2019-07-23, 07:24
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HanSomForsvann
Ingen juice?

Mvh

Nej, juice (riktig juice) innehåller massvis med socker. Det är ok att äta en apelsin, men inte att dricka 10, så att säga.
Citera
2019-07-23, 07:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fjisken
Öh jo. Det kan du visst bli. Kolla gulsot.

"gulsot" har med levern att göra. Inte njurarna.
Citera
2019-07-23, 07:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeperGnome
Detta kanske borde ligga i hälsa eller nån sån tråd men hittar ingen nu.
Har druckit väldigt mycket senaste åren och nu senaste gångerna jag dricker får jag röda utslag i hela ansiktekt. En snabb googling så skullle de kunna vara levern som lägger av men vill höra vad ni tror. Är det nåt sånt allvarligt så vill jag veta för pallar ej doktorn osv <3
Brukade också få sånt när man är sliten/bakfull. Tror inte det är särkilt farligt mest kroppen som är utsatt och stressad. Men sluta drick och ta hand om dig så kommer du må mycket bättre! Och ta Hydrokortison kräm på prickarna så går dem antagligen bort.
Citera
2019-07-23, 08:00
Medlem
cacas avatar
Citat:
Har druckit väldigt mycket senaste åren och nu senaste gångerna jag dricker får jag röda utslag i hela ansiktekt. En snabb googling så skullle de kunna vara levern som lägger av men vill höra vad ni tror. Är det nåt sånt allvarligt så vill jag veta för pallar ej doktorn osv <3
Allergisk reaktion på något i drickat. Testa och drick något annat!
Blir själv så på julöl då jag inte tål någon krydda som är i den ölen. Fan vad jag saknar julöl....

https://www.omsystembolaget.se/kropp...i-och-alkohol/
Citera
2019-07-23, 08:05
Medlem
fjiskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flensfarliga
Jag läste levern, my bad. Skyller på morgontrött.
Citera
2019-07-23, 09:19
Moderator
vfs avatar
Alkohol och dryck --> Medicin och hälsa
/Moderator
Citera
2019-07-23, 10:24
Medlem
Citat:

Tja, det är väl rätt enkelt. Fortsätt att kröka så kan du på nära håll få uppleva processen när kroppens delsystem pajar ett efter ett. Att dö alkisdöden är en smärtsam process. Skrumplever och blödande magsår är bara något av allt trevligt du kommer att få uppleva på vägen. För att inte tala om om när du börjar att bli oförmögen att sköta din hygien, pissa ner dig och bli hemlös.

Har sett det på nära håll ett par gånger.

Eller så räddar du vad som räddas kan, ger fan i kröken och startar om på nytt. INNAN du blir jordgubbe. Det enda du vet när du tagit ner skylten är att det varit fan så mycket roligare att inte göra det...
Citera
2019-07-23, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fjisken
Jag läste levern, my bad. Skyller på morgontrött.
Är ju levern tråden handlar om
Citera
2019-07-23, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flensfarliga
Ingen har snackat om njurar. Utan levern.
Citera
2019-07-23, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av caca
Allergisk reaktion på något i drickat. Testa och drick något annat!
Blir själv så på julöl då jag inte tål någon krydda som är i den ölen. Fan vad jag saknar julöl....

https://www.omsystembolaget.se/kropp...i-och-alkohol/
Bättre han inte dricker nåt alls. Kanske allergi på alkoholen.
Citera
2019-07-23, 13:41
Medlem
Darth-Stefans avatar
Citat:
Har druckit väldigt mycket senaste åren och nu senaste gångerna jag dricker får jag röda utslag i hela ansiktekt.

Fast röd i ansiktet av alkohol behöver väl inte vara levern. Kan det inte vara vanlig fyllefeja som de med stort alkoholintag drabbas av pga blodkärlen expanderar i ansiktet?

Det funkar ju så att alkoholen krymper ihop blodkärlen så kroppen svarar med att försöka expandera dem och allt eftersom blir detta permanent med ytliga blodkärl i ansiktet som ser ut som rejäl rodnad.

Går det tillbaka igen eller är du permanent rödare i ansiktet än du brukade vara?

Krympande kranskärl är ju också en orsak till att alkisar får domningar i fötterns och får allt svårare att gå ordentligt samt stå stilla i skor med hård sula. Så med tiden börjar de flesta gå i joggingskor som är mjukare och med ytterligare tid får de den där konstiga alkislunken med nästan lite böjda knän.

Upplever du domningar/stickningar i fotsulorna TS?
Citera
2019-07-23, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haajib
Du blir gul om njurarna lägger av.
Det kanske stämmer men ett säkert tecken på att levern är på väg att logga ut att du blir gul och har det gått så långt är du döende.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in