[quote=nicken89|70311270]
Sen att poker är löst tvivlar jag starkt på, det har ju precis börjat bli avancerat nu och det kommer gå mycket längre, jämför med schack.
/QUOTE]
Och schack dog väl online för över 25 år sedan.
Med löst menar jag inte 100% matematiskt löst. Men är det så nära att det inte går att exploatera annat än mycket dåliga spelare utan hjälppogram för en skaplig timpenning är det i praktiken löst.
Bara ett exempel på datorprogram som inte ens bra proffs rår på:
https://science.sciencemag.org/content/365/6456/885
Tänk då om du bara är "bra" och spelar mot folk som sitter med solvers, HUDs, in game advice programs osv.
Hur skall du få en stor vinst efter rake då?
Som jag skrev inledningsvis både nu och förr tjänade man de stora pengarna på motståndarnas misstag inte sin egen förträfflighet. Även om du spelar perfekt tjänar du ytterst lite mot en bra spelare.
Ergo: spela mot fisk och spela LIVE. (Träna online kan man ju göra).
P.S.
Angående proffs på SvS så sitter det väl fortfarande en del på relativt höga nivåer och väntar på att en full nöjesspelare skall ramla in nattetid. Men de satt snabbt ut när någon kompetent ville spela HU eller om det inte fanns någon fisk om det var SH.
Nu slutade jag online för 5 år sedan trots att jag gick plus. Men det kan ju knappast ha blivit lättare de senaste åren med alla hjälpprogram, coaching och sjunkande trafik.
Men krossar ni online och lever bra på det så grattis och kör på.