Citat:
Ursprungligen postat av
sonofnature
Sen e det inte från dag till dag , då har du inte spelat spelet
Det e ju för fan olika hela tiden
Du kan spela 1 bra match sen e det helt efterblivet nästa
2 helt ok , sen e det efterblivet efter 1 timme du spelar igen
Så e skiten
Finns ingen balans alls
Känns nästan som man inte kan påverka kontrollen i vissa matcher, ena matchen skjuter man ribba in, nästa ribba ut med samma spelare, ena gång i i kryssen nästa match går alla upp på läktaren. Fast totalt sett gör jag fler mål i Fifa 20 än någonsin tidigare vilket inte heller är särskilt belönande. Jag kan möta spelare som gör 4 mål på 5 skott och ibland är det likadant för mig trots att jag blir utspelad, det finns liksom inget fair play längre. Första veckan i Fifa FUT tyckte jag att allt kändes klockrent när jag hade mediokra spelare, nu spelar jag sämre med bättre lag och har halkat ned i division 6.
Det är också löjligt hur dåliga målvakterna är i spelet, visst min är 85 rating men nog borde han kunna ta skott strax bredvid sig. Vissa matcher kan jag bryta varenda anfall medan i andra matcher så glider dom bara förbi mig, trots samma spelsätt. Efter senaste patchen kan man inte längre sprinta igenom försvaret med en 93 pacad spelare, en med 70 i pace hinner ikapp det är så värdelöst. Ska det inte löna sig att ha bra spelare i laget ?
Kanske är det spelets balans som rättat till sig efter första veckan då ingen hade momentum och sånt över sig, nu känns det som det finns okända faktorer som gör om jag lyckas eller ej.
Vissa säger det gäller att spela bra försvar, men hur fasiken gör man det då man blir förbisprintad trots att jag står rätt, bryter jag bollen så studsar den magiskt tillbaka till nästa spelare i motståndarens lag. Det händer även mig och är bara irriterande då det beror på spelets usla AI.