• 2
  • 3
2006-04-04, 22:15
Medlem
www.qxl.se finns också. De tar inget betalt för osålda auktioner.
Citera
2006-04-05, 02:20
Medlem
Även http://www.brabud.nu finns tar inte heller betalt för att köpa/sälja
Citera
2006-04-05, 10:52
Medlem
ccjjs avatar
Vad är vitsen med att använda auktionssidor som ingen använder? Då säljer jag hellre saker på Tradera och betalar provision än att lägga ut dem på QXL utan att få saker sålda.
Citera
2006-04-05, 11:09
Medlem
I-Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ccjj
Vad är vitsen med att använda auktionssidor som ingen använder? Då säljer jag hellre saker på Tradera och betalar provision än att lägga ut dem på QXL utan att få saker sålda.

QXL funkade bra för ett par år sen. Där jag sålde minns jag nu. Hur det är nu vet jag dock inte, det växlar ju rätt snabbt på nätet så den kanske är helt ute nu?
Citera
2006-04-05, 11:13
Medlem
poko-pekkas avatar
Har funderat på en sak..har lite älg/ren horn hemma som man hade velat bli av med. Visst är det så att endel kan betala nåra tusingar för säg en 22 taggare?(älg)
Citera
2006-04-05, 11:14
Medlem
Makehastes avatar
Jag har en bekant som brukar ha mellan 3000 och 6000 kronor i "flytande kapital" varje månad, då han är skivnörd och köper svåra skivor hyfsat billigt och sedan säljer dem vidare till samlare. Men det gäller ju att man vet vad sakerna är värda och att man är beredd att chansa en del.
Citera
2006-04-05, 11:26
Medlem
Är avlägset bekant med en "trixare", enligt honom går det att försörja sig på (i hans fall) blocket.

Han köper mycket begagnade datorer av företag, fixar till dom och säljer dom igen med hyfsade påslag. Jag gissar att han inte redovisar samtliga försäljningar för skattemyndigheterna.
Citera
2006-10-12, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petter Utas
Är avlägset bekant med en "trixare", enligt honom går det att försörja sig på (i hans fall) blocket.

Han köper mycket begagnade datorer av företag, fixar till dom och säljer dom igen med hyfsade påslag. Jag gissar att han inte redovisar samtliga försäljningar för skattemyndigheterna.
Haha bor han i Lund? han som säljer datorer och sånt, Känner också en kille som håller på med sånt.

Men er andra som skriver ut era affärsider här, jag vill bara säga att ni är dumma i huvet. Man skall alldrig lämmna ut sina affärsider till någon, det enda som händer är att det blir mer konkurens kring det hela.
Citera
2006-10-12, 21:08
Medlem
Eller så får man tag i eventuella kunder eller tom framtida affärspartners...

Affärsidé är inte mycket värt i sig, det är affärstrategi och affärsmodeller man skall vara ganska rädd om.
Citera
2007-02-21, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smultronagnes
www.qxl.se finns också. De tar inget betalt för osålda auktioner.

De verkar ha lagt ner nu? Verkar inte finnas några varor inlagda.
Citera
2007-02-21, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av internet
De verkar ha lagt ner nu? Verkar inte finnas några varor inlagda.

Har varit dött ett tag där. Har inte sett några bud alls på länge men jag visste inte att dom helt stängt sidan.
Citera
2007-02-21, 17:49
Medlem
techno_the_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anders.Karlsson
Har varit dött ett tag där. Har inte sett några bud alls på länge men jag visste inte att dom helt stängt sidan.
Dom stängde sidan för alla svenskar för någon månad sen,, norrmän mfl skulle fortfarande få sälja sina prylar dock på http://www.qxl.no/
dom kunne tydligen inte konkurrera med Tradera..
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in