2019-07-30, 01:01
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Rätt sjukt att dom ändå lyckas hålla sig gömd så här länge.
Det måste ju ändå finnas rätt många experter som lätt kan hitta dom.

Om dom är ute efter att dö så lär dom försöka skjuta mot polisen när dom blir funna.

Förstår inte vad som har lett dom till att går runt och mörda folk. 18-19 år gamla, vid den ålder så vågade jag inte ens slå någon på käften och då var jag ändå i rätt många slagsmål som mest bestod av brottning.
Döda någon fanns inte på kartan när man blev förbannad.

De som bara tror sig ha en talang vill gärna excellera i den. Det är inbillat enda framgångsrika sättet att kommunicera...

Såna här killar (skulle jag förmoda) stryker lätt med i såna här situationer. Får se om de har mer sympatier med bofasta därute, eller om fler blir dödade. Det omvända gäller nog inte nödvändigtvis. Det finns vapen i varje hus och alla kommer skjuta först. Med lite tur har folk björnvarnare e dyl och slipper bli tagna på sängen.

Skulle man gissa så graviterar såna här killar antingen mot bebodda hus, och tänker skjuta sig fram, eller mot obebodda hus — eller mot en naturens nollpunkt där de dukar under till slut. Möjl till ngt de känner till från förr eller har googlat sig fram till.

De är för unga för att förstå vad de gör, i alla avseenden.

Nu blir det i alla fall outdoors television...
Citera
2019-07-30, 01:21
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Rätt sjukt att dom ändå lyckas hålla sig gömd så här länge.
Det måste ju ändå finnas rätt många experter som lätt kan hitta dom.

Om dom är ute efter att dö så lär dom försöka skjuta mot polisen när dom blir funna.
Inledningsvis var dom väl inte misstänkta, det var en önskan att de skulle bli hörda, ev. om de var offer själva.
Uppgifterna där folk gjort ett igenkännande, är retroaktiv kartläggning.
Jag undrar när de har insett att de är efterlysta, de ser rätt nonchalanta ut på övervakningskameran från affären och visar sig öppet flera ggr.
Citat:
Förstår inte vad som har lett dom till att går runt och mörda folk. 18-19 år gamla, vid den ålder så vågade jag inte ens slå någon på käften och då var jag ändå i rätt många slagsmål som mest bestod av brottning.
Döda någon fanns inte på kartan när man blev förbannad.
De påminner mig om skolskjutare i grunden där två allierar sig, men med spree killing som beteende.
Det finns ju störda uttalanden om att döda folk, högerextremism, krigsspel och bristande verklighetsförankring. Det kan väl knappast stå rätt till om två 18-19 åringar leker krig i skogen om dagarna. Nån torde vara drivande, Schmegelsky har det framkommit mest konstigt kring.
Citera
2019-07-30, 01:29
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag undrar när de har insett att de är efterlysta, de ser rätt nonchalanta ut på övervakningskameran från affären och visar sig öppet flera ggr.

Bilradio/radio är väl det troligaste..
Citera
2019-07-30, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
En sista sak : Dessa gökar är ju amatörer, de har inte någon genomtänkt plan. En realistiskt sådan..

Det vet vi dock inte. Som någon sa, varför skulle de bränna upp den andra bilen om det inte fanns tillgång till en tredje bil? Är ju inte bekräftat att det va dom som sågs vid sopstationen.
Citera
2019-07-30, 01:48
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Bilradio/radio är väl det troligaste..
Jo, så är det nog. Men de verkar så totalt oberörda, har samma kläder på sig - inte minsta tendens att dölja färdvägen. Om de nu inte anser att de är så långt undan mordplatsen, att folk är inte lika uppdaterade i bushen. Eller så leker de katt och råtta rent av.

De slutade sommarjobba på Walmart efter 5 v, påstod det var tråkigt och skulle dra till Alberta och söka jobb men far snarare norröver i British columbia (mordplatserna) och sen rätt österut dit vägen ordagrant tar slut. Verkar något korkat samtidigt att fly dit födan likaså minimeras, utan bil.
Citera
2019-07-30, 01:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Inledningsvis var dom väl inte misstänkta, det var en önskan att de skulle bli hörda, ev. om de var offer själva.
Uppgifterna där folk gjort ett igenkännande, är retroaktiv kartläggning.

De påminner mig om skolskjutare i grunden där två allierar sig, men med spree killing som beteende.
Det finns ju störda uttalanden om att döda folk, högerextremism, krigsspel och bristande verklighetsförankring. Det kan väl knappast stå rätt till om två 18-19 åringar leker krig i skogen om dagarna. Nån torde vara drivande, Schmegelsky har det framkommit mest konstigt kring.

Ja, om än båda säkert var, av olika anledningar, vilsna i tillvaron så tror jag också att en var mer drivande. Begick första mordet.
Citera
2019-07-30, 02:04
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av my.sucker.life
Det vet vi dock inte. Som någon sa, varför skulle de bränna upp den andra bilen om det inte fanns tillgång till en tredje bil? Är ju inte bekräftat att det va dom som sågs vid sopstationen.
Det kan man tycka vore det mest relevanta - men det bor som sagt endast strax över tusen pers i Gilliam och inget fordon rapporterat stulet.
Det borde väl var snabbt avklarat att kolla med de boende.

Därav funderar RMCP om de åkt med nån och efterlyser info.

Gällande York Landing är det 450 innevånare så det lär väl inte vara många kandidater som ränner på en sopstation bland björnar utan bil - den ena i t-shirt, den andra camouflagefärgad tröja - och smiter in i skogen.
Citera
2019-07-30, 02:19
Medlem
Rastapunxs avatar
Fruktansvärd historia.
2 unga mäns liv förstörda.
3 döda och hur många anhöriga?
Antagligen dör de i skogen eller blir fångade och får leva med sina synder.
Finns aldrig lyckliga slut i sånna här historier.
Citera
2019-07-30, 02:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapunx
Fruktansvärd historia.
2 unga mäns liv förstörda.
3 döda och hur många anhöriga?
Antagligen dör de i skogen eller blir fångade och får leva med sina synder.
Finns aldrig lyckliga slut i sånna här historier.

De kan bli långsamt uppätna av en björn, det vore ju ett lyckligt slut
Citera
2019-07-30, 02:42
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Kanske. Känner inte till allt i historien.
Citera
2019-07-30, 03:13
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Långsamt uppätna av mygg och andra insekter är nog både värre och troligare.
Citera
2019-07-30, 04:01
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DRD4
"Skitsnack" bra argument! en Svensk brunbjörn undviker konfrontation till varje pris, en grizzly är ganska nyfiken på människor.

grizzlybjörnar(brunbjörnar) är inte mer aggressiva mot människor än andra brunbjörnar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in