2019-07-19, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diesel300
Både och men man mår lika skit endå tror det beror på alla vitaminer och mineraler man gör sig av med

Hur mycket vitaminer och mineraler tror du det finns i en sats? Kommer du litervis som någon elefant eller?

Citat:
Skamkänslor och ångest är dom första biverkningar jag upplever direkt efter utlösning sen kommer stress finnar i ansiktet m.m

Jadu... Det är ingen större tvekan om att det här sitter i din skalle.
Citera
2019-07-19, 20:33
Medlem
Jag blir mest sänkt och trött efter en runk.

Jag började med NoFap och det känns bra men man har failat många gånger efter agg ha hållet sig 7-30 dagar och då får jag skuldkänslor och känner att jag failat. Men det sitter endast i huvudet pga att jag ser för mycket onani och porr som väldigt skadligt.
Citera
2019-07-20, 06:28
Medlem
Citat:
De sägs att onani är helt normalt och att de finns inga gränser hur mycket man kan göra det och att man mår bra av det endå det sägs att onani minskar stress , bättre sömn man blir gladare osv problemet är att de är precis tvärtom om på dessa saker för mig jag kan endast uppleva dessa positiva saker när jag inte onanerar när jag onanerar inte jag känner mig gladare piggare minskad stress ansiktet blir fräschare å dagar blir bara bättre å bättre för varje dag jag inte gör det nån som känner igen sig? Nån som har lyckats att sluta med onani helt och valt att endast ha sex med kvinnan hur har ditt liv förändrats sen du slutade med onani vad som blev bättre?

Skulle gissa att det har att göra med att dopaminnivåerna hastigt sjunker.

Läs på om Nofap, flera som lyckats förbättra sig själva genom det.
Citera
2019-07-20, 06:29
Bannlyst
Dopamin är din livsenergi, den tömmer du efter en skinnhiss, speciellt om du runkat till porr. Runkar du dagligen är dina dopaminnivåer låga, och du får med tiden ångest/depression/panikattacker.
Senast redigerad av NegerSkinka 2019-07-20 kl. 06:32.
Citera
2019-07-20, 14:18
Medlem
kasperwolfgangs avatar
Sluta runka till porr och gör en 90dagars nofap hardmode challenge.. Alltså inget sex heller.

Detta för att reset hjärnan... Du får onaturligt höga dopaminpåslag när du porrunkar. Blir till ett missbruk tillslut
Citera
2019-07-20, 14:23
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Släppa ut sig en gång i veckan blir inge märkbart men när det blir flera gånger om dan på längre tid de då blir inge kul längre

Kan det beror på mängden då? Det är väl inte så extremt vanligt att man har sex med sin partner flera gånger per dag under en lång period. Så det blir en orättvis jämförelse.
Citera
2019-07-20, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kasperwolfgang
Sluta runka till porr och gör en 90dagars nofap hardmode challenge.. Alltså inget sex heller.

Detta för att reset hjärnan... Du får onaturligt höga dopaminpåslag när du porrunkar. Blir till ett missbruk tillslut

De är ingen challenge de är så man ska vara människan är skapad som djur gör endast släppa ut sig vid sex eller när man skaffar barn djur sitter väl inte å runkar
Citera
2019-07-20, 20:28
Medlem
JannieKaoss avatar
Ska testa nu med att runka till en finfin video på xhamster. Kommer tillbaka senare med hur jag mår.

På återhörande.
Citera
2019-07-20, 20:33
Medlem
kasperwolfgangs avatar
Citat:
De är ingen challenge de är så man ska vara människan är skapad som djur gör endast släppa ut sig vid sex eller när man skaffar barn djur sitter väl inte å runkar

Primater https://carta.anthropogeny.org/moca/topics/masturbation
Citera
2019-07-22, 01:50
Medlem
Mår finfint efter en handtralla. Inget att skämmas eller må dåligt över, runkar ibland även nu när jag har en tjej. Hon är ok med det eftersom hon också gör det, men faktiskt bryr jag mig inte om vad hon tycker om det.
Citera
2019-07-22, 08:47
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Jag mådde halvdåligt efter en handtralla när jag var tolv, sedan växte det bort succesivt. Nu är jag medelålders och mår kanon efter en runk. Bättre än innan.
Man kan ju spekulera i vad det beror på. Skulle mycket väl kunna tänka mig att unga män är programmerade att inte spilla sin säd, utan i möjligaste mån plantera den i lämplig kvinna i fertil ålder.
Men många mår ju dåligt efter ett knull också, så...
Citera
2019-07-22, 08:49
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
djur sitter väl inte å runkar

Jo.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto