Citat:
Ursprungligen postat av
Kev88
Hej, då sambon pendlar 6 mil om dagen och just nu har en gammal Golf från -97 som inte kommer att gå igenom nästa besiktning så tänkte vi nu ta ett lån och köpa en relativt ny småbil (2015-2018, ej över 105 000), vi är dock inte så insatta så jag tänkte höra med er kunniga här vilken ni hade valt av dessa och varför?
Toyota Aygo
Toyota Yaris
Hyundai i10
VW Polo
Opel Corsa
Mvh
En Yaris alla dagar i veckan! Kanske lite partisk då jag har en själv. För mig och frugan är det den ultimata bilen. Inte så dyr i inköp, köpte den ny för dryga två år sedan. Perfekt både i stan och på landsväg, billig drift, pålitlig. Den är förvånansvärt kvick.
EDIT: Aygo är också en bra bil, dock minibil, har en kompis som har en sådan och pendlar 8 mil dagligen och tycker det är okej, de har även en större Volvo. Jag tycker själv Aygo är lite väl små om man ska åka längre. Sen har jag och frugan "bara" en bil och för oss Yaris perfekt.
EDIT 2: I o m att detta är Flashback, kukmätarforum nr 1, så kommer ett flertal träskallar förslå att du ska köpa en urgammal BMW, men lyssna inte på dem.
Polo skulle jag aldrig köpa, haft flera på mitt jobb, står inte sällan på verkstad, även haft Yarisar och andra Toyota på jobbet, och dessa har aldrig krånglat till skillnad från VW.