Citat:
Ursprungligen postat av
prdtr
Hur har du tänkt att vi ska skicka ut människor som har mycket större våldskapital än vad vi har? Som har varit i krig, som är vana vid vapen och som inte tvekar att döda för att få sin vilja igenom? Människor som inte ens polisen rår på. Önsketänkande.
Som Michelle Obama sa till svarta boende i ghetto-/slum-områden, när de bad Obama att fixa områdena, hon sa att de måste flytta, att det är det enda sättet att undvika de problem med skjutningar och våld och knark som de har där. Jag tycker mig skönja att vi snabbt är på väg mot samma situation, fast på landsbasis.
Är inte helt säker men tror mer sannolikt att de som har mest kunskap, erfarenhet och teknologi ang krigsföring och stradegier är just västerlänningar i allmän mening relativt dessa länder och Sverige har redan "backuper" om så behövs pga just stora neddragningar av värnplikten.
Vana vid vapen är ju pga av deras sk "värnplikt" varar typ jättelänge för vissa utvalda i deras hemland...Det betyder ju inte att den är speciellt bra - utbildande. Tycker även med all säkerhet att du drar i för stora växlar och spekulerar som tror att majoriteten som kommit - invandrat är kapabel att hantera vapen och då menar jag inte de kriminella i ghettona som såklart inte utgörs av majoriteten invällare, men de ställer ju till med en tillräcklig grad av kriminalitet för att sticka ut ur statistiken
Apropå vana vid vapen så utbildar sig 16-18 åringar och lite äldre svenskar sig mer än nånsin och även förr att ta jaktlicens på olika vilt och olika vapen... Detta förekommer knappt bland mena folket att gå den kursen så där har du även prickskyttar ... Att skuta med en automatkarbin är ju inget märkvärdigt ... att skuta semiauto likaså fast svårare 2 cm mellan 3 skott... att skuta ett singleshot och träffa i bullseye är kvalité. Jag gick iaf lumpen
Att träna på prickskytte behövs egentligen bara ett luftgevär eller soft air gun för att bli riktigt duktig ... rekylen från krutvapen är i princip bara ett liten kompensation att justera