2019-07-15, 05:39
Jag är ny till detta med att handla saker online. Jag köpte något via H&M's app och naturligt så ska jag hämta det på mitt närmaste ombud.

Men om jag (har testat och kollat lite vilket leder till denna tråd) ska köpa något från en valfri internationellare hemsida/person så finns det antingen bara en adress att välja eller så kan jag skriva i min adress men välja att levereras någon annanstans.

Vilken adress ska jag skriva? Min eller Konsums? Om jag skriver min, hur kommer paketet att levereras? Kommer Posten välja ombud åt mig?
Citera
2019-07-15, 06:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Judinna
Otroligt skojigt svar.

Ska jag välja min adress och sen väljer Posten ombud åt mig?
Passade svaret "Ja" in någon annanstans än just den frågeställningen?

Förlåt för att jag drygade mig, men jag har inte fått kaffe än.

Är din adress:
Flashbackgatan 88
71 337 Internet

Då kommer leverantören använda sig av fraktbolagets eget verktyg (detta sker automatiskt), t.ex. "aha, postnummer 71 337, då är utlämningsstället Konsum på Moskégatan 12 närmast" == Utlämningsställe.

Du anger DIN adress. Företaget hittar utlämningsställe. Vissa butiker (alla?) låter dig välja utlämningsställe själv, men i regel så är det den närmaste som blir vald.
Senast redigerad av Kurt.Eklund 2019-07-15 kl. 06:20.
Citera
2019-07-15, 07:04
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt.Eklund
Passade svaret "Ja" in någon annanstans än just den frågeställningen?

Förlåt för att jag drygade mig, men jag har inte fått kaffe än.

Är din adress:
Flashbackgatan 88
71 337 Internet

Då kommer leverantören använda sig av fraktbolagets eget verktyg (detta sker automatiskt), t.ex. "aha, postnummer 71 337, då är utlämningsstället Konsum på Moskégatan 12 närmast" == Utlämningsställe.

Du anger DIN adress. Företaget hittar utlämningsställe. Vissa butiker (alla?) låter dig välja utlämningsställe själv, men i regel så är det den närmaste som blir vald.

Skönt att du erkänner skälet till min sarkasm, det uppskattas.

Tack för det långa svaret också. H&M valde utlämningsställe innan jag bekräftade allting (dvs visade utlämningsställe som näst sista steg) tror jag så därför blev jag nyfiken.
Citera
2019-07-15, 08:21
Medlem
Sooks avatar
Mina föräldrar har utlämningsställe mitt i en central galleria. Helt värdelöst när det kommer tunga paket. Dom väljer ofta utlämningsställe en bit bort så de kan ta bilen.
Citera
2019-07-15, 08:59
Medlem
Vissa sidor där man beställer kan välja utlämningsställe. Det normala är dock att varan skickas till det utlämningsställe som tillhör i det område man bor i eller uppgiven adress.
Citera
2019-07-15, 09:12
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Judinna
Jag är ny till detta med att handla saker online. Jag köpte något via H&M's app och naturligt så ska jag hämta det på mitt närmaste ombud.

Men om jag (har testat och kollat lite vilket leder till denna tråd) ska köpa något från en valfri internationellare hemsida/person så finns det antingen bara en adress att välja eller så kan jag skriva i min adress men välja att levereras någon annanstans.

Vilken adress ska jag skriva? Min eller Konsums? Om jag skriver min, hur kommer paketet att levereras? Kommer Posten välja ombud åt mig?

Självklart ska du INTE skriva Konsums adress.
Citera
2019-07-15, 09:45
Medlem
yz44s avatar
Varför skulle du skriva någon annans adress om du nu inte vill ha det levererat till någon annan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in