2015-09-23, 23:11
Medlem
När man flyttas till nytt bord på turneringar så ändras placeringen på bordet. Går från skärm 2 till skärm 1. Blir helt galen att jag måste flytta tillbaka bordet till där jag vill har det hela tiden.

Finns det någon inställning som gör att bordet är kvar på samma plats efter man flyttas till nytt bord på turneringar?
Citera
2015-09-27, 19:12
Medlem
Vad tycker ni man ska ha för spelbudget/dag och vecka på SVS för optimal BR management? Just nu har jag 6 % av rullen som dagsrulle och 10 % av rullen som veckorulle. OBS jag har ca 20 k som rulle atm.
Citera
2015-09-27, 19:23
Medlem
AA-suiteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kisfmg
Vad tycker ni man ska ha för spelbudget/dag och vecka på SVS för optimal BR management? Just nu har jag 6 % av rullen som dagsrulle och 10 % av rullen som veckorulle. OBS jag har ca 20 k som rulle atm.
Optimal BR management handlar om att du har tillräckligt många buy ins för nivån du spelar på (oftast 20-30 buy ins för cash game). Om du dock känner dig själv bra och vet att du har bristande självdisciplin eller att du kan gambla bort på massa skit kan spelbudget vara ett bra verktyg.
Citera
2015-09-27, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AA-suited
Optimal BR management handlar om att du har tillräckligt många buy ins för nivån du spelar på (oftast 20-30 buy ins för cash game). Om du dock känner dig själv bra och vet att du har bristande självdisciplin eller att du kan gambla bort på massa skit kan spelbudget vara ett bra verktyg.
Jag tror faktiskt det är bra att ha ett tak där för enligt min erfarenhet spelar man sämre om man förlorat en massa stålar. Det är då tilten kommer när man ska vinna tillbaka pengarna.
Citera
2015-09-27, 20:16
Medlem
AA-suiteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kisfmg
Jag tror faktiskt det är bra att ha ett tak där för enligt min erfarenhet spelar man sämre om man förlorat en massa stålar. Det är då tilten kommer när man ska vinna tillbaka pengarna.
Jo det är precis det jag snackar om. Om du känner att du t.ex. spelar sämre när du förlorat en viss summa är en spelgräns perfekt i din situation. För en annan mer känslokall person i relation till poker kan en spelgräns vara ett hinder eftersom man kanske hittar ett väldigt bra bord och så tar precis spelgränsen slut eller att man är på ett riktigt pokerhumör och vill lira hela kvällen.
Citera
2015-10-05, 19:08
Medlem
Realisten73s avatar
AA-suited: Vilka nivåer på Svs klienten lirar du mest på?
Citera
2015-10-08, 19:19
Medlem
Atrocitets avatar
Tror jag hamnat på sjukaste PLO bordet någonsin. 0.50-1 och dom pottar med allt.

2pers som bara sitter och kastar bort pengar. En kille torskade 3 buyins 3händer irad.

Nog för att jag sett folk spela efterblivet, men detta är ju välgörenhet. Dom försöker ju inte ens vinna.
Citera
2015-10-16, 17:51
Medlem
Hur är cashgameborden 5-10 nuförtiden? Bara regs eller är det mycket recreational?
Citera
2015-10-24, 21:27
Medlem
Mattelols avatar
Här ser man fram emot en fin lördagsturnering med långsam struktur (också kallad Lill-Lördag) men möts av en turboturre utan sen reg, besvikelsen är total...
Citera
2015-10-24, 21:46
Medlem
AA-suiteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mattelol
Här ser man fram emot en fin lördagsturnering med långsam struktur (också kallad Lill-Lördag) men möts av en turboturre utan sen reg, besvikelsen är total...
Lill-Lördag är väl onsdag?
Citera
2015-10-24, 22:22
Medlem
Mattelols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AA-suited
Lill-Lördag är väl onsdag?
´
Fel av mig, menade givetvis LångLördag...
Citera
2015-10-24, 22:32
Medlem
AA-suiteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mattelol
´
Fel av mig, menade givetvis LångLördag...
Vad hände med den? Avbruten? Borttagen? Vet någon varför?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in