Citat:
Ursprungligen postat av
BlevMedlem
Om en av premisserna med att gå på fest är att ha trevligt, varför tolerera skämt som är på ens egen bekostnad och mot ens vilja? Varför är det normalt, låter ju värdelöst.
Men ge ett exempel på vad de säger?
Jag kan skämta lite på någons bekostnad, även kan de skämta om min. I vissa fall blir man tagen off guard, då är det svårt och komma med en comeback, mest för man blir lite chockad över "sa han precis det där" att jag får svårt och tänka.
T ex en snubbe brukar jävlas med mig ibland på jobbet, som kan på allvar säga jag är en amatör och är dålig, vilket till en viss grad är sant, jag suger på det jobbet för det är så jävla tråkigt. Jag skrattar oftast åt det för jag tycker han är en sån jäkla dåre. Så jag brukar ge tillbaka ibland. En gång berättade han en lång historia bland 5 st personer, efter 10 minuter när han är klar frågade jag "Så du försvann med fotboll efteråt då alltså?" Det var helt osammanhängande med vad han just berättat.
Han ser förolämpad och säger "Vad fan pratar du om?" Jag skrattar mig till tårar och drar ut ur rummet för jag skulle ändå gå innan han berättade historien. Jag har därav förolämpat honom genom att gett intrycket av att jag inte lyssnat ett ord på vad han sa och att det troligen var helt ointressanta 10 minuter han delade med sig om något allvarligt. Nästa dag drar han något som hade uppfattas av andra som kränkande men denna snubbe har problem. Jag brukar oftast rycka på axlarna. Dagen därpå satt vi inne i ett verktygsrum, jag frågade "Vad kostar egentligen den här saken?" det var ett jätte litet verktyg som kostade typ 8 tusen sade personen jag frågade. Sedan kollade jag på den där killen som brukar säga massa skräp och sa "Hör du? Den kostar mer än din bil!" Sedan skrattar jag och flera och han säger "Förfan håll käften innan jag går ut och repar din bil". Han hade nämnt lite tidigare han kör någon gammal opel.
Ett annat bra knep som jag lärt mig från en kille som inte tar någon skit alls är, om någon säger något illa om dig. Så säger du "Du är så jävla sjuk i huvudet" och skrattar.
Jag brukar oftast skratta efter jag säger något. Eller t ex en gång delade en kille som brukar vuxenmobba andra som typ ingen sätter sig emot, han delade med sig om att han är rädd för nålar. Så skrattade jag högt och sa "Du är rädd för nålar? Vad i hela helvetet?" Det är första gången jag har hört honom riktigt underlägsen, annars slänger han skit på andra hela tiden. Du får alltså hugga till när du får chansen. Men sedan är jag lite odräglig per natur pga min moder i princip alltid typ uppmuntrat den delen av mig konstigt nog. Är dock medveten om den och måste hålla emot ibland för att inte jävlas med någon. Men så kör jag, brukar funka