2009-12-27, 14:01
Tar och bumpar den här.

Köpte en CRC Dust Off på Clas Ohlson här om dagen och den verkar fungera bra, ingen kondens eller liknande om man nu inte håller inne den för länge och undviker att hålla den rakt ner.
89kr kostade den.
Citera
2010-01-20, 17:32
Medlem
Kan man använda en sån här

http://www.clasohlson.se/Product/Pro...x?id=143676626 ?
Citera
2010-02-19, 17:01
Medlem
Ryttge92s avatar
Biltema säljer om du inte orkar beställa, finns dock i de flesta välsorterade elektronik affärer.
Citera
2010-03-03, 19:32
Medlem
http://www.inet.se/artikel/6301195/a...ckluft-pa-burk
Någon som har erfarenhet av den här? Tror ni att den fungerar bra?
Citera
2010-03-03, 21:24
Medlem
Funkar säkert bra själv köra jag med kompressorn jag har i garaget
Citera
2011-08-03, 17:51
Medlem
Sprängmedels avatar
Hej!

Jag behöver hjälp!

Igår var jag kvinnogalen och försvann till Ullared och hittade där tryckluftspray på burk som jag köpte, jag har en laptop som blir otroligt varm fast den står på en kylplatta. Kan jag stänga av datorn och spraya det in i fläkten som sitter på sidan eller förstör jag hela skiten då?

Fellowes invertible Air Duster heter möget jag köpte.

Tack !
Citera
2011-08-03, 18:46
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sprängmedel
Hej!

Jag behöver hjälp!

Igår var jag kvinnogalen och försvann till Ullared och hittade där tryckluftspray på burk som jag köpte, jag har en laptop som blir otroligt varm fast den står på en kylplatta. Kan jag stänga av datorn och spraya det in i fläkten som sitter på sidan eller förstör jag hela skiten då?

Fellowes invertible Air Duster heter möget jag köpte.

Tack !

Du behöver dock inte rikta munstycket rakt in i fläkten. Håll ett par centimeter ifrån och på sidan av fläkten. Blås bort överflödet, men blås inte rakt in. Och Ja, du bör ha datorn avstängd under tiden.
Citera
2011-08-04, 01:32
Medlem
Använd gärna en penna eller skruvmejsel för att "blokera" så att fläkten inte kan rotera när du sprayar. Har du otur så kan du förstöra fläkten och kullagrerna då de inte är gjorda för att hantera sådan krafter. Detta är extra viktigt på en bärbar dator..
Citera
2011-08-05, 14:57
Medlem
brianmolkos avatar
blås på kylplattan också fläktarna
Citera
2011-08-05, 17:56
Medlem
Finns på Clas Olsson med. Ett tips är att hålla burken långt ifrån grejerna när ni börjar pysa. Sedan gå närmare och närmare, då märker ni vilket avstånd ni kan ha.
Citera
2012-12-21, 17:07
Medlem
gammal tråd, men chansar på att få svar endå

tänkte blåsa igenom datorn med tryckluft för har enooormt mycket damm i den, har en stationär, ska man plocka isär datorn och blåsa del för del? eller räcker det med att ta bort ena sidan och blåsa?
Citera
2012-12-21, 19:55
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av syncmast3r
gammal tråd, men chansar på att få svar endå

tänkte blåsa igenom datorn med tryckluft för har enooormt mycket damm i den, har en stationär, ska man plocka isär datorn och blåsa del för del? eller räcker det med att ta bort ena sidan och blåsa?

Ställ datorn utomhus [helst] då det kan rykar till om nu datorn har massa damm. Plockar bort sidokåpan, avlägsna dammet med tryckluft ca 15 cm ifrån komponenterna, blås försiktigt runt grafikfläkten, blås inifrån sett ut dammet ifrån nätagget, blås rent övrigt när detta är klart.

Ingen märkvärdig process. Använd lite bondförnuft så blir detta en bra operation.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in