Flashback bygger pepparkakshus!
2019-07-13, 02:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ksenia74
Nej vi diskuterar Mattsson i denna tråden och jag ställde frågan varför han är ett svin.
Jag vet inte om han är ett svin men däremot ser han ut som en julgris. Frågan var att han troligen gett order att mörka då det handlar om afghaner och annat skräp som begår grova brott.
Citera
2019-07-13, 02:56
Avstängd
Ksenia74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deloso
Metro kan nog vara den nya adressen eller ?

Metro kommer gå i konkurs inom två månader så nej inte så troligt.

Om man jämför Mattsson med Aftonbladets fd chefsredaktör Jan Helin så väljer jag Mattsson alla dagar i veckan .

Helin är skyldig till att Benny Fredriksson tog livet av sig tex .
Citera
2019-07-13, 03:00
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deloso
Metro kan nog vara den nya adressen eller ?

Skulle jag vara en spelare. Vilket tyvärr jag är. Så SVT är den nya adressen. Högavlönad jobb där för att skydda demokratin genom hans väldigt odemokratiska metoder det kommer funka finemang för SVT det.
Citera
2019-07-13, 03:02
Avstängd
Ksenia74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Skulle jag vara en spelare. Vilket tyvärr jag är. Så SVT är den nya adressen. Högavlönad jobb där för att skydda demokratin genom hans väldigt odemokratiska metoder det kommer funka finemang för SVT det.

En folkpartist på SVT? Bland Helin och gänget nja det tror inte jag
Citera
2019-07-13, 03:04
Citat:
Metro kommer gå i konkurs inom två månader så nej inte så troligt.

Om man jämför Mattsson med Aftonbladets fd chefsredaktör Jan Helin så väljer jag Mattsson alla dagar i veckan .

Helin är skyldig till att Benny Fredriksson tog livet av sig tex .

Då passar det väl utmärkt med en VAN företagare som besitter värdefull kunskap
om omstrukturering i tidingsvärlden. Ge grabben en morot på 10 milj och 25% av bolaget
samt att klara av rekonstruktionen inom 12 mån eller såg du inte den komma ?
Senast redigerad av Deloso 2019-07-13 kl. 03:10.
Citera
2019-07-13, 03:05
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
En folkpartist på SVT? Bland Helin och gänget nja det tror inte jag

Helin och Co bryr sig inte så mycket om partifärger. Bara de är det rätta och man har sin gemensamma fiende.
Citera
2019-07-13, 05:55
Medlem
bjornhagbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenHundkex
Kanske har knasbollen Jan Helin värvat hen till SVT?

Psycho Jan. 2 översittarpsykopater med Sveriges mest sofistikerade härskartekniker på SvT ja det vore något det.
Citera
2019-07-13, 08:51
Medlem
duqus avatar
Han hoppar av som chef-red, men är kvar inom Bonnier-sfären, så han är kvar i cirkus Bonnier
Samtidigt har en annan chef dragit helt nu när Bonnier News ska omorganisera i höst för att spara pengar.

Ägaren vill alltså köra plan A - Mattson ville köra plan B, vem är det då som bestämmer..
Tyvärr ingen skandal med ryska horor, snodda datorer etc, men man kan ju alltid hoppas...

Det är det sedvanliga "money talks", Bonnier har sålt av ganska stora poster, senast till Telia.
Mattson är helt enkelt för gammal nu och Bonnier vill ha in en billiggare jöns som kan ta smällarna.

https://www.di.se/nyheter/stark-till...-bonnier-news/
Citera
2019-07-13, 09:08
Medlem
Efter ksenias långa trams om ingenting kan vi väl spekulera i vad som fick honom sparkad så snabbt.
Pixlande och döljande av brottslingars etnicitet fastän denna framgår av polismaterialet och korrekt läggs fram både av Fria Tider och Samhällsnytt räcker inte. Det måste vara något allvarligare.
Kan han vara inblandad i någon subversiv våldsbejakande globalistgrupp som planerar direkt aktion med våld och mord för att tysta fria debattörer? Även bonniergruppen skulle då tycka att det gått för långt.
En annan förklaring kan vara att bonniergruppen fått klara direktiv från högsta ort att byta taktik.
Genom att avskeda Mattsson på ett förnedrande sätt skulle all skit och liberal rashets mot svenskar som kommit från Expressen kunna skyllas på Mattsson.
Tiden kommer nog att ge svar.
Har Nyheteridag något vettigt i sin nya plusartikel om Expressens mail till personalen?
Citera
2019-07-13, 09:14
Medlem
Avgår med omedelbar verkan = grisen fick sparken. Undrar vem som nu skall skydda bögpeddot David B**s när han skall hem och besöka privatpersoner som har "fel åsikt" om invandringen.
Senast redigerad av femtaliess 2019-07-13 kl. 09:22. Anledning: tillägg
Citera
2019-07-13, 09:17
Medlem
onnyts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
SVT nästa?

Första tanken som poppade upp för mig med.
Citera
2019-07-13, 09:19
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duqu
Han hoppar av som chef-red, men är kvar inom Bonnier-sfären, så han är kvar i cirkus Bonnier

OP-inlägget citerade Aftonbladet så här. Man får där intrycket att han även kommer att lämna Bonnier.
Citat:
Jag fortsätter en tid till inom Expressen/Bonnier, och när jag sedan går ut genom svängdörren på våning fyra blir det efter totalt 24 år, 10 månader och 20 dagar. Jag blev alltså ingen ’trotjänare’ – en sådan som bjuds på 25-årslunch av chefredaktören på tidningens födelsedag den 16 november”, skriver Thomas Mattsson.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in