2019-07-24, 09:22
Medlem
carminaburanas avatar
Jag har en note 4 som jag skulle vilja kunna vända med 2 simkort, ett man kan ringa ifrån och ett som använder data (mobilt bredbands simkort)

https://www.24.se/mobiltillbehor/samsung-tillbehor/samsung-ovrigt/simkortsadapter-f-r-dubbla-simkort-till-samsu

Men frågan ärom Det fungerar som en vanlig dual simkortstelefon eller om man bara kan använda ett i taget. Det är lite förvirrande i texten nämligen,

å en a sidan står det

"Avancerad Simkort adapter som gör att du kan växla mellan 2 SIM-kort via telefonens egen meny efter installation.
Och på så sätt kan du använda 2 telefonnummer för samma telefon."

men å andra sidan står det

"Går inte att ha båda simkorten aktiva samtidigt, när man bytt simkort i menyn måste man starta om telefonen för att valet ska bli aktivt."

vilket negerar det första citatet eftersom man då inte skulle unga veta om någon ringer till det icke aktiva simkortet.

Men i vilket fall som helst kan jag ändå inte ringa från mobila bredbands kortet, jag vill alltså bara använda det till data, 60 gb, eftersom jag bara har 10 gb på telefonkort. Kommer Det funka?
Citera
2019-07-24, 10:06
Medlem
Du kan växla mellan simkorten men du måste starta om din enhet för att det valda simkortet ska bli aktivt.

Det är alltså inte som en dual-simkortstelefon. Och som du säger så vet man ju inte om någon ringer till det simkortet som inte är aktivt förrän man aktiverat det igen.

Låter som att det är mer smidigt att bara byta simkort manuellt eller köpa en telefon som stödjer funktionen med dubbla.
Citera
2019-07-24, 10:46
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thepirate
Du kan växla mellan simkorten men du måste starta om din enhet för att det valda simkortet ska bli aktivt.

Det är alltså inte som en dual-simkortstelefon. Och som du säger så vet man ju inte om någon ringer till det simkortet som inte är aktivt förrän man aktiverat det igen.

Låter som att det är mer smidigt att bara byta simkort manuellt eller köpa en telefon som stödjer funktionen med dubbla.

Ja det är nog rätt som du säger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in