• 1
  • 2
2019-07-15, 10:43
Medlem
Vilken folkgrupp upplever ni som de mest otrevliga när det gäller turister? Upplever själv kineser som väldigt otrevliga. De rör sig i stora grupper är bullriga och begriper inte ett ord engelska eller svenska med för den delen. Brer ut sig och beter sig som herrefolk. Tyvärr dräller det av dom just nu i kungliga huvudstaden.
Citera
2019-07-15, 10:48
Medlem
RiverStyxs avatar
Israeler helt utan någon som helst konkurrens. Det är min personliga uppfattning och den stödjs dessutom av undersökningar. Publicerat till och med i dderas egna tidningar:

https://www.haaretz.com/opinion/.pre...ists-1.5341538

Det finns inget värre pack helt enkelt. De är helt och hållet i en klass för sig själva. Jag vet hotellverksamheter som vägrar boka in dem för de är av negativt värde som gäster.
Citera
2019-07-15, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RiverStyx
Israeler helt utan någon som helst konkurrens. Det är min personliga uppfattning och den stödjs dessutom av undersökningar. Publicerat till och med i dderas egna tidningar:

https://www.haaretz.com/opinion/.pre...ists-1.5341538

Det finns inget värre pack helt enkelt. De är helt och hållet i en klass för sig själva. Jag vet hotellverksamheter som vägrar boka in dem för de är av negativt värde som gäster.
Att åka till Israel till ex så ser man hur de beter sig mot turister som är icke judar.
Sen kanske dom tar med sig det utomlands, vad vet jag...
Citera
2019-07-15, 11:53
Medlem
Ryssar ligger högt i topp
Citera
2019-07-15, 12:24
Medlem
farbror Svens avatar
Vidrigast är "begpackers", västerlänningar som tigger i fattiga länder för att fullfölja sin upplevelse-resa på exotiska platser.

Googla på "begpackers" och "bilder" och spy.
Citera
2019-07-15, 12:32
Medlem
megacoolmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotbollspuck
Kan inte din personal på boendet ta din dator och telefon.
Du trampar omkring med hundskit under skon i var och varannan tråd.

Logga ut så är du snäll.

Det ligger faktiskt lite i det påståendet. Iaf de ryssar som jag stötte på i Thailand. Det kom en busslast till hotellet som svinade rejält. Tur att de bara bodde där ett par dagar.
Citera
2019-07-15, 13:26
Medlem
morkfromorks avatar
det varierar lite per destination också antar jag.

ausralienare är inte så kul i bali, precis som israeler i cypern. även svenskar har lite mindre gott rykte på vissa ställen.
Citera
2019-07-15, 13:26
Medlem
Israeler står med sin arrogans på ohotad förstaplats. Kineser och ryssar delar andraplatsen med sin egoism.

Fulla engelsmän är lika jobbiga som nyktra ryssar, ofta lika fula också (damerna undantaget naturligtvis, brittiska damer är ofta smärtsamt fula medan ryskorna lika ofta är modellsnygga).

Amerikaner är högljudda heffaklumpar men oftast trevliga, trevligast är de amrikanare som låtsas vara kanadensare när de reser i Europa.

Italienare vet jag inte hur de är som turister men håller dem fan på lika låg nivå som araber rent allmänt. Opålitligt pack.
Senast redigerad av 666ten 2019-07-15 kl. 13:29.
Citera
2019-07-15, 18:33
Medlem
Presentpappers avatar
Kineser är inga vidare turister att ha och göra med. Engelsmän är ofta trevliga men oerhört stökiga och jävliga.
Citera
2019-07-15, 19:33
Medlem
Racooons avatar
Ryssar och kineser. Jag har sett hur de beter sig i Vietnam. Vidriga på alla sätt.
Såg också ryssar i slutet på 90-talet i Egypten som var allmänt dryga, de hade ju hyfsat med pengar.
Citera
2019-07-16, 00:47
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vespasianus
Vilken folkgrupp upplever ni som de mest otrevliga när det gäller turister? Upplever själv kineser som väldigt otrevliga. De rör sig i stora grupper är bullriga och begriper inte ett ord engelska eller svenska med för den delen. Brer ut sig och beter sig som herrefolk. Tyvärr dräller det av dom just nu i kungliga huvudstaden.
Indoneser
Kineser

Den ene är värre än den andre, aldrig sett maken till tafatthet och ignorans och okunnighet , samtidigt.

(tyvärr också ohygieniska ungefär som 4-åringar, men framförallt.. genuint korkade)
(generellt alltså.. !! mycket generellt menat)

.. men ändå. otroligt häpnadsväckande mentalitet.
Citera
2019-07-16, 19:14
Moderator
Ruskigbusss avatar
Turister reser. Och så även denna tråd.

Laidback --> Resor: allmänt - ej specifika resmål
/Moderator
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera