Citat:
Ursprungligen postat av
Spiele
Jag kan bli så avundsjuk att jag mår illa på folk som är framgångsrika musiker, idrottsutövare, skådespelare eller folk som startat egna företag och får möjligheten att besöka spännande platser och expandera sin verksamhet, träffa nytt folk osv.
Sluta och kolla på folk som gör dig riktigt avundsjuk, och börja kolla efter människor som du istället kan se upp till.
Citat:
Ursprungligen postat av
Spiele
Jag har extremt höga ambitioner men är inte tillräckligt smart/har inte orken att nå några av mina mål, vad fan ska jag göra med mitt liv? Hur finner jag någon mening?
Om du nu har höga ambitioner, men svårt att göra klart dina satta mål, ta då ett steg i taget istället... sätt delmål istället för hela mål. T.ex. säg att du ska försöka promenera minst 3 km om dagen, då sätter du att du ska promenera säg 750 m, sen vilar du en stund sedan tar du ett delmål till, ja du förstår, tills du klarat ett helt mål du har satt, och när du gjort det kommer du känna dig stolt, och det ska du bannemej få göra också.
Citat:
Ursprungligen postat av
Spiele
Någon här på flashback som har lyckats och har tips om hur man uppnår detta livet?
Våga ta steget och starta eget inom något du älskar.
Lär dig t.ex. att programmera, vilket var det som gjort att jag kunde starta eget, dock först efter att jag fick pengar efter en svår trafikolycka 2013, vilket möjliggjorde att jag chansade att starta eget och lyckades rätt så bra, må jag säga.
Jag programmerar en app för tillfället, som snart ska lanseras... men det krävs mycket jobb, tålamod och uppoffringar på familj, vänner och ens privatliv/fritid. Men det är värt i slutändan!
Har precis fått en mentor som ska hjälpa mig att bygga ett större företag samt hur man bäst ska hantera större summor, då det är beräknat att det kan komma uppemot nio siffriga intäkter under dom närmaste fem åren efter att min app är lanserad.
Good Luck!