2019-07-24, 21:02
Bannlyst
När jag har varit ute och sprungit har jag väldigt synliga ådror i tinningarna och pannan.

Även när det är riktigt varmt ute så kommer dom fram som små maskar..

I normals fall syns det inte alls.

Nu helt plötsligt ser jag att dom är svullna som fan. Fast jag bara sitta och kollar på film i ett svalt rum. Ser ut som jag sprungit 1 mil,

Jag har bränt mig rejält i solen idag i ansiktet men ser inte hur det kan ha en koppling?

Tips hur man kan få det att lägga sig?
Citera
2019-07-24, 21:05
Medlem
Turist i tidens avatar
Du åldras mannen, du åldras.
Citera
2019-07-24, 21:07
Medlem
Kalldusch? Du är förmodligen jäkligt fit, så njut av de synliga venerna, brukar vara en tjejmagnet
Citera
2019-07-24, 21:46
Medlem
Softers avatar
Högt blodtryck av någon anledning? Supit som fan i några dagar och nu har du klippt med spriten?
Citera
2019-07-24, 23:25
Medlem
indianhejs avatar
Käre nån, det borde vara förbjudet för vissa att söka vård.

Det varma vädret har gjort din ådror synliga, tillsammans fysisk aktivitet. Det är allmänt känt att värme drar fram blodådror. Därför som sjukvårdspersonal ibland lägger på en värmekudde på någon som de ska sticka.
Nån gång kan synliga blodådror indikera sjukdom, men inte i TS fall. Då har blodådror en viss karaktär och mer på specifika områden. Tänker inte berätta mer för då kommer TS se detta också. Hade du ringt till vårdcentralen om detta så hade skrattat åt dej på fikarasten- du kan vara helt lugn
Citera
2019-07-24, 23:26
Medlem
indianhejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av indianhej

Det varma vädret har gjort din ådror synliga, tillsammans fysisk aktivitet. Det är allmänt känt att värme drar fram blodådror. Därför som sjukvårdspersonal ibland lägger på en värmekudde på någon som de ska sticka.
Nån gång kan synliga blodådror indikera sjukdom, men inte i TS fall. Då har blodådror en viss karaktär och mer på specifika områden. Tänker inte berätta mer för då kommer TS se detta också. Hade du ringt till vårdcentralen om detta så hade skrattat åt dej på fikarasten- du kan vara helt lugn

Det kan ta ett tag innan det lägger sig- men det är absolut 0 anledning att oroa sig.
Citera
2019-07-25, 00:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av indianhej

Läste du texten?

1. svalt rum i 2 timmars tid (AC)
2. Ingen fysiskt aktivitet.

Allt det du skrev. Skrev jag redan i min text. Och nej jag är inte orolig. Jag undrar bara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in