2019-07-20, 14:36
Medlem
https://www.friatider.se/75-ring-misshandlad-av-flera-m-n-i-uppsala

En äldre man i 75-årsåldern blev grovt misshandlad av en samling män i Uppsala på fredagen. Mannen ska ha hamnat utanför bilen och sedan blivit attackerad.

Enligt SVT Uppsalas uppgifter började gårdagens misshandel i Gränby i Uppsala, som först rubricerades som dråpförsök, med en trafikolycka på Levertinsgatan, där en person blivit påkörd.

Vem är anhållen?
Senast redigerad av Lemuriana 2019-07-20 kl. 15:31.
Citera
2019-07-20, 14:53
Medlem
I polisens händelsenotis beskrivs händelsen så här:

Citat:
Polis beordras till Levertinsgatan i Gränby där flera personer uppges attackera en grupp andra män i bil.
Bilen har utsatts för sparkar och hugg - en man född -46 har ramlat ur bilen och blivit misshandlad.
Gärningsmännen lämnar sedan platsen och är inte kvar när polisen kommer dit, sökandet efter dessa har hittills inte lett till att någon har kunnat gripas.

Mannen som misshandlades fördes till sjukhus med ambulans för kontroll.
Polisen rubricerar det inträffade som försök till dråp alternativt grov misshandel samt skadegörelse och olaga hot.

Den misshandlade äldre mannen skulle alltså vara 72 eller 73 år gammal, om polisens uppgifter stämmer.

BO:s ålder får mig att anta att detta handlar om något slags släkt-/klankonflikt. Antingen är de inblandade zigenare eller utomeuropeiska invandrare (somalier, kurder eller något annat folkslag som i stor utsträckning lever i enlighet med primitiv klankultur).
Citera
2019-07-20, 14:56
Medlem
SurTrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skanskman

Den misshandlade äldre mannen skulle alltså vara 72 eller 73 år gammal, om polisens uppgifter stämmer.

BO:s ålder får mig att anta att detta handlar om något slags släkt-/klankonflikt. Antingen är de inblandade zigenare eller utomeuropeiska invandrare (somalier, kurder eller något annat folkslag som i stor utsträckning lever i enlighet med primitiv klankultur).
Eller så har den äldre mannen kört på en orchunge (alla vet väl hur dessa beter sig på vägar, gator & torg?) och sen har pöbeln/orchsläkten gått "bananaz"?

Så här skett förut iaf... i Malmö om jag inte minns fel(?), det jag minns var att det den gången gällde en orch-hona på ~4-5år som sprang rakt ut i gatan och blev påkörd, personen som körde stannade (skulle han inte gjort) för då blev denne direkt påhoppad av ett flertal män i någon form av öga för öga-mentalitet.
Senast redigerad av SurTrollet 2019-07-20 kl. 14:59.
Citera
2019-07-20, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SurTrollet
Eller så har den äldre mannen kört på en orchunge (alla vet väl hur dessa beter sig på vägar, gator & torg?) och sen har pöbeln/orchsläkten gått "bananaz"?

Så här skett förut iaf... i Malmö om jag inte minns fel(?), det jag minns var att det den gången gällde en orch-hona på ~4-5år som sprang rakt ut i gatan och blev påkörd, personen som körde stannade (skulle han inte gjort) för då blev denne direkt påhoppad av ett flertal män i någon form av öga för öga-mentalitet.

Behöver inte köras på, kan räcka med att tuta på nån som står på vägen och är i vägen.
Citera
2019-07-20, 15:02
Medlem
SurTrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adyring
Behöver inte köras på, kan räcka med att tuta på nån som står på vägen och är i vägen.
Sant.

Tur vi bor i ett så tryggt land som vi gör...
Citera
2019-07-20, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skanskman

Araber, som vanligt lättkränkta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in