2019-10-23, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loranga
Aha, trodde det hade hunnit blivit varmt där i mitten på mars. Förstår om en VM-deltävling i februari där inte skulle vara så populär. Minns inte hur temperaturen var där under senaste VM (2011?).

Vet du exakt var tävlingarna i Peking kommer hållas? Låter som det blir på hög höjd.

Varmt i detta fallet innebär nog drägligt nog för att kunna klara köldgränsen och tävla i princip. Precis som senaste ryska orten med ny anläggning jag tappat namnet på ligger det i Sibirien. Det är väl lite samma tänk med Kontiolahti skulle jag tro(lite tillspetsat kanske). Nu ska man dock få börja dela säsongsinledningen med Östersund istället nästa och nästnästa säsong.

Skidgrenarna tror jag ändå ska genomföras en bra bit norr om Peking så jag vet inte hur korrekt det egentligen är att skriva Peking. IBU skriver dock Peking i sitt tävlingsschema. Det ska vara stadiga vintrar där vad jag förstått, höjden sägs vara 1800m, samma höjd som längdåkarna och skidskyttarna varit uppe på i Frankrike i höst för att göra förberedande tester.
Citera
2019-10-23, 12:10
Medlem
Tack för informationen! Är det troligt att Minsk-Raubichi får en världscuptävling inom en snar framtid?
Citera
2019-10-23, 16:10
Medlem
JSM-GTOs avatar
Citat:
Tack för informationen! Är det troligt att Minsk-Raubichi får en världscuptävling inom en snar framtid?

I början av mars 2022 är det WC i Raubichi.

Skidskyttet (likaså längdskidorna) kommer att tävlas i Zhangjiakou, 16 mil nordväst om Peking. I Peking hålls typ bara "is-grenarna", och nånting sådant skulle det nog bli om Stockholm skulle få OL också.
Senast redigerad av JSM-GTO 2019-10-23 kl. 16:39.
Citera
2019-10-23, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JSM-GTO
I början av mars 2022 är det WC i Raubichi.

Skidskyttet (likaså längdskidorna) kommer att tävlas i Zhangjiakou, 16 mil nordväst om Peking. I Peking hålls typ bara "is-grenarna", och nånting sådant skulle det nog bli om Stockholm skulle få OL också.

Tack! Början på mars, hoppas det inte blir snöbrist. Det är väl inte superhög höjd, även om Raubichi kallas för det "belarusiska Schweiz".

Hoppas att Zhangjiakou bjuder på fler åskådare än Pyeongchang, även om jag är skeptisk.
Citera
2019-10-24, 19:27
Medlem
Citat:
Tack! Början på mars, hoppas det inte blir snöbrist. Det är väl inte superhög höjd, även om Raubichi kallas för det "belarusiska Schweiz".

Hoppas att Zhangjiakou bjuder på fler åskådare än Pyeongchang, även om jag är skeptisk.

Minsk hade ju EM ifjol i februari, det var jävligt lite eller ingen snö runt omkring. Det var nog mestadels konstsnö man körde på.
Citera
2019-10-24, 19:29
Medlem
Svenska skidskyttarna lämnar inget åt slumpen iaf. Nu blir det tre veckors gemensamt läger i Idre för landslaget.
Citera
2019-10-26, 11:14
Medlem
Om ni får rekommendera ett ställe att se skidskytte på, var ska man åka?

Tyskland med massor av publik eller kanske italien en fin vårdag?

Östersund känns uteslutet oga det ofta är blåsigt/dåligt väder även om det är nära
Citera
2019-10-26, 11:31
Medlem
SadEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andnodden

Östersund känns uteslutet oga det ofta är blåsigt/dåligt väder även om det är nära

Ruhpolding är ju lite av skidskyttets mecka. Om jag hade haft möjlighet hade jag åkt dit.
Citera
2019-10-29, 00:30
Medlem
JSM-GTOs avatar
Den kommande säsongen räknas alla WC-poäng, man tar alltså inte bort de två sämsta loppen längre.

Mixed-stafetterna är antingen 4 X 6 km eller 4 X 7,5 km, beroende på förstasträckans kön, inte längre 2 X 6 km + 2 X 7,5.
Citera
2019-10-29, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JSM-GTO
Den kommande säsongen räknas alla WC-poäng, man tar alltså inte bort de två sämsta loppen längre.

Mixed-stafetterna är antingen 4 X 6 km eller 4 X 7,5 km, beroende på förstasträckans kön, inte längre 2 X 6 km + 2 X 7,5.

Har du något dokument för årets regler? Hittar bara gamla.
Citera
2019-10-29, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andnodden

Nove Mesto har ju varit helt galet på senare år. Konsumeras nog en del öl där..
Citera
2019-10-29, 16:36
Medlem
JSM-GTOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Har du något dokument för årets regler? Hittar bara gamla.
De har väl inte uppdaterat den där PDF-filen ännu, men det var en TD i IBU, Tomasz Bernat, som sa om de där regeländringarna.

Sen skulle man också bli striktare med nationsbyten. Över 23-åringar måste ha kopplingar till det nya landet, under 23 hamnar i två års karantän och man kan byta endast en gång (samt återvända tillbaka). Men sen nämndes det också om "specialtillfällen", som kan ändra allt det där. Lustigt nog, så har det ju samtidigt varit flera nationsbyten på tapeten de senaste veckorna, bla. Rumänien skaffade sig tre mindre kända ryssar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in