2019-07-15, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kedox
De senare två åren har det dykt upp många trolltrådar av ett par frenetiska trollpostare som ofta är hemmahörande i Barn & Familj.

Vanliga ord i titlarna är "Frugan/Tjejen/Ungen" etc.
Märks snabbt att det är troll då dessa ofta spottar ur sig ett antal trådar där de ibland varit gifta 12 år men i tråden innan just gjort en ny flickvän på smällen. Även språkbruket kan te sig lite högstadieaktigt.

Själv är jag kluven till dessa. Ibland om det inte är helt uppåt väggarna kan den hypotetiska frågeställningen vara intressant även om problemet inte har sin grund i ett verkligt fall hos TS men skulle kunna ha skett någon annanstans.

Men samtidigt är det inte schysst att användare ska lägga det sin tid och delge tips och råd till ett problem som är fiktivt. Sänker liksom tilliten på något sätt.

Vad tycker ni? Är dessa ett trevligt inslag i tankeställarsyfte eller degraderar det forumet till en lekplats? Har ni kanske något exempel på en "lyckad" trolltråd där ni ansåg att diskussionen blev riktigt givande?
Har själv uppmärksammat dessa trådar. Den röda tråden är ofta, rik o framgångsrik men jag är en idiot ändå.
Men vad avgör trollfaktorn?
För, ja, dessa individer ljuger sig blåa över sig själva o sitt liv.
Men samtidigt är detta ett diskussionsforum o ofta är dessa trådar i sig intressanta då de oavsett belyser div problemetiker som finns i både relationer samt familjer.
Det tråkiga med dessa trådstarter är hur genomskinliga de är o så kollar man posthistoriken o sedan spårar trådarna ur när vissa (även jag) plockar in saker de skrivit om dem själv som går stick i stäv med trådstarten.
Citera
2021-10-06, 15:38
Medlem
Jag har väl egentligen inget problem med trolltrådarna så länge frågeställningen är intressant och välformulerad. Har väl i så fall mer problem med folk som lägger tid och energi på att påpeka att det är en trolltråd, särskilt i de fall där det inte är helt givet att det är på det sättet. En del människor har ju faktiskt verkliga erfarenheter och upplevelser som för de flesta andra av oss känns helt otänkbara. Och oavsett sanningshalten i en trådstart så kan den ju ändå innehålla ett scenario som kan vara värt att diskutera även om det bara är utifrån en hypotetisk situation.

Trolltrådar som faller inom kategorin uppenbart trams däremot har jag inte mycket till övers för, det ska åtminstone finnas lite ansträngning bakom för att det ska vara värt min tid.
Citera
2021-10-06, 16:09
Medlem
Noxyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kedox

Märks snabbt att det är troll då dessa ofta spottar ur sig ett antal trådar där de ibland varit gifta 12 år men i tråden innan just gjort en ny flickvän på smällen.

Outar de sig själva som troll genom att inte hålla reda på vad de skrivit tidigare tycker jag vi skall få skrika "Troll" och få inläggen raderade för trams vid rapportering.

Seriösa trollare, typ gammalhårdrockare som höll på en herrans massa år utan att genomskådas (med bevis), kan vara väldigt underhållande och bör behandlas som vanliga skribenter till de gör bort sig.

mina 2ören i frågan..
Senast redigerad av Noxyl 2021-10-06 kl. 16:18.
Citera
2021-11-30, 19:26
Avslutad
finns ju bra och dåliga trolltrådar . finns ju de som skapar debatt även om ts inte är seriös. sen finns det ju de som enbart är idiotiska

(FB) Fenomenet troll & trollande . Den bra ,den dåliga och den mästerliga

bra tråd som kategoriserar trollande
Senast redigerad av Captinhero 2021-11-30 kl. 19:30.
Citera
2021-11-30, 21:40
Medlem
Farbror Fazers avatar
Tycker sånna trådar är 100% ointressanta. Om det finns någonting intressant i en frågeställning, så kan man diskutera den utan att man behöver hitta på något efterblivet som gör att halva tråden blir argumentation över sanningshalten. Och en fjärdedel av inläggen från TS som försöker försvara sin historia.
Citera
2021-11-30, 21:42
Medlem
AdMortems avatar
Det spelar ingen roll om upplägget är intressant. De flesta snackar nog skit och läsarna är likt fnittriga småflickor. Skrattar själv ibland. Det värsta läser jag inte (dvs om jag tror att det är väldigt osmakligt.)
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in