med dåliga vanor men det är bättre att sluta innan du märker effekterna (eller än hellre aldrig ens börja).

Jag är ganska mitt i livet och är jävligt tacksam att jag har bra gener, många som levt som jag ser tio år äldre ut... hade jag valt att leva hälsosammare tidigare i livet så hade jag säkert mått ännu bättre nu men som sagt, bättre sent än aldrig.
Citera
2019-07-31, 10:48
Medlem
johanjosefssons avatar
Energidryck är det mest onyttiga skit som finns. Förmodligen har ditt hjärta tagit stryk och din hy har genomgått en snabbare föråldring. Men det är inget du märker på en dag, utan det är utspätt över flera år, så det är svårt att se någon förändring.
Citera
2019-07-31, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ms18
Drack / dricker fortfarande mycket, även om jag rasat kraftigt på just energi dryck. Tycker vissa smakar så jävla gött så svårt att låta bli och köpa.

Efter flera års ''bruk'' fick jag jävligt ont i bröstet och hjärtat i några veckor, slutade direkt med energi tills det lugnade ner sig och nu kör dricker jag inte 2-3 burkar om dagen längre.

Är du skakig utav dig ts? Hur blir din kropp om du inte druckit på en stund?
Jag är ganska skakig av mig men inte överdrivet, däremot så skakar mina ben sjukt mycket när de är i en obekväm ställning, och när jag tränar benen. Om jag inte har druckit på en stund känner jag mig ensam typ, svårt att förklara men det känns bara som att det saknas något i mitt liv och då sticker jag till affären och handlar.

Edit: Men det är just för smaken jag dricker det skulle jag säga, det är sjukt jävla gott och det finns ingen vanlig läsk som smakar just som energidryck.
Senast redigerad av johan_grafstrom 2019-07-31 kl. 17:48.
Citera
2019-08-01, 20:37
Medlem
Baalzamons avatar
Jag drack kopiösa mängder energidryck varje dag i minst 5år, kanske 10. Märkte aldrig något, ingen diabetes, karies eller någonting. Nu dricker jag en hel kanna kaffe per dag istället.
Citera
2019-08-02, 11:04
Medlem
Se bara till att aldrig borsta tänderna efter att du har druckit energidryck. Sliter som satan på emaljen...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in