• 1
  • 2
2019-07-27, 06:55
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
Saudi Arabien, inte nån grotta i Afghanistan.
Var var de flesta 9/11 ifrån? Inte var det Afhanistan.

Visst. Det stämmer. 15 av de 19 kaparna var saudier. Inte en enda en av dem var från vare sig Afghanistan, Irak eller Iran dock. Familjen Bin Laden är ju också saudisk och har haft goda affärskontakter med Bush-klanen genom åren. Det är ju det jag själv menar. Varför bombades Afghanistan och Irak tillbaka till stenåldern medans Saudiarabien än idag är USAs mest omtyckta och bortskämda arabland? Det har nog mer än med oljan att göra skulle jag tro på samma sätt som jag själv anar att detta ståhej med rapparen har med mer än PR och röstfiske utav Trump inför 2020 att göra.
Citera
2019-07-27, 11:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Hollywood ÄR ju CIA. Läs Tricia Jenkins bok The CIA in Hollywood: How the Agency Shapes Films and Television istället. Och varför tror du man blir klokare på deras egna bortförklaringar och lögner? Kom igen nu.

Här har du istället Mike Pompeo där ormen erkänner vad CIA egentligen handlar om.

https://youtu.be/r5NkAnmhP1w
Om du nu inte kan lita på underrättelsetjänster så varför går du ut på gatorna och går till ica eller tar tåget? Du kan ju utsättas för deras hemska false flag attacker? Du vet själv mkt väl att du snackar skit. Underrättelse eller säkerhetstjänster dödar inte sitt eget folk!
Citera
2019-07-27, 11:37
Citat:
Ursprungligen postat av karldenelfte
Om du nu inte kan lita på underrättelsetjänster så varför går du ut på gatorna och går till ica eller tar tåget? Du kan ju utsättas för deras hemska false flag attacker? Du vet själv mkt väl att du snackar skit. Underrättelse eller säkerhetstjänster dödar inte sitt eget folk!

Du vet själv att du spelar dum och översimplifierar för att försöka få mig att se dum och galen ut. Jag kan det där retoriska fulknepet utan och innan vid det här laget du. Mig lurar du inte. Som sagt. Sluta spela dum nu.

Klart som fan underrättelsetjänster inte mördar sin egna befolkning härs och tvärs 24 timmar om dygnet. Men för dessa psykfall finns det ibland ändamål som helgar medel sas. Och fortsätt inte att jiddra om "vanliga gubbar och kärringar". Återigen tycker jag du kan ta av dig masken och lägga ner med din genomskinliga charad.

Hade du för övrigt något konstruktivt att bidra till denna tråd förutom att försöka idiotförklara mig och få mig att se galen ut bara för att jag ifrågasätter och spekulerar? Bara för att jag inte är en komformistisk, auktoritets-dyrkande tönt som har folkmördande, proto-fascistiska as till äckel-kungar som Karl XI som avatar och användarnamn och som tror att det bara är "vanliga gubbar och kärringar" som jobbar inom CIA?

För det var ju "vanliga gubbar och kärringar" som låg bakom detta:

https://www.youtube.com/watch?v=RJCxRvk08rU
Senast redigerad av torstenferdinand 2019-07-27 kl. 12:32.
Citera
2019-07-27, 12:00
Bannlyst
Citat:
Du vet själv att du spelar dum och översimplifierar för att försöka få mig att se dum och galen ut. Jag kan det där retoriska fulknepet utan och innan vid det här laget du. Mig lurar du inte. Som sagt. Sluta spela dum nu.

Klart som fan underrättelsetjänster inte mördar sin egna befolkning härs och tvärs 24 timmar om dygnet. Men för dessa psykfall finns det ibland ändamål som helgar medel sas. Och fortsätt inte att jiddra om "vanliga gubbar och kärringar". Återigen tycker jag du kan ta av dig masken och lägga ner med din genomskinliga charad.

Hade du för övrigt något konstruktivt att bidra till denna tråd förutom att försöka idiotförklara mig och få mig att se galen ut bara för att jag ifrågasätter och spekulerar? Bara för att jag inte är en komformistisk, auktoritets-dyrkande tönt som har folkmördande, proto-fascistiska as till äckel-kungar som Karl XI som avatar och användarnamn och som tror att det bara är "vanliga gubbar och kärringar" som jobbar inom CIA?

För det var ju "vanliga gubbar och kärringar" som låg bakom detta:

https://www.youtube.com/watch?v=wVk9VBC8p90
Men frågan är ju väldigt simpel. Varför tar du tåget eller till ICA tvärs över gatan om du nu är så rädd för din underrättelsetjänst? Svara på det. Antagligen sitter du med hörlurarna på och känner dig så trygg att du inte ens tänker på CIA, SÄPO osv. En person som tänker som du gör bör ju hålla sig inlåst i hemmet och samla konservburkar för säkerhetsskull?

Inget fel på Karl XI. Han räddade Skåne till Sverige blott 21 år gammal. Införde flera reformer och körde en försiktighetspolitik för att undvika flera onödiga krig samtidigt som svenska territorier inte gick förlorade. Vad gjorde du i samma ålder? Lärde dig runka?
Citera
2019-07-27, 12:18
Citat:
Men frågan är ju väldigt simpel. Varför tar du tåget eller till ICA tvärs över gatan om du nu är så rädd för din underrättelsetjänst? Svara på det. Antagligen sitter du med hörlurarna på och känner dig så trygg att du inte ens tänker på CIA, SÄPO osv. En person som tänker som du gör bör ju hålla sig inlåst i hemmet och samla konservburkar för säkerhetsskull?

Jag är inte rädd om du nu tror det. Eller vill du att jag ska vara det eller? För jag kan nog allt läsa mellan raderna här. Du är aningen passiv aggressiv och hånfull. Det märks. Väl. Bara så du vet.

Citat:
Inget fel på Karl XI. Han räddade Skåne till Sverige blott 21 år gammal. Införde flera reformer och körde en försiktighetspolitik för att undvika flera onödiga krig samtidigt som svenska territorier inte gick förlorade. Vad gjorde du i samma ålder? Lärde dig runka?

Han bedrev ett folkmord i Skåne och förvandlade Sverige till en kvasi-fascistisk polis-stat. Och några onödiga krig lyckades han ju knappast förhindra med tanke på hur skiten träffade fläkten blott tre år efter hans död år 1700. Eller glömde du bort att det här hände nu eller?:

https://sv.wikipedia.org/wiki/Stora_nordiska_kriget
Senast redigerad av torstenferdinand 2019-07-27 kl. 12:40.
Citera
2019-07-27, 14:01
Citat:
Trams
Seriöst, kom igen nu, det gynnar dig inte ens...
"Vanliga" gubbar och kärringar på SÄPO - mjovisst, man tackar!
Hade så varit fallet hade man ju egentligen varit ännu oroligare
Citera
2019-07-28, 03:17
Medlem
Citat:
Visst. Det stämmer. 15 av de 19 kaparna var saudier. Inte en enda en av dem var från vare sig Afghanistan, Irak eller Iran dock. Familjen Bin Laden är ju också saudisk och har haft goda affärskontakter med Bush-klanen genom åren. Det är ju det jag själv menar. Varför bombades Afghanistan och Irak tillbaka till stenåldern medans Saudiarabien än idag är USAs mest omtyckta och bortskämda arabland? Det har nog mer än med oljan att göra skulle jag tro på samma sätt som jag själv anar att detta ståhej med rapparen har med mer än PR och röstfiske utav Trump inför 2020 att göra.
Detta som du har skrivit, där instämmer jag med dig.
Citera
2019-07-28, 05:07
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 666ten
Samtliga Trumps tweet rörande detta har varit ämnade att blidka USA’s svarta väljare. Trump vet naturligtvis att statsministern inte kan påverka rättsprocessen och han bryr sig heller inte om Asap. Han bryr sig om att framstå som någon som försöker hjälpa en stor svart artist med alla till buds stående medel. Det är ett spel.

Att media och svenska politiker underskattar Trumps intelligens säger mer om dem än om honom.

Citat:
Det är ju förvisso en (mindre allvarlig) aspekt kring det hela. Att det bara är PR och röstfiske utav Trump inför presidentvalet i USA 2020. Vi får ju hoppas det i alla fall och att jag har tvärfel i mina onda aningar.

Citat:
Ursprungligen postat av Phil.H
Instämmer helt. Han vet att han har många röster att hämta hos denna grupp.

Men herregud, på youtube och Instagram bland annat har kända och mindre kända, svarta och icke svarta personer satt viss press på Donald Trump över Asap Rocky så det handlar nog mer om att Trump känner sig tvungen att yttra sig och dessutom är det knappast konstigt att en president visar sitt stöd för en amerikansk medborgare som sitter tvivelaktigt häktad i ett annat land, vare sig den amerikanska medborgaren är känd eller inte, vare sig personen är svart eller vit.

Citat:
Men lägg ner! Underrättelsetjänster som SÄPO, CIA och Mossad har som verksamhet att just skydda sitt och andras länder från just terrordåd. Det är helt vanliga gubbar och kärringar som jobbar i dessa myndigheter och inga avancerade känslokalla agenter...

Du är inte bara redigt naiv, du är otroligt okunnig också. CIAs MK-ultra exempelvis som nämns i tråden är inte någon konspirationsteori ens, det var en teori förr men det är numera erkänt.

CIA för att ta ett exempel är rent praktiskt inte en säkerhetstjänst för det amerikanska folket utan det är en autonom myndighet som styrs och används av den icke demokratiskt valda styrande eliten, av dom för dom, och jobbar för deras intressen.
Citera
2019-07-28, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
...dessutom är det knappast konstigt att en president visar sitt stöd för en amerikansk medborgare som sitter tvivelaktigt häktad i ett annat land, vare sig den amerikanska medborgaren är känd eller inte, vare sig personen är svart eller vit.

Knasputte, det sitter amerikaner inspärrade över hela världen. Ytterst få uppmärksammas av presidenten. Han har en hel del annat att pyssla med... och en jävligt stor organisation som hanterar kreti och pleti.
Citera
2019-07-28, 16:59
Tydligen är en av afghanerna Shia. Något professor pust och stön GW varit väldigt snar med att börja pusta och stöna om nu tydligen. En Iran-koppling? Kommer Trump twittra om detta?

Jag vet att det är långsökt, men det här känns ändå väldigt psyopigt. Att en av afghanerna är Shia och möjligtvis Hizbollah sympatisör förstärker MSM-Trump-sionist-FOX-krigshetsar-narrativet om Iran som de "onda". Trump och Bibi kanske går så långt som att påstå att Sverige är en förbrytarstat som skyddar Shia-terrorister sponsrade av Iran eller nåt sånt? Fan. Hoppas jag inte gav gubbjävlarna några idèer nu.

För att vara ärlig är inte jag heller ett fan utav Mullorna eller Hizbollah men tycker bara det är sjukt hur USA ska hålla på och krigshetsa mot en teokratisk regim (Iran) i mellanöstern medans man gullar med annan (Saudiarabien).

Predictive programming liksom. Hört talats om det?

Ni får definitivt tycka att jag är ute och cyklar och så där. Det här är ingenting jag tar för sanning rakt av. Jag har bara mina aningar och funderingar. Jag tycker bara det är mycket som känns stageat, plastigt och fake kring allt detta.

Ännu ett avsnitt utav Trumps nya TV-show "The President" med andra ord. Inne på tredje sässongen nu. De flesta serier brukar peaka då.
Senast redigerad av torstenferdinand 2019-07-28 kl. 17:27.
Citera
2019-07-28, 22:11
Medlem
Detta skulle kunna vara en psy-op från svenska statens sida i syfte att försöka höja anseendet utåt (och inåt) speciellt vad gäller den svenska rättssäkerheten. Sverige "behandlar alla lika" oavsett vem det handlar om. Den klassiska lögnen, viktig att försöka upprätthålla. Det kan även finnas andra motiv utöver skapandet av "berättelse" vad gäller Sverige som rättsstat och dess rättssäkerhet.

Som bekant har den svenska rättssäkerheten fått en del törnar sista åren för att uttrycka sig milt t.ex. fallet Julian Assange.

FOI och Försvarsmakten har verktyg för att fjärrmanipulera folk. Om de vill använda sina avancerade fjärrvapen/tekniker för att få en troligtvis drogpåverkad(?) afghanungdom att "haka på" ett visst sällskap så borde detta inte vara helt omöjligt om man säger så.
Senast redigerad av Julma-O 2019-07-28 kl. 22:18.
Citera
2019-07-30, 20:50
Bannlyst
Det är en distraktion från Epsteingrejen samt det med Killary.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in