2019-07-11, 06:57
Medlem
carminaburanas avatar
Man, 40, 186 cm startvikt 10 maj 109 kilo, nuvarande vikt 91.5 kilo. ( 8 veckor.) målvikt 80 kg.

Jag blir galen på det här. Jag började min viktnedgång med att köra en 21 dagar lång vattenfasta. Drack snake juice under tiden (vatten plus natrium och kalium/magnesium). Allt funkade bra och jag gick ner till 95 kilo. Ingen träning under denna tid. Sen började jag med OMAD, äta sallad i energiratio 75/20/5
kl 17 och aldrig över 20g kolhydrater. Protein runt 60-70g, fett runt 100g. En typisk sallad ser ut såhär, där jag väger allt, justerar och kör in i my fitness pal tills det stämmer med ovanstående macros

150g blomkål,
100g serranoskinka/räkor/kyckling/salami/lax/ägggulor/parmaskinka/kött/salami
30g valnötter/pecaner
20g pumpakärnor
100g grönkål/spenat
30g olivolja
50 g cornishons
100g oliver
100g mozzarella
100g champinjoner
50g opastöriserad surkål (probiotika)
30-40g potatismjöl (probiotika)
2 mtsk organisk opastöriserad äppelcidervinäger
2 omega 3 kapslar.

Dricker fortfarande snake juice under dagen.

Jag står utomhus och jobbar i 8 timmar, sen går jag omkring med tung packning i 30 min till bussen.

Efter 21 dagar, 31 maj, vägde jag 95.6 kg. Nu började jag äta som ovn beskrivet. Jag gick upp till 99 kilo igen, på 10 dagar. 10 juni vägde jag 99 kilo, och där vände vikten. 17 juni tog det så var jag tillbaka på 95.6 kg. 6 juli låg jag på 90.1, och nu ligger jag på 91.5 kg. Detta trots att jag följt ovanstående till punkt och pricka, väger allt nitinstk och har inte fuskat.

Matvågen är kollad så att den visar rätt vikt, likaså personvågen som är en digital stamdardvåg från Clas ohlsson.

Hur är det möjligt att gå upp på så lite kcal med den dieten och motionsnivån jag har?

"starvation mode" finns inte fö, så ni som tror det slipper skriva.

Jag mår bra i övrigt, sover 5-6 timmar, vaknar av mig själv och är hur pigg som helst, aldrig trött under heller.

https://revivestronger.com/why-youre-gaining-weight-on/
Senast redigerad av carminaburana 2019-07-11 kl. 07:21.
Citera
2019-07-11, 07:00
Medlem
90.1 mot 91.5 är väl knappt att klassa som viktuppgång?

Det kan jag ju diffa från måndag till fredag en vanlig vecka.
Citera
2019-07-11, 07:04
Medlem
199702042s avatar
Vattenfasta i 21 dagar förklarar varför du nu går upp i vikt. Det vänder.
Citera
2019-07-11, 07:06
Medlem
Vatten.
Citera
2019-07-11, 07:08
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Insertnickname
90.1 mot 91.5 är väl knappt att klassa som viktuppgång?

Det kan jag ju diffa från måndag till fredag en vanlig vecka.

Jo, men på 1200 kcal så har vikten tidigare droppat stadigt med ca 2-300 g om dagen på samma schema.

Citat:
Ursprungligen postat av 199702042
Vattenfasta i 21 dagar förklarar varför du nu går upp i vikt. Det vänder.

Men vattenfastan var snart 6 veckor sen jag avslutade, det är det jag tycker är så märkligt. Vikten borde droppa stadigt nu.
Citera
2019-07-11, 07:12
Medlem
Vatten.
Du gick antagligen inte ner så mycket på vattenfastan som du tror. Du lägger på dig vatten igen.

Fortsätt på ca 1500 kcal om dagen så kommer du inom några månader nå ditt mål. Behöver du hjälp så finns det många kunniga på forumet som jag stötta och hjälpa.
Citera
2019-07-11, 07:13
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G-mail
Vatten.

Jag känner mig jävligt vattnig, mjuk och plufsig måste jag säga, speciellt runt midjan, men iom att jag äter så lite kolhydrater så bör jag ju inte ha något som binder vatten till denna grad, kan man fundera på.

Det är inget hårt fett, mer som en vattenballong.
Citera
2019-07-11, 07:16
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Vatten.
Du gick antagligen inte ner så mycket på vattenfastan som du tror. Du lägger på dig vatten igen.

Fortsätt på ca 1500 kcal om dagen så kommer du inom några månader nå ditt mål. Behöver du hjälp så finns det många kunniga på forumet som jag stötta och hjälpa.

Ja, jag funderar på att uppa till 1500 kcal om dagen och köra in 50-100 armhävningar på morgonen för att se om det gör någon skillnad. Eventuellt smälla in ett par 72 timmars vattenfastor mån till ons. Nu har jag ju kört det här i 6 veckor på 1200 kcal och det har inte gett resultaten jag letat efter.

Det jag funderar mest på är om jag gått och blivit insulinresisitent.
Senast redigerad av carminaburana 2019-07-11 kl. 07:21.
Citera
2019-07-11, 07:25
Medlem
Funkar din kropp som den ska annars, du går inte omkring och luktar illa? Om du samlar på dig vätska utan att förstå varför så kanske det är njurarna som inte fyngerar som de ska?
Det här är bara spekulationer ifrån min sida.

Edit: Såg nu att det faktiskt inte rörde sig om så många kg ändå, så det är nog ingen fara
Citera
2019-07-11, 07:30
Medlem
Hur står det till med avföringen? Är du förstoppad ackumuleras en hel del vikt i form av avföring i tarmarna.
Citera
2019-07-11, 07:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Ja, jag funderar på att uppa till 1500 kcal om dagen och köra in 50-100 armhävningar på morgonen för att se om det gör någon skillnad. Eventuellt smälla in ett par 72 timmars vattenfastor mån till ons. Nu har jag ju kört det här i 6 veckor på 1200 kcal och det har inte gett resultaten jag letat efter.

Det jag funderar mest på är om jag gått och blivit insulinresisitent.

Du får nog försöka att vara lite latare och inte göra de klassiska felen som majoriteten gör.

Hur många år har har du vägt för mycket enligt dig? Gör det verkligen något om du når 80 kg på 3-4 månader istället för 2?
Jag lovar att 1500 kcal är lagom. När jag gick ner i vikt första gången så gjorde jag också flera klassiska misstag. Nu när jag säkert är inne på min tionde viktnedgång så sköter jag bara kosten. Väger mig inte en enda gång. Blir inte nojjig. Räknar inte veckor.

Det finns så mycket fel man gör.
Citera
2019-07-11, 07:49
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Du får nog försöka att vara lite latare och inte göra de klassiska felen som majoriteten gör.

Hur många år har har du vägt för mycket enligt dig? Gör det verkligen något om du når 80 kg på 3-4 månader istället för 2?
Jag lovar att 1500 kcal är lagom. När jag gick ner i vikt första gången så gjorde jag också flera klassiska misstag. Nu när jag säkert är inne på min tionde viktnedgång så sköter jag bara kosten. Väger mig inte en enda gång. Blir inte nojjig. Räknar inte veckor.

Det finns så mycket fel man gör.

Jag har gått upp och ner i 20 års tid, tyvärr, binge eater. Älskar skräpmat men älskar också att äta som jag gör nu. Jag mår ju väldigt bra i sinnet när man äter så nyttigt som Jag gör nu. Vikten Brukar variera mellan 75 och 95 kilo i 8-12 månaders cykler. Detta är dock det mesta jag någonsin vägt. Tidigare rekord var 104 kilo för 6 år sen. Och ja (eller nej såklart) , jag vill komma till min målvikt så fort som möjligt, precis som en RIKTIG man haha, allt ska hända direkt!

Jag har I mitt tycke väldigt bra koll på näringslära då jag obsessat över vikten så länge.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in