2019-10-21, 07:23
Medlem
Thewebwolfs avatar
En seriös fråga för er som kör PC. Jag får fan inte till någon hårdhet i frisparkarna. Siktet och det går ju skapligt, men det blir ju bara typ lobbskott hur jag än gör 😑

Jag har ju slagit av tajmade skott. Men det borde ju inte ha någon betydelse?
Citera
2019-10-21, 08:45
Medlem
EnLitenFryss avatar
Blir ju inte överdrivet sugen att börja igen när man läser tråden... verkar vara samma issues som föregående år. En loop av neverending grief och några få ljuspunkter där man har packluck, sätter en investering eller vinner en tajt match.

Fråga: Är pace trasigt i år? Om han aggrar och går bort sig med sin ytterback, med 78 i pace och Salah har 5 meters försprång, springer backen ikapp Salah som om han vore en trebent sköldpadda för att han har bollen?
Citera
2019-10-21, 08:57
Medlem
sonofnatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Blir ju inte överdrivet sugen att börja igen när man läser tråden... verkar vara samma issues som föregående år. En loop av neverending grief och några få ljuspunkter där man har packluck, sätter en investering eller vinner en tajt match.

Fråga: Är pace trasigt i år? Om han aggrar och går bort sig med sin ytterback, med 78 i pace och Salah har 5 meters försprång, springer backen ikapp Salah som om han vore en trebent sköldpadda för att han har bollen?

Spelet e för dåligt för att ta seriöst .

Du kommer bli frustrerad av att spela FIFA 20.

Matcherna e random , spelar ingen roll vilka spelare du har eller inte.
Kan ha en 75 mv som tar allt ena å nästa match kör du med 83 mv som inte tar ett skott.
En striker kan lägga 2-3 mål i en halvlek , nästa 3 matcher undrar man vem strikern e !

Spelet e så upp å ner så man vet inte ens om spelet e värt att göra en recension på över huvudtaget .

Jag hade gärna varit den som sagt köp spelet , i år är det riktigt skoj , men tyvärr . Du kommer må bättre av att inte köpa spelet .
Citera
2019-10-21, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonofnature
Spelet e för dåligt för att ta seriöst .

Du kommer bli frustrerad av att spela FIFA 20.

Matcherna e random , spelar ingen roll vilka spelare du har eller inte.
Kan ha en 75 mv som tar allt ena å nästa match kör du med 83 mv som inte tar ett skott.
En striker kan lägga 2-3 mål i en halvlek , nästa 3 matcher undrar man vem strikern e !

Spelet e så upp å ner så man vet inte ens om spelet e värt att göra en recension på över huvudtaget .

Jag hade gärna varit den som sagt köp spelet , i år är det riktigt skoj , men tyvärr . Du kommer må bättre av att inte köpa spelet .

Jag förstår verkligen inte hur du kan vara så här negativ i varje inlägg?
Hade hur kul som helst detta WL, vann i stort sett de matcher jag förtjänade.
En å annan förlust där jag borde vunnit kanske.

Men tycker inte spelet är så illa som vissa vill antyda. Ja det är lite från dag till dag, men i sin helhet är det bra.

Tror faktiskt att de du möter är mer tryhards än dig själv, och du förlorar därför.
Citera
2019-10-21, 09:47
Medlem
sonofnatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MR-Ganjalf

Men tycker inte spelet är så illa som vissa vill antyda. Ja det är lite från dag till dag, men i sin helhet är det bra.

Tror faktiskt att de du möter är mer tryhards än dig själv, och du förlorar därför.

Du har inte spelat spelet på ett tag eller hur .
Du hoppade över 19
Jag har spelat mycket de senaste utgåvorna, å spelet e sämre å sämre

Självklart har spelet sina ljuspunkter . Men i sin helhet e det trasigt å tråkigt .

Jag spelar inte spelet på den nivå att jag måste vinna massa matcher , det e inte poängen i mina inlägg . Jag vil att reaktioner , pass , bryta , dribbla ska fungera utan massa trams på plan .
Citera
2019-10-21, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys

I början var pace fullständigt OP, men det känns lite nertonat efter senaste patchen

Men om salah har 5 meters försprång så kommer inte en långsam back i kapp på samma sätt som förr
Citera
2019-10-21, 10:02
Medlem
sonofnatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MR-Ganjalf

Sen e det inte från dag till dag , då har du inte spelat spelet
Det e ju för fan olika hela tiden

Du kan spela 1 bra match sen e det helt efterblivet nästa

2 helt ok , sen e det efterblivet efter 1 timme du spelar igen
Så e skiten

Finns ingen balans alls
Citera
2019-10-21, 10:04
Medlem
sonofnatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crille666
I början var pace fullständigt OP, men det känns lite nertonat efter senaste patchen

Men om salah har 5 meters försprång så kommer inte en långsam back i kapp på samma sätt som förr

Mycket mer nedtonat nu
Du kan ha en 44 pace cb nu som fungerar
I början gick det inte ens med en 70 pace cb
Citera
2019-10-21, 12:20
Medlem
Vilka swap Icons går ni för?

Kör nog själv på Zanetti + Schmeichel. Just för Zanetti bör vara en endgane gubbe. Plus en ytterback är inte lika rolig att byta ut som en anf/mitt.
Citera
2019-10-21, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krokofant12
Vilka swap Icons går ni för?

Kör nog själv på Zanetti + Schmeichel. Just för Zanetti bör vara en endgane gubbe. Plus en ytterback är inte lika rolig att byta ut som en anf/mitt.

Jag velar som fan.. carlos och pep

Owen eller butragueno

Ferdinand..

Fan vet
Citera
2019-10-21, 12:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sonofnature
Sen e det inte från dag till dag , då har du inte spelat spelet
Det e ju för fan olika hela tiden

Du kan spela 1 bra match sen e det helt efterblivet nästa

2 helt ok , sen e det efterblivet efter 1 timme du spelar igen
Så e skiten

Finns ingen balans alls

Känns nästan som man inte kan påverka kontrollen i vissa matcher, ena matchen skjuter man ribba in, nästa ribba ut med samma spelare, ena gång i i kryssen nästa match går alla upp på läktaren. Fast totalt sett gör jag fler mål i Fifa 20 än någonsin tidigare vilket inte heller är särskilt belönande. Jag kan möta spelare som gör 4 mål på 5 skott och ibland är det likadant för mig trots att jag blir utspelad, det finns liksom inget fair play längre. Första veckan i Fifa FUT tyckte jag att allt kändes klockrent när jag hade mediokra spelare, nu spelar jag sämre med bättre lag och har halkat ned i division 6.

Det är också löjligt hur dåliga målvakterna är i spelet, visst min är 85 rating men nog borde han kunna ta skott strax bredvid sig. Vissa matcher kan jag bryta varenda anfall medan i andra matcher så glider dom bara förbi mig, trots samma spelsätt. Efter senaste patchen kan man inte längre sprinta igenom försvaret med en 93 pacad spelare, en med 70 i pace hinner ikapp det är så värdelöst. Ska det inte löna sig att ha bra spelare i laget ?

Kanske är det spelets balans som rättat till sig efter första veckan då ingen hade momentum och sånt över sig, nu känns det som det finns okända faktorer som gör om jag lyckas eller ej.
Vissa säger det gäller att spela bra försvar, men hur fasiken gör man det då man blir förbisprintad trots att jag står rätt, bryter jag bollen så studsar den magiskt tillbaka till nästa spelare i motståndarens lag. Det händer även mig och är bara irriterande då det beror på spelets usla AI.
Senast redigerad av BerraSWE 2019-10-21 kl. 12:48.
Citera
2019-10-21, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leftyhanded
Skicka gärna länken till mig med .

Samma här!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto