Flashback bygger pepparkakshus!
  • 7
  • 8
2019-07-23, 23:28
Medlem
1. Sluta knarka.
2. Börja gymma och motionera. Du kommer må bättre.
Citera
2019-07-24, 00:39
Medlem
ZeMans avatar
Jag kommer ihåg när det kom en bög till mig och lät nervös på rösten för han ville bli min pojkvän. Han kunde bara få fram att han tyckte jag var söt.

Tjejer tycker också det är gulligt när dom blir behandlade på det sättet. Så sätt som mål att du ska prata med fem tjejer varje dag. Jag rekommenderar bara att du gör det om du bor i en storstad.
Citera
2019-07-24, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Hm. Okej.. jag tänker som såhär angående att skaffa en relation. Självmedicinering kan ju bli ett bekymmer i samband med det eftersom du tar lite olika preparat som inte heller är så bra att blanda, då tänker jag på opiater och bensodiazepiner. Jag har hört att benzo är väldigt bra för åbgestdämpning men som du säkert vet, ganska lätt att bli beroende av.
Vad är det för opiater du tar?
Jag tror att det säkert finns en del tjejer som inte bryr sig särskilt mycket om att du röker lite samt använder benzo som ångestdämpande om du lider av ångestproblem, så länge detta fungerar som en behandling för dig. Det är ju dock något annat om du överdoserar så att det blir som ett rus.
Om du verkligen verkligen vill ha hjälp med detta och ångest är ett av grundproblemen så kan du prata om SSRI med en läkare. De fungerar ångestdämpande för de flesta, dämpar osäkerhet och olika sorters tvångstankar eller tvångsbeteende. Livet kan kännas lite lättare kanske, även om det inte är lycka på burk.

Jag tror inte att en flickvän kommer ersätta din självmedicinering. När förälskelsen har lagt sig eller du är hemma själv, eller ni har blivit ovänner om någonting, så kommer du känna behovet av att medicinera igen. Du behöver nog en stabil behandling och det finns säkert att få, men du måste vara villig att acceptera annat än de mediciner du tar idag. Bort med opiaterna skulle jag säga först och främst. Du kanske klarar dig utan dem om du har dina benzo att dämpa ångest med?

Jag minns inte riktigt TS. Har du vänner att umgås med? Kontakt med din familj? Eller är du mycket ensam?
Först och främst kan jag belysa att jag har testat alla ssri/snri preparat som är tillgängliga för mig då jag varigt i kontakt med psykiatrin sen jag var mycket liten men dessa preparat har haft överväldigande negativa effekter. Jag har under flera års tid testat olika läkemedel men inget jag fått av läkaren har funkat.

Tramadol och vissa rc opiater är opiaterna/opioiderna jag tar. Jag skulle kunna sluta med opiaterna/opioiderna om jag har tillgång till benzo och rökat och har planer på att sluta men jag har inte satt dem planerna i verket än.

Jag bor ju på ett behandlingshem så min familj kan jag bara träffa en gång varannan vecka och vänner har jag knappt.
Citera
2019-07-24, 12:52
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flummakarn
Först och främst kan jag belysa att jag har testat alla ssri/snri preparat som är tillgängliga för mig då jag varigt i kontakt med psykiatrin sen jag var mycket liten men dessa preparat har haft överväldigande negativa effekter. Jag har under flera års tid testat olika läkemedel men inget jag fått av läkaren har funkat.

Tramadol och vissa rc opiater är opiaterna/opioiderna jag tar. Jag skulle kunna sluta med opiaterna/opioiderna om jag har tillgång till benzo och rökat och har planer på att sluta men jag har inte satt dem planerna i verket än.

Jag bor ju på ett behandlingshem så min familj kan jag bara träffa en gång varannan vecka och vänner har jag knappt.

Okej. Jag förstod inte att du testat dessa mediciner jag pratade om. Då är du ju iallafall på behandlingshem så att det finns människor att få hjälp av om du behöver det?
Jag hoppas att det ordnar sig för dig, och som sagt, gällande flickvännen så är rådet att först få kontroll på medicinsituationen då en flickvän inte kan ersätta det. Det finns ingen möjlighet för en människa att fylla samma rum som en drog gör, jag tror bara att man tvärtom inte ger människan en ärlig chans, för den kommer blekna i förhållande till drogen.
Citera
2019-07-24, 19:35
Medlem
I tindertider är det redan extremt svårt för "vanliga" män att finna en relation så hoppas inte på för mycket. Har kvinnor inte visat intresse för dig hitintills är det nog rätt så kört, tyvärr.
Citera
2019-07-25, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smagsgala
Försök komma på fötter först innan du funderar på en relation, annars kommer du bara få fler problem till ingen nytta. Du behöver inte en kärleksrelation, du behöver i första hand komma ifrån behandlingshemmet och sluta självmedicinera.

Men kärleksrelatione rhar många gånger verkligen hjälpt många i svåra stunder av livet.
Så bara för att man har det förjäkligt och har det svårt.. ska man inte ha rätten till kärlek.

Jag fattar inte varför många är så jävla imbicella.

Ge kärlek rum och plats! Det berikar liv. Och dessutom får människor att växa.

Orka översittare
Citera
2019-07-25, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZeMan
Jag kommer ihåg när det kom en bög till mig och lät nervös på rösten för han ville bli min pojkvän. Han kunde bara få fram att han tyckte jag var söt.

Tjejer tycker också det är gulligt när dom blir behandlade på det sättet. Så sätt som mål att du ska prata med fem tjejer varje dag. Jag rekommenderar bara att du gör det om du bor i en storstad.

Men kvinnor finner allting sexistiskt idag, och påträngande. SÅ fort du bara ens försöker så anses det som ofredande. Det är det stoooora problemet med Sverige idag.
Citera
2019-07-26, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leading
Men kärleksrelatione rhar många gånger verkligen hjälpt många i svåra stunder av livet.
Så bara för att man har det förjäkligt och har det svårt.. ska man inte ha rätten till kärlek.

Jag fattar inte varför många är så jävla imbicella.

Ge kärlek rum och plats! Det berikar liv. Och dessutom får människor att växa.

Orka översittare

Kärleksrelationer har inte hjälpt mig ett skit, det har bara komplicerat saker och skapat problem. Aldrig någonsin löst något problem.
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in