2019-07-21, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin
Är det inte den här organisationen som drivs av någon tokig gammal nazist med konstigt namn?

Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A
Menar du konstigt namn så är det Richii Klinsmeister men nazist är väl det sista han är. Även om han är fullkomligt dum i huvudet. En avart utan bidragande som förpestar oss andra.

Jubelidioten Johnny "Puma" Höglin är det nog som Lord_Stalin tänker på?
Citera
2019-07-21, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stortrollet
Jubelidioten Johnny "Puma" Höglin är det nog som Lord_Stalin tänker på?

Hittade inlägget nu.

Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Han heter Rickard. Richii är ett smeknamn som bara de kriminella veganerna använder och som han också ändrat till.

Han är för övrigt antroposof (precis som Adolf Hitler var). Var ganska aktiv nazist när han fortfarande hette Andersson i efternamn och det skulle inte förvåna mig om han röstade på NMR i valet..
(FB) Militanta veganer mordhotar svenska bönder och deras familjer
Citera
2019-07-22, 10:00
Medlem
elmerengues avatar
Att jaga på ens egen mark är definitionen av frihet. Att på egendom vara tillåten att hantera ens vapen och kontrollera viltbeståndet är varje mans rättighet. Att få ta över mark och skog som skötts i generationer av de av samma blod ger insikter i något många människor saknar idag - betydelsen av arv och vad vi i ett längre perspektiv jobbar för.

Länge leve frihet och varje mans rättighet till äganderätten, vapenrätten och friheten i självbestämmande. Avskrapet som håller på med sån här misshandel kommer få lida för det, på ett eller annat sätt, om de inte redan gör det i sina egna mentala fängelser.
Citera
2019-07-22, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Granit66
Hel den meningen är ju bara så jädra korkad. Om inte jägarna hade dödat alla naturliga rovdjur hade det funkat alldeles utmärkt! Först vill ni döda alla vargar och sen vill ni få beröm för att ni dödar älgar och andra djur? Hör du inte själv hur jävla dumt det låter?

Du tror att en större vargstam kan hålla vildsvinspopulationen i schack?
Alla stackars får då som skulle rivas ihjäl av vargen? Är deras liv mindre värda?
Citera
2019-07-22, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErikAxelKarlfeldt
Du tror att en större vargstam kan hålla vildsvinspopulationen i schack?
Alla stackars får då som skulle rivas ihjäl av vargen? Är deras liv mindre värda?
Har du inte fattat det ännu? Jaktmotståndarna bryr sig bara om djurs lidande om människor orsakar det. Att en varg river av en skinbit på en kvadrameter spelar ingen roll.
Citera
2019-07-24, 14:32
Medlem
KometenKommers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tenneres
http://huntsaboteurssweden.se/Hfeitreports.html

Vet inte riktigt om jag får länka adressen. Men dessa personer har vandaliserat min mark i Jönköpings trakten, så skulle gärna för de första vilja veta varför. Sen undrar jag hur dum är man för att inte inse att jakt är för att kontrollera antalet vilda djur.

Och detta postas i jakt för de är våra jakttorn som tagit smällen.

Har du polisanmält asen? Tycker jag du bör göra om du inte redan gjort det. Och se till att dokumentera och samla så mycket bevis det bara går. Tror du får göra mycket själv här för polisen lär inte hjälpa till med den biten.

Glöm inte bort att jägarkåren i Sverige är en stor grupp och har vissa muskler även om dom är starkt motarbetade av myndighetsaktivister och andra som inte respekterar lagar och regler. Se bara hur stort stöd Karl Hedin fick efter rättsövergreppet mot honom.
Citera
2019-07-24, 15:06
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Granit66
Hel den meningen är ju bara så jädra korkad. Om inte jägarna hade dödat alla naturliga rovdjur hade det funkat alldeles utmärkt! Först vill ni döda alla vargar och sen vill ni få beröm för att ni dödar älgar och andra djur? Hör du inte själv hur jävla dumt det låter?
Som sagt: Naturen är full av lidande och död, och hade inte vi varit i toppen av näringskedjan hade någon annan innehaft den nischen. Visst behöver vi eftersträva bättre balans med naturen och visa större hänsyn, men det sker knappast via vandalism. Dessa aktivister gör inte detta för djuren, det är adrenalinkickar och godhetsknarkande som driver dem.
Citera
2019-07-31, 11:47
Medlem
KometenKommers avatar
"Det ska svida att ge sig på jägarna"

https://svenskjakt.se/opinion/debatt...ig-pa-jagarna/

Verkar som att Tysklands motsvarighet till jägarförbundet samt polis agerar mer resolut än i Sverige.

"Alla relevanta överträdelser har polisanmälts. Åklagarmyndigheten tar saken rätt så seriöst och efterforskar nu namnen och ip-adresserna på de gärningspersoner som agerar under pseudonym. Den som tror att man i internets påstådda anonymitet kan begå brott på bekostnad av en ung jägare kommer sannolikt snart bli förvånad."
Citera
2019-09-01, 21:00
Medlem
Isnatts avatar
Film där sabotörer saboterar.
Verkar inte vara några skarpare förmågor.
https://twitter.com/PontusPersson5/s...88012968194049
Citera
2019-09-02, 00:12
Märkligt att använda maskering i den typen av konfrontation då det gör dem helt rättslösa. Vid en polisanmälan måste de ändå identifiera sig och då spelar inte deras maskering nån roll alls.

Det åsido borde Hunt the Hunt Saboteurs bli ett bra tidsfördriv och en bra början är att uppmana varenda jägare att gå in och anmäla sidan på Facebook då den uppmanar till brott (ofredande/egenmäktigt förfarande https://jagareforbundet.se/contentas...sabotage-1.pdf )

Vidare är det lagbrott som har fängelse i straffskalan och därmed är det möjligt att göra envarsgripande.

Det hade alltså varit helt i sin ordning att brotta ner de här personerna och tillkallat polis.
Citera
2019-09-02, 07:52
Medlem
Jamtlandstauss avatar
Djurrättsaktivister kallar dom sig, kan tro att många av dom har hund/katt och är ju enorma mängder djur som går åt till att ge husdjur mat.

Såg filmen på deras facebook, var ju tjejen som började slåss, och jag har alltid ansett om jag tar till våld så måste jag vara beredd att bemötas med våld, att då vråla om att hon är kvinna har inget med saken att göra.
Hon slog först då får hon vara beredd på smäll tillbaka.
Sen den där gapiga snubben, han föll ju som en fura då han ville vara hjälte och rädda tjejen.

Dom är inte kloka på en fläck, dom har ju som jag förstått det hotat/varit hem till familjer till jaktledare, min man är jaktledare och kommer dom hem till oss så kommer jag brinna av, eller snarare jag tar med hunden(jämthund) ut, hon blir så glad när det kommer folk så hon studsar, skäller och flinar så alla tänder syns(ser lite elak ut då, skrämde bort Jehovas sist)

När jag var ung och stökig så lade jag mig ofta i bråk, man är inte fler mot en så då hjälpte jag alltid den som var själv, och slog då snubbar som då slogs tillbaka, jag gömde mig aldrig bakom mitt kön.
Jag avskydde även om någon killkompis fick för sig att ”rädda mig”, vad tusan, har jag satt mig i en sits så får jag reda ut den själv
Citera
2019-09-02, 12:47
Medlem
Har vi några namn på dessa individer (brottslingar)Regnr på fordon, bilder?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in