Man, 40, 186 cm startvikt 10 maj 109 kilo, nuvarande vikt 91.5 kilo. ( 8 veckor.) målvikt 80 kg.
Jag blir galen på det här. Jag började min viktnedgång med att köra en 21 dagar lång vattenfasta. Drack snake juice under tiden (vatten plus natrium och kalium/magnesium). Allt funkade bra och jag gick ner till 95 kilo. Ingen träning under denna tid. Sen började jag med OMAD, äta sallad i energiratio 75/20/5
kl 17 och aldrig över 20g kolhydrater. Protein runt 60-70g, fett runt 100g. En typisk sallad ser ut såhär, där jag väger allt, justerar och kör in i my fitness pal tills det stämmer med ovanstående macros
150g blomkål,
100g serranoskinka/räkor/kyckling/salami/lax/ägggulor/parmaskinka/kött/salami
30g valnötter/pecaner
20g pumpakärnor
100g grönkål/spenat
30g olivolja
50 g cornishons
100g oliver
100g mozzarella
100g champinjoner
50g opastöriserad surkål (probiotika)
30-40g potatismjöl (probiotika)
2 mtsk organisk opastöriserad äppelcidervinäger
2 omega 3 kapslar.
Dricker fortfarande snake juice under dagen.
Jag står utomhus och jobbar i 8 timmar, sen går jag omkring med tung packning i 30 min till bussen.
Efter 21 dagar, 31 maj, vägde jag 95.6 kg. Nu började jag äta som ovn beskrivet. Jag gick upp till 99 kilo igen, på 10 dagar. 10 juni vägde jag 99 kilo, och där vände vikten. 17 juni tog det så var jag tillbaka på 95.6 kg. 6 juli låg jag på 90.1, och nu ligger jag på 91.5 kg. Detta trots att jag följt ovanstående till punkt och pricka, väger allt nitinstk och har inte fuskat.
Matvågen är kollad så att den visar rätt vikt, likaså personvågen som är en digital stamdardvåg från Clas ohlsson.
Hur är det möjligt att gå upp på så lite kcal med den dieten och motionsnivån jag har?
"starvation mode" finns inte fö, så ni som tror det slipper skriva.
Jag mår bra i övrigt, sover 5-6 timmar, vaknar av mig själv och är hur pigg som helst, aldrig trött under heller.
https://revivestronger.com/why-youre-gaining-weight-on/