2006-03-08, 02:14
Medlem
Coffeemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norman
Det klagades om pengar men jag fick höra att hon köpt kött för 29.90, köttfärs tänkte jag och fick Kycklinghjärtan sa hon. Hittade sedan ett öppnat paket med Kycklingmagar också. Ska man spy, är det hundmat eller fin mat?

Kycklinghjärtan skulle jag äta med god aptit men kyklingmagar tvivlar jag på. Tarmar och magar brukar jag betrakta som dåligt och segt. Du får gärna utveckla frågeställningen men hjärtan ingår normalt i vilken som helst färs tillsammans med njurar och lever.
Citera
2006-03-08, 02:15
Medlem
Squalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coffeeman
Kycklinghjärtan skulle jag äta med god aptit men kyklingmagar tvivlar jag på. Tarmar och magar brukar jag betrakta som dåligt och segt. Du får gärna utveckla frågeställningen men hjärtan ingår normalt i vilken som helst färs tillsammans med njurar och lever.
Kycklinghjärta har jag inte ätit, men vanliga, typ nöt, är ju rätt bra kött. Lite udda smak, men strukturen är ju hygglig. Inget fett heller.
Citera
2006-03-08, 02:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av L.Skugge
Jag trodde du var framgångsrik trader, vafan handlar du i förorten för? Letar du extrapriser i flempan? Kanske skulle sålt dina skruttaktier i tid...
Själv handlar jag bara på östermalmshallen, där vet man vad man får.
Hon handlade där står det, råkade vara där i annat ärende. Hon pröjsar för mat och vad barnet behöver, jag betalar allt annat.
Skruttaktierna har man i behåll, de fina handlar man med

Har dom inte sånt fint i hallen?
Citera
2006-03-08, 02:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Coffeeman
Ingår det i vanlig Nötfärs eller Fläskfärs?
Citera
2006-03-08, 02:27
Medlem
Squalos avatar
Citat:
Förmodligen båda. Kan inte tänka mig annat.
Citera
2006-03-08, 02:30
Medlem
Äh, kycklinghjärtan är det inget fel på. Och kycklingmagar är väl rätt så muskulösa. Kallas väl även för krävan om jag inte minns fel. Så jag ser ingen större anledningen till att gnälla, iallafall om maten smakade bra.
Citera
2006-03-08, 02:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Squalo
Förmodligen båda. Kan inte tänka mig annat.
Vad jag sett och trott är att man maler ner rena köttstycken, det görs ju ofta öppet i butikerna.
Citera
2006-03-08, 02:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av IYKK
Äh, kycklinghjärtan är det inget fel på. Och kycklingmagar är väl rätt så muskulösa. Kallas väl även för krävan om jag inte minns fel. Så jag ser ingen större anledningen till att gnälla, iallafall om maten smakade bra.
Jag gillar inte tunga heller, kanske bara är ovana.
Citera
2006-03-08, 02:53
Medlem
Squalos avatar
Citat:
Vad jag sett och trott är att man maler ner rent kött, det görs ju ofta öppet i butikerna.
Vad med ett hjärta är inte rent kött?
Citera
2006-03-08, 03:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Squalo
Vad med ett hjärta är inte rent kött?
Ändrat:
Vad jag sett och trott är att man maler ner rena större köttstycken, det görs ju ofta öppet i butikerna.
Citera
2006-03-08, 11:08
Medlem
erikgottfrids avatar
Citat:

Morsan jobbade på ett slakteri för ett tag sedan och där kunde allt möjligt åka med, tex endel på huvudet på djuret m.m.
Citera
2006-03-08, 13:11
Medlem
Frank Shamrocks avatar
Citat:
Det är Vivo fd Ica och de maler köttfärsn själva så man ser.

Vivo i Flempan? Håller er borta från köttet där för jösse namn, stinker ruttet kött och man får en allmän känsla av ohälsa när man cruisar runt köttdisken...

Visst är väl säkert samma skit som åker med i köttfärsen på Coop eller Ica men jag tycker att det åtminstone ska kännas aningen sanitärt där jag handlar mitt slaktavfall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in