Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2019-07-09, 17:38
Medlem
Efter VK2 kom det ut otaliga personliga berättelser från judar om släkningar eller andra judar som hade "försvunnit" spårlöst, "omhändertagits" av polis eller militär för att sedan aldrig mera höra av sig, eller dödats eller "försvunnit" i olika koncentrations- och förintelseläger. Hoppas att vi kan vara överens om den punkten.

Hur får man ihop det till att det är lögner? Stora lögner brukar vara centraliserade (t.ex. sovjetisk propaganda), men i förintelsen återkommer liknande historier åtskilliga gånger från människor med lite gemensamt, förutom judendomen.

Hur förklarar vi det? Här några alternativ:
  • a) Hade judar en superhemlig och vitt utbred sammansvärjning? (högst osannolikt)
  • b) Är vittnesmålen påhittade av journalister? Det blir också en orimlig teori om sammansvärjning, då många skådespelare behövs.
  • c) Masspsykos?
  • d) Handlar det om psykologisk manipulering där judar drevs omedvetet till att sätta riktiga minnen i inom ramen för en falsk narrativ?
Om förintelsen är falsk, eller starkt överdrivet, skulle jag säga att d) är troligaste förklaring för de många vitnesmålen. Men de skulle betyda att det finns någon psykologisk övermakt som har förmågan att styra upp saker så, och då skulle vi i dagens läge troligen också vara manipulerade i många andra avseenden. Med den makten varför skulle man nöja sig med att enbart inducera folk att tro på förintelsen? och den resonemanget leder oss (mig iaf.) till slutsatsen att vi lever i en värld av konspiration. Är det rimligt?

Jag vill gärna veta vad förintelseförnekare har att säga om saken...
Citera
2019-07-09, 20:45
Moderator
Jeckes avatar
Om det inte står något om sex miljoner i trådstarten så är det definitivt OT att ställa en motfråga om varför judar är besatta av siffran sex miljoner.

/Moderator
Citera
2019-08-20, 22:11
Medlem
Varför är ni så skraja för att svara? Har ni inga argument?
Citera
2019-08-21, 19:13
Citat:
Ursprungligen postat av lingonfett
Efter VK2 kom det ut otaliga personliga berättelser från judar om släkningar eller andra judar som hade "försvunnit" spårlöst, "omhändertagits" av polis eller militär för att sedan aldrig mera höra av sig, eller dödats eller "försvunnit" i olika koncentrations- och förintelseläger. Hoppas att vi kan vara överens om den punkten.

Hur får man ihop det till att det är lögner? Stora lögner brukar vara centraliserade (t.ex. sovjetisk propaganda), men i förintelsen återkommer liknande historier åtskilliga gånger från människor med lite gemensamt, förutom judendomen.

Hur förklarar vi det? Här några alternativ:
  • a) Hade judar en superhemlig och vitt utbred sammansvärjning? (högst osannolikt)
  • b) Är vittnesmålen påhittade av journalister? Det blir också en orimlig teori om sammansvärjning, då många skådespelare behövs.
  • c) Masspsykos?
  • d) Handlar det om psykologisk manipulering där judar drevs omedvetet till att sätta riktiga minnen i inom ramen för en falsk narrativ?
Om förintelsen är falsk, eller starkt överdrivet, skulle jag säga att d) är troligaste förklaring för de många vitnesmålen. Men de skulle betyda att det finns någon psykologisk övermakt som har förmågan att styra upp saker så, och då skulle vi i dagens läge troligen också vara manipulerade i många andra avseenden. Med den makten varför skulle man nöja sig med att enbart inducera folk att tro på förintelsen? och den resonemanget leder oss (mig iaf.) till slutsatsen att vi lever i en värld av konspiration. Är det rimligt?

Jag vill gärna veta vad förintelseförnekare har att säga om saken...

Vill bara påpeka att alla vittnen har inte judendomen gemensamt. Läs om t.ex. Witold Pilecki, polacken som frivilligt lät sig skickas till Auschwitz och som var en av de första att informera omvärlden om vad det var som pågick i lägret.
Citera
2019-08-21, 19:29
Avstängd
Daniel501s avatar
Det är inte speciellt svårt att skapa en sådan "verklighet" om man äger alla form av media, de kan bokstavligen leta under varje sten efter någon som kommer säga det de vill och till slut har de tillräckligt många för att skapa en "du är ensam om dina tankar" verklighet.

Nej, det dessa Judar har gemensamt är "att de överlevde och har ett behov av att berätta detta, helst för en betalning eller 5."

a) det är väl rätt uppenbart att de hade detta, Roosevelt och hans administration som till bredden var fyllda med Judar pushade in Amerika i ett krig som folket hade noll intresse av, samma som VK1. Det var Judar som lobbade för Winston Churchill till PM när kriget kunde avslutats 1940 och det var Judar som mördade den Ryska Tzaren och hans familj i en kall källare och skapade Sovjet Unionen som medvetet mördade över 60 miljoner. Detta är inte "slumpar".

b) Vittnesmål om lampskärmar, tvålar, elektriska golv, berg och dalbanor gaskammare, örn och björn i bur, äta vargspya för att överleva, runkmaskiner osv osv.. ja ibland undrar man hur mycket Fake News våra sanningsapostlar i MSM egentligen sprider.

c) Förintelsen AB är den nya religionen, istället för Jerusalem valfärdar folk till Auschwitz, Elie Wiesel är en profet och HMF/Förnekelse lagar är dödssynderna.

d) Vi kan säga såhär, hade Judarna förlorat i VK2 så hade vi inte sett saker såsom massinvandring, feminism, HBTQP, genus, kulturmarxism, porr och en hel del mer, det man som sanningssökare bör fråga sig är; Hade jag hellre pratat Tyska idag trots allt?
Citera
2019-12-06, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av countolaf
Vill bara påpeka att alla vittnen har inte judendomen gemensamt. Läs om t.ex. Witold Pilecki, polacken som frivilligt lät sig skickas till Auschwitz och som var en av de första att informera omvärlden om vad det var som pågick i lägret.
Tack för inlägget! Men "skeptiker", om man nu ska kalla de så, kan alltid säga att han var kryptojude eller utsåld till "sionisterna".
Citera
2019-12-06, 22:46
Citat:
Ursprungligen postat av lingonfett
Tack för inlägget! Men "skeptiker", om man nu ska kalla de så, kan alltid säga att han var kryptojude eller utsåld till "sionisterna".

Jovisst, men de är ju oftast helt snurriga i skallen av alla judekonspirationer de läser dagarna i ända och har en väldigt snäv och svartvit världsbild. Det brukar vara så på Flashback.
Citera
2023-03-20, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel501
a) det är väl rätt uppenbart att de hade detta, Roosevelt och hans administration som till bredden var fyllda med Judar pushade in Amerika i ett krig som folket hade noll intresse av, samma som VK1. Det var Judar som lobbade för Winston Churchill till PM när kriget kunde avslutats 1940 och det var Judar som mördade den Ryska Tzaren och hans familj i en kall källare och skapade Sovjet Unionen som medvetet mördade över 60 miljoner. Detta är inte "slumpar".
Det är inte på något sätt belagt att Roosevelts administration var packad med sammansvurna judar. Varifrån har du fått den idén? Att det fanns enstaka eller grupperingar av judar som drev för krig mot Hitlers fascistiska regim är inte på något sätt bevis på en kapacitet till total sammansvurenhet som innefattar en koherent lögnaktig narrativ med tusentals deltagande röster.
Citera
2023-03-20, 10:43
Medlem
Det är väl ingen som förnekar att det var många som dog. Frågan är varför förintelsen inte behandlas som annan historia där det är tillåtet att ha synpunkter? Vetenskapens principer gäller inte förintelsen. Du får inte ha åsikter om hur många som dog, hur det gick till osv. Eftersom det inte är tillåtet med avvikande åsikter så är det inte märkligt att alla tycker samma sak.
Citera
2023-03-20, 10:44
Medlem
Soterns avatar
Utan att ta ställning i frågan skulle jag tippa på c) Masspsykos.

Man kan idag jämföra det med klimatalarmismen där den som på minsta sätt är skeptisk inte vågar säga något då den blir stämplad som ond.
Flockmentaliteten är oerhört stark hos alla flockdjur och människan är ett.
Citera
2023-03-21, 07:17
Men alltså.

Tyskland blev delat i två delat i 40 år det är klart att för att kontrollera tyskarna så har förintelsen hamrats in i deras medvetande. Med rätta kan man tycka för det var att bete sig ganska illa det där av tyskarna oavsett hur man uppfattar judar per se.

Eichmann stod för det vad jag vet och jag vet också att hela det koloniala systemet som Frankrike och England baserade sin rikedom på var baserat just på Eichmanns idéer.

Går man utanför den europeiska kultursfären ser man hur förintelsen är ett försök att avsvära sig sitt eget ansvar, t.ex slaveriet som upphört mindre än 70 år innan VK2.

Det är väl allt som finns att säga om det där? Israel existerar, USA kommer alltid vara en fristad för judar precis som det var för pilgrimerna på Mayflower.

Det är klart det inte är lögn. Siffrorna i Nanjing, Hiroshima har någon koll på att det skiljer rätt många hundratusen beroende på att aska är aska. Men tyskar som påstår sig ha jobbat där förnekar det inte så då blir det konstigt att säga att det bara var en semesterort.

Precis som det förgångna är det förgångna.

Faktiskt finns det ett katolskt helgon som står staty i Nagasaki på den sidan av staden som skonades av bomben
https://sv.wikipedia.org/wiki/Maximilian_Kolbe en helig man i Japan som dog i Auschwitz som en sann polack när han gav sitt liv för en annan man.

Lögnen är väldigt decentraliserad om det är lögn, till och med in i bland katolska kyrkans helgon.
Senast redigerad av Nowness 2023-03-21 kl. 07:19.
Citera
2023-03-21, 08:40
Citat:
Ursprungligen postat av Nowness
Men alltså.

Tyskland blev delat i två delat i 40 år det är klart att för att kontrollera tyskarna så har förintelsen hamrats in i deras medvetande. Med rätta kan man tycka för det var att bete sig ganska illa det där av tyskarna oavsett hur man uppfattar judar per se.

Eichmann stod för det vad jag vet och jag vet också att hela det koloniala systemet som Frankrike och England baserade sin rikedom på var baserat just på Eichmanns idéer.

Går man utanför den europeiska kultursfären ser man hur förintelsen är ett försök att avsvära sig sitt eget ansvar, t.ex slaveriet som upphört mindre än 70 år innan VK2.

Det är väl allt som finns att säga om det där? Israel existerar, USA kommer alltid vara en fristad för judar precis som det var för pilgrimerna på Mayflower.

Det är klart det inte är lögn. Siffrorna i Nanjing, Hiroshima har någon koll på att det skiljer rätt många hundratusen beroende på att aska är aska. Men tyskar som påstår sig ha jobbat där förnekar det inte så då blir det konstigt att säga att det bara var en semesterort.

Precis som det förgångna är det förgångna.

Faktiskt finns det ett katolskt helgon som står staty i Nagasaki på den sidan av staden som skonades av bomben
https://sv.wikipedia.org/wiki/Maximilian_Kolbe en helig man i Japan som dog i Auschwitz som en sann polack när han gav sitt liv för en annan man.

Lögnen är väldigt decentraliserad om det är lögn, till och med in i bland katolska kyrkans helgon.

Nu blir det sådär tramsigt igen. Jag har inte sett en enda skribent som sagt att det var en semesterort. Jag har inte ens sett någon som förnekar att folk dött i misär och elände under den tidsperioden.

Det jag och absoluta majoriteten av revisionister/kritiker vänder oss emot är de helt absurda påståendena om massavrättningar, systematisk 'utrotning' och gasningar av judar och andra. De påståenden som följer för att kunna möta upp de helt absurda och verklighetsfrånvända siffrorna av industriellt mördande av människor blir än löjligare och mer absurda i detta forum där stollar här på fullaste allvar menar på att det t.ex. fick plats 35st judar per kvm och det gick åt 3-4kg koks per lik o.s.v. Detta då under parollen och bumperstickern 'Förintelsen' vilket det i sig är en lögn det med då judar lever i högsta välmåga idag, således inte 'förintade' som folkslag.

Lägg till lagstiftning, brunsmetning och allehanda mobb-attacker på någon som ens vågar yppa publik kritik mot de uppenbara absurditeter, lögner och överdrifter som vem som helst med minsta uns av integritet kan se är helt verklighetsfrånvända. Vidare, statsapparat som sponsar s.k. 'forskning' (inget annat än propaganda av samma gamla lögner), media som också konstant hamrar på med lögnerna och myterna in absurdum..

Nejdu, har du ett uns av ärlighet, integritet och klarar grundskolematematik, fysik och kemi så kan du inte ignorera de absurda och uppenbara lögnerna. Jag har inte under mina ~60 år på denna jord sett sådant totalt frånvarande av kritiskt tänkande som jag ser från de som ibland poppar in på denna del av forumet och 'in blanco' tillskriver sig troende till myterna. Det borde inte ta många minuters läsning här för att så ett kritiskt frö kan man tycka. Mig behövdes det bara lite tid över p.g.a. lockdown och en slump. Nån timme efter jag börjat läsa här satt jag och skrattade rent ut åt skribenter här men framförallt åt mig själv som hela mitt liv sedan besöket på grundskolan av 'historiestunden' från den lokala griftern / överlevaren aldrig ifrågasatt de helt absurda historierna.

Ärligt talat så slutar jag aldrig förvånas hur de som här fortsatt hävder dessa helt absurda siffror, vittnesmål och helt verklighetsfrånvända argument kan leva med sig själva. Seriöst. Hur kan man i en värld där så mycket lidande finns sitta på detta forum och ljuga, kräva av omvärlden sympati och samtidigt brunsmeta och häckla folk som tvivlar på vad de säger. Helt jävla sanlöst så avtrubbad man måste vara.. ..ond t.o.m.

Om det är en decentraliserad lögn? Jag hoppas verkligen det. Jag har svårt att svälja pillret att det skulle vara en judekabal som centralt sätter agenda, publicerar material och s.k. 'undervisningsmaterial' och betalar forumsskribenter att fortsätta propagandan och hacka sönder varje försök till ärlig debatt. Jag vill helst inte tro det för det skulle verkligen vara så jävla cyniskt vidrigt helt enkelt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in