2017-02-13, 19:54
Medlem
Atrocitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arallaupptagna
Jäklar vad dött det är på Svenska Spels poker nu. Jag trodde det skulle bli ändring på helgen, men inte ens då var det något enstaka bord som spelades på de lägre nivåerna. Finns det någon chans att rädda detta sjunkande skepp eller kommer Svenska Spels poker helt tyna bort?

Haha driver du?

Om du menar i helgen och inte kl 8 en måndag morgon när du skrev detta så vet jag inte vad du pratar om.

Var så mycket fisk inne stundtals att jag satt med 3-4 fiskar på varenda bord jag hade igång. En av de sjukare helgerna på länge.

Men vet inte vad du spelar för något. Spelar du annat än PLO och NL är det inte konstigt att det är dött 24/7 för målgruppen för de spelen är väl pensionärer och halvdöda redan.
Citera
2017-02-14, 15:23
Medlem
Blir skönt om man slipper starta lagg-Hold-Em-Manager igen. Men Svenska Spel borde förlora massa rake på om deras spelare inte kan köra vanliga HUDs? Utgår då från att många av de som i dag startar bord och/eller multitablar kör HUD. Postkodlotteriet-regsen/Bingo-svensson brukar ju inte vilja spela HU (bortsett från hit-n-runnersen som lämnar om de bustar sitt inköp) eller ha tålamod att dra igång nya cash game-bord.

Det kommer ju foliehattas även i framtiden att vinnare på SVS micro har en dator som talar om hur de ska spela. :-) I en förundersökningsenkät om hur spelarna ställde sig till botarna på SVS vill jag minnas runt hälften sa de inte brydde sig. Och alltså kunde tänka sig fortsätta spela mot botarna. Då visste man ju ändå inte om de colludade eller delade handhistorik osv eftersom detta var pre rättegång.

Sen kan jag tycka att det blir orättvisare mot i dag om/när det börjar dyka upp programvara som kanske inte kommer vara öppen för alla. I dag är det ju ingen stor summa att köpa en HUD om du tänker på hur många timmar du antagligen lägger ned på pokern.
Senast redigerad av .pimm. 2017-02-14 kl. 15:27.
Citera
2017-02-14, 15:44
Medlem
trattfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atrocitet
Haha driver du?

Om du menar i helgen och inte kl 8 en måndag morgon när du skrev detta så vet jag inte vad du pratar om.

Var så mycket fisk inne stundtals att jag satt med 3-4 fiskar på varenda bord jag hade igång. En av de sjukare helgerna på länge.

Men vet inte vad du spelar för något. Spelar du annat än PLO och NL är det inte konstigt att det är dött 24/7 för målgruppen för de spelen är väl pensionärer och halvdöda redan.

Hur lågt spelar du? Utav det jag såg så verkade det vara rätt kassa bort på 5/10+
Citera
2017-02-14, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trattfan
Hur lågt spelar du?
NIThånad på Flashback Poker! Klassiskt.
Citera
2017-02-14, 18:53
Medlem
trattfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .pimm.
NIThånad på Flashback Poker! Klassiskt.

Haha, var väl inget hån. Men om det var de sjukare helgerna på året så kan det inte varit 5/10+.
Citera
2017-02-14, 20:10
Medlem
Precis. 3-4 fiskar låter misstänkt mycket /0.50 - /2.
Citera
2017-02-14, 22:29
Medlem
Atrocitets avatar
... dubbelpost pga mobiljävel
Senast redigerad av Atrocitet 2017-02-14 kl. 22:32.
Citera
2017-02-14, 22:30
Medlem
Atrocitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trattfan
Haha, var väl inget hån. Men om det var de sjukare helgerna på året så kan det inte varit 5/10+.

Ja det var /2.

Lässvårigheter?

QUOTE=arallaupptagna|59890215]men inte ens då var det något enstaka bord som spelades på de lägre nivåerna[/quote]
Citera
2017-02-17, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atrocitet
Haha driver du?

Jag var där eftermiddag/kväll på söndagen och tittade på NL. Jag upplevde inte alls det du beskriver men jag kanske tittade fel.
Citera
2017-02-17, 14:36
Medlem
Vad är det för nivå på SvS i förhållande till andra siter?

Ser mig själv som amatör, men går ändå plus på 1/2 (över långsikt ofc). Känslan säger att 0.25/0.5 har blivit en del tuffare över åren och alla verkar ha tighat till rejält, därav gick jag vidare till 1/2 och spela ett mer aktivt spel. Vad motsvarar nivån 1/2 på SvS i andra siter, t.ex. Pokerstars? Vore kul att spela framförallt turneringar på Pokerstars, men lite halvt nojjig för att jag är för färsk. Och hur utvecklade ni erat spel? Någon specifik bok att tipsa om kanske?
Senast redigerad av Stockholm- 2017-02-17 kl. 14:39.
Citera
2017-02-18, 04:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholm-

Ser mig själv som amatör, men går ändå plus på 1/2 (över långsikt ofc). Känslan säger att 0.25/0.5 har blivit en del tuffare över åren och alla verkar ha tighat till rejält, därav gick jag vidare till 1/2 och spela ett mer aktivt spel. Vad motsvarar nivån 1/2 på SvS i andra siter, t.ex. Pokerstars? Vore kul att spela framförallt turneringar på Pokerstars, men lite halvt nojjig för att jag är för färsk. Och hur utvecklade ni erat spel? Någon specifik bok att tipsa om kanske?

0.25/0.5 och 0.5/1 är fortfarande en enda stor cirkus.
Citera
2017-02-18, 15:56
Medlem
maxorrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholm-

För färsk för turr? Finns jättebiliga turr på pokerstars via satellit ochså och starcoins.

Spela cash på 0,05bb eller 0,10bb euro (1-2kr bb) 6 manna bord i början på stars. Sen när du har mer rutin inne kan du räkna med betydligt mer donks, fisk, haj på 10 mannabord om du väljer att spela på det som kan ev dra ut dig på skit (donkfisk) eller ge dig fetare potter än 6 manna .

Skulle vilja lätt påstå att motståndet är aggressivare på Ps pga av att variansen är mer jämnare och oftare fördelade mellan spelare på kortens vinstchanser att landa och kamma och därför svårare att göra snabba cash och stora potter på dessa nivåer och motståndet något bättre och betydligt jämnare än på ssp.

Spp är variansen mycket stelare pr spelare pr bord att inte träffa sina fin fina kort lika ofta pr spelare på brädet men när det väl träffar på tex 1 på 10 så blir man betydligt mer belönad på spelpotten än PS på dessa nivåer. Och därför anser jag att man tjänar mer pengar på svs poker relativt ps på cash på dessa nivåer inom samma tid. Och på ssp diffar motståndet från skitdålig till jättebra på samma bord så väldigt ojämt mostånd. Du har ju även större inköp på ssp till bb nivån

Kolla själv registren på ps bord från lobbyn på dessa nivåer. På vad spelare vunnit pr bord relativt inköpet ser du direkt att det är mycket jämt skägg relativt ssp
Senast redigerad av maxorr 2017-02-18 kl. 16:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in