2019-07-16, 00:30
Medlem
Xhamsterns avatar
Substans: 2C-B
Dos: 40mg oralt
Ålder: Runt 30
Tid: Ca 3 timmar
Tidigare erfarenheter: Cannabis, MDMA, 2C-B, amfetamin, kokain

Preludium
Det är tidig lördagkväll, och jag och två polare hänger hemma hos mig. Vi planerar utgång, men har egentligen ingen aning om vart vi ska dra – vi är inte längre ute lika ofta och har inte full koll på klubbar och liknande. Genom en ytlig bekant får vi iaf reda på en ganska nyöppnad klubb hyfsat nära. Vi kollar upp och bestämmer oss för att den får det bli.

Efter en hyfsad middag drar vi igång med några öl och groggar, men jag blir mer sugen på 2C-Bn jag har liggandes – har aldrig testat en större dos, och inte heller utanför hemmet. Frågar mina polare om nån mer vill köra, men ingen av dem kan – ena går på medicin, den andre är känslig för halluciongener och vågar inte ta om vi ska ut. Jag bestämmer mig för att köra ändå, plockar fram 3 kapslar med olika mängd 2C-B – 10, 17 och 13 mg, och lägger ner dem i en liten påse i fickan.

Klockan närmar sig 22, så vi beställer en taxi och åker mot klubben. Kommer fram och jag smugglar in kapslarna i ena skon, lite skitnödigt kanske men vill verkligen inte torska.

Knarkardags!
Inne på stället sätter vi oss ner och tar en drink var, klockan är nu 22:30. Diskussioner tar vid och är djup och livlig, och plötsligt är tiden 23 – det är dags för första droppen. Går in på muggen, tar två kapslar, en på 17 och den andra på 10 mg, totalt 27mg. Sen ut igen för att fortsätta diskussionen, smuttar på en öl under tiden. 40 minuter senare börjar jag känna en liten magknip, vilket det brukar bli för mig strax innan det slår. Vi går bort mot dansgolvet och gungar med till musiken, tempot är lugnt både på dans och musik.

En kvart senare kommer bodyloaden, den är hanterbar så länge jag står upp, men så fort jag sätter mig är det som att sitta i ett accelerande flygplan. Färgerna intensifieras, det är gott om ledljus, lasrar och rök på stället – med 2C-Bn i kroppen blir allt en enda gröt av färger. Jag dansar på för fullt, blundar och ser olika mönster dyka upp. Får höja huvudet ibland och ta några djupa andetag, luften känns otroligt frisk och klar och ger mig ny energi. Musiken dånar och låter fantastisk.

Jag mår perfekt, men vill högre upp. Den sista kapseln lockar väldigt mycket. Funderar nån minut, sen tar jag mig in på toaletten och sänker den, 13 mg. Totalt 40 mg nu.

Tar mig tillbaks till dansgolvet och fortsätter. Svetten rinner, nacken är helt dyngsur och min gråa t-shirt blir allt mörkare. Ljusen dansar över folkhavet, jag kisar med ögonen och ser rutmönster uppenbara sig i synfältet.

Fortsätter framåt 40 minuter, och jag känner bodyloaden komma igen. Fortsätter dansa, helt koncentrerad på dansen och min andning. Är helt inne i min egen värld när musiken plötsligt stannar upp och jag abrupt väcks upp. Dj:n har såklart gjort en drop, vilket irriterar mig något oerhört! Sekunden senare, när musiken är igång igen, är allt glömt och förlåtet.

Jag dansar på, med några korta uppehåll när jag går till toaletten och dricker vatten eftersom jag svettas som ett as. Ibland när jag blundar fortsätter jag se dansgolvet och hur folk rör sig fram och tillbaks. Blir lite förvirrande när jag öppnar ögonen och det ser helt annorlunda ut, men tankarna är hyfsat klara fortfarande.

Nu slår det rejält, och allt vrids till ytterliggare. Börjar höra röster från ”fel håll”, om någon står och pratar till höger om mig så hör jag det som att personen står på min vänstra sida. Synförvrängningar uppenbarar sig, ser gubbar i höga cylinderhattar och kvinnliga ryska soldater från andra världskriget dansandes. I verkligheten är det en ung snubbe i svart keps och en brud med en jacka som liknar de som ryssarna hade.

Jag blundar och koncentrerar mig helt på andningen, ett spektrum av mönster dansar framför ögonen så fort jag sluter ögonlocken. Golvet går i vågor och det färgade ljuset från alla lampor rastreras i tusentals tunna trådar. Nu drar man igång rökmaskinerna också, för mig blir röken som en ogenomtränglig mur, börjar tänka på Trumps mur mot Mexiko och ropar ut ”We are gonna build a wall!” - som tur är verkar ingen förrutom en av polarna höra mig. Rökens gråa färg påminner mig om gamla slott, och jag ser mig själv dansandes i ett gammalt fort nånstans. Ruset slår på stenhårt, jag känner mig nästan stenad men kroppen dansar på av sig själv.

När röken skingras finner jag mig mitt i en stor folkhop vilket blir alltför jobbigt, så jag går lite åt sidan och det känns genast bättre. Bredvid mig står en snubbe maniskt dansandes med stelt ansiktsutryck, jag känner en oerhörd gemenskap med honom och börjar dansa lika jävla maniskt. Den dansande snubbens huvud byts med jämna mellanrum ut till ett huvud hämtat från Minecraft – helt fyrkantigt, tillsammans med en ful, svart pagefrisyr.

En häftig sak är att jag kan styra ruset ganska lätt, när jag går in på toaletten känns det mest som att jag är lite påverkad, men när jag kommer tillbaks till golvet slår det på igen. Dansar vidare, och tittar runt på folket på golvet, nu har alla helt plötsligt sydamerikanskt utseende? Tycker att vissa kollar på mig och får lite nojja, men den går över så fort jag tar mig till mina polare.

Ruset fortsätter slå på ganska hyfsat i runt 1,5 timme, sen känner jag en enorm hunger vilket stör ut allt. Stället stänger om en halvtimme så vi bestämmer oss för att sticka till ett närbeläget gatukök och käka. Min ena polare är helt väck av all sprit, den andre är ”bara” plakat, själv gungar det ganska kraftigt när jag går och gatukökets lampor lyser som ett landande UFO i natten.

Vi käkar och delar sen en bulle hem till mig, vi är alla jäklig trötta så det blir sängen för mig och soffan för mina polare. Dagen efter är seg för mig, men mina polare har det jobbigare de nästkommande dagarna var jag trött, men hade en skön känsla i kroppen med viss eufori.

Utvärdering
En helt fantastisk kväll! Jag balanserade precis på en nivå där det fortfarande var möjligt att behålla en verklighetsförankring och kunna uppföra mig hyfsat normalt. Enda lilla obehaget var när jag hamnade i en för tät klunga av folk, och vid ett tillfälle när jag nojjade lite grann.
Senast redigerad av Xhamstern 2019-07-16 kl. 00:39.
Citera
2019-07-16, 01:00
Medlem
Yllevantars avatar
Rolig läsning! Kul att det gick bra också, jag kommer aldrig själv att ta droger men jag tycker om att läsa tripprapporter bara för att försöka förstå hur saker och ting känns och denna rapporten kunde jag "öeva in mig i"!

Men jag förstår inte hur man vågar ute bland folk? Det måste vara väldigt otäckt - speciellt när det är en ännu ej testad dos för en?

Hoppas du mår fortsatt bra!
Citera
2019-07-16, 01:57
Medlem
Fantastisk läsning, du verkar civiliserad & har ett bra tugg som får en att sugas in i berättelsen.

FÖRHELVETE SKRIV MER!

förresten vad är 2c-B för något? Är det någon RC-drog? Vill inte Google för då försvinner det eventuella bandet vi hade kunnat knyta via konversation
Citera
2019-07-19, 23:35
Medlem
Xhamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yllevantar
Rolig läsning! Kul att det gick bra också, jag kommer aldrig själv att ta droger men jag tycker om att läsa tripprapporter bara för att försöka förstå hur saker och ting känns och denna rapporten kunde jag "öeva in mig i"!

Men jag förstår inte hur man vågar ute bland folk? Det måste vara väldigt otäckt - speciellt när det är en ännu ej testad dos för en?

Hoppas du mår fortsatt bra!

Tack!

Visst, det är något av ett vågspel. Tycker ändå jag har "känt" på drogen tillräckligt tidigare för att veta ungefär vad som kan hända. Fördelen med 2C-B är att den inte går djupt, man är fortfarande klar i skallen och kan tänka någorlunda. Skulle inte rekommendera utgång på t ex syra om man inte är 100% säker på sin sak. Med det sagt så kan dock större doser 2C-B verkligen slå allt på ända.

Innan jag droppade kollade jag in stället, hur är folk, är vakterna på hugget etc. Får jag inte en bra känsla så skulle jag inte ha tagit.

Om trippen helt hade ballat ur så ligger mitt hem 10 minuter iväg med taxi.
Citera
2019-07-20, 03:06
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Bra rapport 5/5. Skrattade gott åt det där med Trump citatet.
Citera
2019-07-20, 18:33
Medlem
Xhamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Bra rapport 5/5. Skrattade gott åt det där med Trump citatet.

Tack, var en del AFA-människor och liknande på plats så det var nog bra att inte så många hörde. Har ett svagt minne av att jag skrek "lock her up" också men kommer ärligt talat inte ihåg om jag gjorde det
Citera
2019-07-21, 22:40
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xhamstern
Tack, var en del AFA-människor och liknande på plats så det var nog bra att inte så många hörde. Har ett svagt minne av att jag skrek "lock her up" också men kommer ärligt talat inte ihåg om jag gjorde det
De flest har väl humor så det var nog inte så farligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in