2019-07-30, 00:15
Medlem
Kan inte vara nån höjdare att bo i hus i närheten av där dom kan tänkas vara. Isåfall läge att ta fram hagelbrakaren från skåpet där detta finns tillgängligt och istället förvara den under sängen. Dom här två grabbarna verkar vara farliga.
Citera
2019-07-30, 00:15
Moderator
Schlesiens avatar
Det är 20 grader där idag och blir 12° inatt. Imorgon 25° och imorgon natt 11°.

Lika varmt onsdag men regn. Sol torsdag.

Mer regn fredag, lördag och söndag, liknande temperaturer.
Citera
2019-07-30, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det verkar som om vägen sonika tar slut strax bortom där de befunnit sig, så det är verkligen call of the wild..

Bildtext:
" A sign on Manitoba Provincial Road 290 is the farthest north you can travel by car in the province. It is about 26 kilometres north of where the suspects' car was found:
https://www.theglobeandmail.com/resizer/wqhi2xIWTx5d6z3GOXVLu__JnqQ=/1200x0/filters:quality(80)/arc-anglerfish-tgam-prod-tgam.s3.amazonaws.com/public/3R7QJUJFCFCKRAPVOULWN3QRW4.JPG

Här kan man snacka avstånd, tror knappast de har nån vana från den sortens vildmark. De är från Port Alberni, en stad på Vancoverhalvön, British Columbia med drygt 18 000 innevånare.

Resrutten inkl avstånd enligt en bild:
1. Från bostaden till Liard hot spring där det mördade paret hittas (2000 km)
2. Från Dease lake (professorn och utbränd bil) till Meadow lake där de iakttas (2100 km)
3. Från Meadow lake till Gilliam (1300 km)
4. Nu är aktuellt område York Landing 80 km fr Gilliam.
https://postmediavancouversun2.files.wordpress.com/2019/07/0726-homicide-graphic-sun-01.png?w=640&h=539

Deras brinnande bil hittas av några som plockar jordgubbar. Det ses rester av mat vid bilen. Undrar hur de tog sig vidare om ingen saknar nån bil.

Vad jag förstår är det flyg ..
https://www.nelsonstar.com/

..eller färja.

Dom är isolerade där dom nu befinner sig. Inlåsta i en trång bur.
Senast redigerad av Remark 2019-07-30 kl. 00:25.
Citera
2019-07-30, 00:23
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Det är 20 grader där idag och blir 12° inatt. Imorgon 25° och imorgon natt 11°.

Lika varmt onsdag men regn. Sol torsdag.

Mer regn fredag, lördag och söndag, liknande temperaturer.

Fukt, fukt och mera fukt..

Som jag ser det, kan de inte vara ute långt i skogen. Har inte heller skrivits om att de har haft någon form av vildmarkserfarenhet.

En sista sak : Dessa gökar är ju amatörer, de har inte någon genomtänkt plan. En realistiskt sådan..
Senast redigerad av Snapcount 2019-07-30 kl. 00:30.
Citera
2019-07-30, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Fukt, fukt och mera fukt..

Som jag ser det, kan de inte vara ute långt i skogen. Har inte heller skrivits om att de har haft någon form av vildmarkserfarenhet.

Varmaste månaden på året, insekternas kläckningperiod. Blodsugarna har sin största fiesta! Där gör skjutvapen ingen nytta.
Citera
2019-07-30, 00:34
Medlem
Rätt sjukt att dom ändå lyckas hålla sig gömd så här länge.
Det måste ju ändå finnas rätt många experter som lätt kan hitta dom.

Om dom är ute efter att dö så lär dom försöka skjuta mot polisen när dom blir funna.

Förstår inte vad som har lett dom till att går runt och mörda folk. 18-19 år gamla, vid den ålder så vågade jag inte ens slå någon på käften och då var jag ändå i rätt många slagsmål som mest bestod av brottning.
Döda någon fanns inte på kartan när man blev förbannad.
Citera
2019-07-30, 00:40
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt

Förstår inte vad som har lett dom till att går runt och mörda folk. 18-19 år gamla, vid den ålder så vågade jag inte ens slå någon på käften och då var jag ändå i rätt många slagsmål som mest bestod av brottning.

En utav dessa herrar, bör ju även vara den drivande.., den som lite mera leder det hela.
Citera
2019-07-30, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Rätt sjukt att dom ändå lyckas hålla sig gömd så här länge.
Det måste ju ändå finnas rätt många experter som lätt kan hitta dom.

Om dom är ute efter att dö så lär dom försöka skjuta mot polisen när dom blir funna.

Dom tycks levt i ett parallellt universum via ständiga video-games som dom levt via de senaste åren.

Tragiskt. Fler oskyldiga människor har blivit mördade.
Citera
2019-07-30, 00:47
Medlem
DRD4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shponglad
en grizzly är en stor brunbjörn(inte alltid större) att dom skulle vara mer aggressiva är skitsnack, det handlar om tillgång till mat.

En större grizzly dödar dig nog snabbare än en mindre "svensk" variant, så det är nog ett plus...

"Skitsnack" bra argument! en Svensk brunbjörn undviker konfrontation till varje pris, en grizzly är ganska nyfiken på människor.
Citera
2019-07-30, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
En utav dessa herrar, bör ju även vara den drivande.., den som lite mera leder det hela.

Det är nog sant, 2 alfahannar i samma grupp brukar bli en för mycket.
Så en är nog drivande och om den ena börja mörda då har den andra inte så mycket annat val att hänga på eftersom som medskyldig i USA så kan man få livstid typ som hon svenska tjejen som nu är fri enbart för att hon förflyttades till Sverige efter 30 år.
Citera
2019-07-30, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Dom tycks levt i ett parallellt universum via ständiga video-games som dom levt via de senaste åren.

Tragiskt. Fler oskyldiga människor har blivit mördade.

Förmodligen.

Nu lär ju inte finnas något som stoppar dom så jag hoppas inte dom får tag i mer människor.
I USA lär det ju bo folk på dom mest ensliga ställena så helt omöjlighet är det inte, trots att dom är jagade.
Citera
2019-07-30, 01:00
Medlem
Boosheids avatar
Han med militärkläder ser ut att ha fått väldigt mycket kuk i anus under sin barndom, och den blonda snubben fick för billiga födelsedagspresenter. Syskonen fick för flera hundra dollar mer. :/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in