2019-07-21, 00:43
Medlem
Jag får meddelnde om att jag MÅSTE aktivera brandväggen. Går in på kontrollpanelen och klickar på "Aktivera nu". Ingenting händer. Jag klickar 24 gånger till ingenting händer.

När jag går in på TotalAV så står det "Aktivera Windows-brandväggen (Rekommenderad inställning: PÅ)".

Vad är det här för skit? Och varför tar Norton bort Internet Explorer när man avinstallerar det?
Citera
2019-07-21, 00:47
Bannlyst
Vilken ver av Windows har du?
Citera
2019-07-21, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DJ-DRUNK
Vilken ver av Windows har du?

8.1
Citera
2019-07-21, 01:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
8.1

Då kan du köra Windows Defender enbart, ta bort all annan smörja.
Citera
2019-07-21, 02:29
Medlem
Citat:
Då kan du köra Windows Defender enbart, ta bort all annan smörja.

Det gick inte. Internet Explorer kom inte tillbaka förrän jag nu installerade Nortons testversion, och antivirusprogrammen måste ha tillgång till IE för att funka ordentligt.
Citera
2019-07-21, 02:31
Bannlyst
Citat:
Det gick inte. Internet Explorer kom inte tillbaka förrän jag nu installerade Nortons testversion, och antivirusprogrammen måste ha tillgång till IE för att funka ordentligt.

Nu pratar du i nattmössan, virusprogram som måste ha tillgång till webbläsaren Internet explorer?
Citera
2019-07-21, 02:42
Medlem
199702042s avatar
Citat:
Nu pratar du i nattmössan, virusprogram som måste ha tillgång till webbläsaren Internet explorer?

Ja, i gränssnittet där du klickar på länkar av olika slag där några har skadlig verkan. Där kanske Virusprogrammet vill ge skydd?

Till TS. prova att stänga webbläsaren och gör om ditt steg.
Citera
2019-07-21, 08:09
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Jag får meddelnde om att jag MÅSTE aktivera brandväggen. Går in på kontrollpanelen och klickar på "Aktivera nu". Ingenting händer. Jag klickar 24 gånger till ingenting händer.

När jag går in på TotalAV så står det "Aktivera Windows-brandväggen (Rekommenderad inställning: PÅ)".

Vad är det här för skit? Och varför tar Norton bort Internet Explorer när man avinstallerar det?

Vissa Av`n har kompatibilitetsproblem med W`s Bv.
Se om det hjälper att återställa Bv`n via kontrollpanelen. Klicka på - återställ standardvärden.

W.Defender har inte det problemet.

Ta bort IE kan det inte göra, möjligen inaktivera!?
Citera
2019-07-21, 18:53
Medlem
/Nisse_Hults avatar
du bör undvika okänt skräp som TotalAv samt Defender.. kolla in home.sophos.com istället..
Mycket bättre och känt sedan länge..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in