2019-07-22, 16:30
Medlem
Hej, har beställt: Phenibut, Aniracetam, L-Theanine, Noopept, 5-HTP från USA och har nu fått ett tullbrev från postnord. De vill att jag ska deklarera varubeskrivning med produktnamn, antal och varuvärde. Kan jag råka i skit om jag nämner dessa ''preparat'' samt bli nekad min försändelse?

Ska jag vara öppen och ärlig med värdet, antalet samt namnet på produkterna?
Vad kan det få för påföljder?
Senast redigerad av Kruzifixxion 2019-07-22 kl. 16:33.
Citera
2019-07-23, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kruzifixxion
Hej, har beställt: Phenibut, Aniracetam, L-Theanine, Noopept, 5-HTP från USA och har nu fått ett tullbrev från postnord. De vill att jag ska deklarera varubeskrivning med produktnamn, antal och varuvärde. Kan jag råka i skit om jag nämner dessa ''preparat'' samt bli nekad min försändelse?

Ska jag vara öppen och ärlig med värdet, antalet samt namnet på produkterna?
Vad kan det få för påföljder?

Du måste bifoga ett styrkande orderbevis, dvs faktura/pdf,etc. De kommer inte acceptera att du drar till med något genom att skriva, "hej paketet innehåller 100 kapslar zink 10mg" 50kr.
Citera
2019-07-23, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fonzen
Du måste bifoga ett styrkande orderbevis, dvs faktura/pdf,etc. De kommer inte acceptera att du drar till med något genom att skriva, "hej paketet innehåller 100 kapslar zink 10mg" 50kr.
Företaget som skickade har redan deklarerat exakt vad som finns i - de skickade den här bilden till min mejl och skrev att den satt på följesedeln. https://imge.to/i/NbNvxSå varför ber tullen mig att deklarera igen tro?
Citera
2019-07-23, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kruzifixxion
Företaget som skickade har redan deklarerat exakt vad som finns i - de skickade den här bilden till min mejl och skrev att den satt på följesedeln. https://imge.to/i/NbNvxSå varför ber tullen mig att deklarera igen tro?

Det här verkar vara standard när det kommer till försändelser med pillerburkar (notera endast burkar, ligger kapslarna/tabletterna i flatrate så verkar det inte vara några problem).

Väntar också på en försändelse med en burk som de inte vill räkna ut moms på, trots att det står deklarerat vad det är och till vilket värde. Har gått några veckor och har inte ens fått brevet om kompleterande uppgifter än.
Citera
2019-12-08, 22:59
Medlem
Sitter i samma sits här.
Hur gick det med ditt paket?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in