2019-07-13, 18:15
Avstängd
Kedoxs avatar
De senare två åren har det dykt upp många trolltrådar av ett par frenetiska trollpostare som ofta är hemmahörande i Barn & Familj.

Vanliga ord i titlarna är "Frugan/Tjejen/Ungen" etc.
Märks snabbt att det är troll då dessa ofta spottar ur sig ett antal trådar där de ibland varit gifta 12 år men i tråden innan just gjort en ny flickvän på smällen. Även språkbruket kan te sig lite högstadieaktigt.

Själv är jag kluven till dessa. Ibland om det inte är helt uppåt väggarna kan den hypotetiska frågeställningen vara intressant även om problemet inte har sin grund i ett verkligt fall hos TS men skulle kunna ha skett någon annanstans.

Men samtidigt är det inte schysst att användare ska lägga det sin tid och delge tips och råd till ett problem som är fiktivt. Sänker liksom tilliten på något sätt.

Vad tycker ni? Är dessa ett trevligt inslag i tankeställarsyfte eller degraderar det forumet till en lekplats? Har ni kanske något exempel på en "lyckad" trolltråd där ni ansåg att diskussionen blev riktigt givande?
Citera
2019-07-13, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kedox
De senare två åren har det dykt upp många trolltrådar av ett par frenetiska trolltrådar som ofta är hemmahörande i Barn & Familj.

Vanliga ord i titlarna är "Frugan/Tjejen/Ungen" etc.
Märks snabbt att det är troll då dessa ofta spottar ur sig ett antal trådar där de ibland varit gifta 12 år men i tråden innan just gjort en ny flickvän på smällen. Även språkbruket kan te sig lite högstadieaktigt.

Själv är jag kluven till dessa. Ibland om det inte är helt uppåt väggarna kan den hypotetiska frågeställningen vara intressant även om problemet inte har sin grund i ett verkligt fall hos TS men skulle kunna ha skett någon annanstans.

Men samtidigt är det inte schysst att användare ska lägga det sin tid och delge tips och råd till ett problem som är fiktivt. Sänker liksom tilliten på något sätt.

Vad tycker ni? Är dessa ett trevligt inslag i tankeställarsyfte eller degraderar det forumet till en lekplats? Har ni kanske något exempel på en "lyckad" trolltråd där ni ansåg att diskussionen blev riktigt givande?

Det visar att det finns många unga män som lider då de inte kan få en flickvän. Att de skapar trådar som dessa kan jag faktiskt förstå, det liksom fyller i deras olycka att aldrig få ha sex på riktigt och inte i enbart i fantasier. Men de verkar ha bra fantasi så de borde kanske bli erotiska författare?
Citera
2019-07-13, 18:18
Medlem
För att inte tala om alla trolltrådar i integration och invandring det är den största trollmagneten.
Citera
2019-07-13, 18:20
Medlem
ClickBaits avatar
Jag tycker det är kul att läsa trolltrådar när skribenten lagt ner tid och tänkt igenom sitt inlägg, det blir även plus-poäng om personen kan stava och har ett fint vokabulär.
Citera
2019-07-13, 18:31
Medlem
Donnos avatar
Eftersom Flashback är ett anonymt forum så spelar det absolut ingen roll för mig om "historien" i en trådstart är sann eller ej. Det handlar om att diskutera utifrån ett givet scenario.

Idioter som fyller trådar med trollanklagelser är det riktiga problemet. För övrigt är det inte samma sak att ljuga och trolla.
Citera
2019-07-13, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Donno
Eftersom Flashback är ett anonymt forum så spelar det absolut ingen roll för mig om "historien" i en trådstart är sann eller ej. Det handlar om att diskutera utifrån ett givet scenario.

Idioter som fyller trådar med trollanklagelser är det riktiga problemet. För övrigt är det inte samma sak att ljuga och trolla.

Ja alla tycker vi olika men varför lägga ner tid på nånting som inte är sant?
Senast redigerad av ikudo 2019-07-13 kl. 18:36.
Citera
2019-07-13, 18:43
Medlem
Det finns inget diskussionsunderlag alls i dessa trådar, det är rätt att avslöja dem så tidigt som möjligt i trådarna så andra användare kan förhålla sig till att det är rena fantasier.

Det finns några notorsika användarnamn som man ska lägga på minnet !

Ena veckan har de varit otrogna mot sin hustru fast de varit gifta i 16 år men inga barn.
Andra veckan har de 3 barn med olika mammor och undrar nu om det är seriöst med ett fjärde
tredje veckan har de varit singlar i hela sitt liv, men nu helt plötsligt har de fått napp på två stycken, och nu kan de inte välja mellan en blond och en brunett.

Seriöst, nä inte speciellt.
Citera
2019-07-13, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClickBait
Jag tycker det är kul att läsa trolltrådar när skribenten lagt ner tid och tänkt igenom sitt inlägg, det blir även plus-poäng om personen kan stava och har ett fint vokabulär.
Kan jag delvis hålla med men blir trist när trollet bara skriver första inlägget och inget mer.
Citera
2019-07-13, 18:52
Medlem
Man kan inte förneka att det förekommit misstänkta underhållande trolltrådar på forumet .

Dessa tider är förbi . Detta "Familjetrollet " förpestar hela denna forumsdel totalt . Och andra trolltrådar som görs är bara tråkiga genomskinliga och uppenbara trolltrådar . Sällan något underhållande idag
Citera
2019-07-13, 19:14
Moderator
blomvattnares avatar
En trolltråd kan absolut rendera i en intressant diskussion, men det är ju inte alltid det blir så. Trådstartaren ger istället intrycket av att tramsa, och då finns ju ingen chans till gynnsam diskussion.

Om man anser ett ämne vara intressant även om man själv inte är i situationen, då kan man ju strunta i att framställa det så, och istället i själva trådstarten ange att ämnet som sådant är värt en diskussion.
Citera
2019-07-13, 19:20
Medlem
Trolltrådar förstör bara forumet och dess trovärdighet.
Citera
2019-07-13, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Donno

Du sammanfattar det perfekt ovan. De irriterande idioterna är de som ska börja gasta om trolleri efter att ha hittat någon skit i TS post-historia. Om tråden är välformulerad och det eventuella scenariot intressant spelar det absolut ingen roll.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in