2019-07-21, 15:33
Medlem
marcus90_kungs avatar
Kan det vara så att moderatorernas bristande sinne för humor gör att de modererar bort många roliga inlägg i den forumdel man kan tycka bör ha lite högre i tak gällande flams och trams?

Utöver det så tar jag gärna emot tips på var jag kan finna den sortens underhållande tramsigheter som numer inte är tillåtet på Flashback, som urspårade trolltrådar m.m.
Citera
2019-07-21, 15:56
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marcus90_kung
Kan det vara så att moderatorernas bristande sinne för humor gör att de modererar bort många roliga inlägg i den forumdel man kan tycka bör ha lite högre i tak gällande flams och trams?

Utöver det så tar jag gärna emot tips på var jag kan finna den sortens underhållande tramsigheter som numer inte är tillåtet på Flashback, som urspårade trolltrådar m.m.

Du kan ju inte påstå att 93 moderatorer alla saknar sinne för humor.

Humor är i högsta grad tillåtet på forumet, men det får ju inte ta överhanden i ett inlägg som måste hålla dig on topic.

Ren humor finns i humoravdelningen och flams och trams i Laidback. Gå till de sandlådorna om du inte vill göra det som forumet är ämnat för - diskutera.
Citera
2019-07-21, 16:26
Medlem
marcus90_kungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Du kan ju inte påstå att 93 moderatorer alla saknar sinne för humor.

Humor är i högsta grad tillåtet på forumet, men det får ju inte ta överhanden i ett inlägg som måste hålla dig on topic.

Ren humor finns i humoravdelningen och flams och trams i Laidback. Gå till de sandlådorna om du inte vill göra det som forumet är ämnat för - diskutera.
Laidback hade jag visst glömt bort! Tack! I övrigt så bidrog du inte mycket till trådens ämne. Men du försökte iaf!
Citera
2019-07-21, 16:30
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:

Vad för typ av inlägg är det du ser försvinna? Det kan inte vara så att man skämtar om skottar i tråden för norgehistorier, eller dylikt?
Citera
2019-07-21, 16:50
Medlem
marcus90_kungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Vad för typ av inlägg är det du ser försvinna? Det kan inte vara så att man skämtar om skottar i tråden för norgehistorier, eller dylikt?
I tråden om ASAP-Rocky-skämt så påpekade någon att TS var besatt, varpå jag skriver att "Han är bara bitter för att han inte fått sinaq hörlurar ersatta!" Hur man kan tolka det som någonting annat än humor har jag svårt att förstå. Samma sak hände i skämt-tråden om fallskärmshopparolyckan.
Är satir verkligen så svårt att greppa för humor-moderatorerna?

Eller är det så att vänsterblivna infiltrerat Flashback för att medvetet eller omedvetet förstöra forumets yttrandefrihet?
Citera
2019-07-21, 16:54
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
I tråden om ASAP-Rocky-skämt så påpekade någon att TS var besatt, varpå jag skriver att "Han är bara bitter för att han inte fått sinaq hörlurar ersatta!" Hur man kan tolka det som någonting annat än humor har jag svårt att förstå. Samma sak hände i skämt-tråden om fallskärmshopparolyckan.

Eller är det så att vänsterblivna infiltrerat Flashback för att medvetet eller omedvetet förstöra forumets yttrandefrihet?
Du bör höra med Humor-moderatorerna i PM och få deras förklaring innan du ställer frågor och gissar här. Var du för vänsterbliven och essde-bliven för att göra det?
Citera
2019-07-21, 16:55
Medlem
Dofternas avatar
Citat:

Du outade väl TS enligt de som arbetar på moderatorskontoret i New York?
Citera
2019-07-21, 17:01
Medlem
marcus90_kungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Du bör höra med Humor-moderatorerna i PM och få deras förklaring innan du ställer frågor och gissar här. Var du för vänsterbliven och essde-bliven för att göra det?
Jag vill ha en diskussion kring om fler upplever detta. Annars så klarar jag nog av att skicka elektroniska meddelanden trots att jag är ett enbent kioskmongo. Men tack ändå för tipset!
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Du outade väl TS enligt de som arbetar på moderatorskontoret i New York?
Det var ju inte ens en spekulation, utan ren och skär sarkasm. Är det verkligen rimligt att man inte förstår det?
Citera
2019-07-21, 17:05
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Jag vill ha en diskussion kring om fler upplever detta. Annars så klarar jag nog av att skicka elektroniska meddelanden trots att jag är ett enbent kioskmongo. Men tack ändå för tipset!

Det var ju inte ens en spekulation, utan ren och skär sarkasm. Är det verkligen rimligt att man inte förstår det?

Nej. Det är fullständigt orimligt.
Citera
2019-07-21, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Typexempel och samtidigt svar på topic. Dock tror jag det gick högt över TS huvud.
Citera
2019-07-21, 17:46
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:

Vad svarade moderatorerna när du kontaktade dem via PM?

(FB) Jag vill klaga på en moderator/ett beslut av en moderator
Citera
2019-07-21, 18:10
Medlem
Citat:

I så fall var det ju brott mot 1.06, och när det gäller den regeln har moderatorerna ingen humor.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in