Citat:
Ursprungligen postat av
Stockholm-
Vad är det för nivå på SvS i förhållande till andra siter?
Ser mig själv som amatör, men går ändå plus på 1/2 (över långsikt ofc). Känslan säger att 0.25/0.5 har blivit en del tuffare över åren och alla verkar ha tighat till rejält, därav gick jag vidare till 1/2 och spela ett mer aktivt spel. Vad motsvarar nivån 1/2 på SvS i andra siter, t.ex. Pokerstars? Vore kul att spela framförallt turneringar på Pokerstars, men lite halvt nojjig för att jag är för färsk. Och hur utvecklade ni erat spel? Någon specifik bok att tipsa om kanske?
För färsk för turr? Finns jättebiliga turr på pokerstars via satellit ochså och starcoins.
Spela cash på 0,05bb eller 0,10bb euro (1-2kr bb) 6 manna bord i början på stars. Sen när du har mer rutin inne kan du räkna med betydligt mer donks, fisk, haj på 10 mannabord om du väljer att spela på det som kan ev dra ut dig på skit (donkfisk) eller ge dig fetare potter än 6 manna .
Skulle vilja lätt påstå att motståndet är aggressivare på Ps pga av att variansen är mer jämnare och oftare fördelade mellan spelare på kortens vinstchanser att landa och kamma och därför svårare att göra snabba cash och stora potter på dessa nivåer och motståndet något bättre och betydligt jämnare än på ssp.
Spp är variansen mycket stelare pr spelare pr bord att inte träffa sina fin fina kort lika ofta pr spelare på brädet men när det väl träffar på tex 1 på 10 så blir man betydligt mer belönad på spelpotten än PS på dessa nivåer. Och därför anser jag att man tjänar mer pengar på svs poker relativt ps på cash på dessa nivåer inom samma tid. Och på ssp diffar motståndet från skitdålig till jättebra på samma bord så väldigt ojämt mostånd. Du har ju även större inköp på ssp till bb nivån
Kolla själv registren på ps bord från lobbyn på dessa nivåer. På vad spelare vunnit pr bord relativt inköpet ser du direkt att det är mycket jämt skägg relativt ssp