Citat:
Jag anlitar ibland städerskor för att städa mitt kök. Det tar typ 2 timmar o man får dra av det på RUT-avdrag. Först kom en tjurig jävel, som först frågade vad jag hade sprutor o kanyler till som hon tydligen hittat bland mina mediciner fast jag sa åt henne att inte röra min medicinhög.
-Jag har ett helt apotek hemma, man kan behöva lokalbedövning! (Jag missbrukar inte nått). Vet inte om hon trodde på det... Sen hittade hon en burk med kattmynta, som såg ut som marijuana, så hon frågade: -Vad är detta!?
-Kattmynta som jag ger till mina katter. Så tjurig var hon.
Sen kom det en som var jättebra som jag kunde prata normalt med o då är det roligare att vara med o städa. Men hon fick efter ca 7-8 ggr ett nytt jobb.
Sen kom en till som tyckte jag var bortskämd, jag betalade henne för att städa mitt kök, medans jag själv typ satt vid datorn. Hon skyllde på allt möjligt för att slippa komma o städa hos mig!
Jag är sjuk o har svårt att städa själv, jag sköter hygienen, badrummet o katterna. Men jag har en bra sjukersättning, så jag har råd att anställa folk (kanske inte privata läkare eller advokater), men städerskor i.a.f.
Varför är de så tjuriga när de kommer hem till mig o vill städa?
-Jag har ett helt apotek hemma, man kan behöva lokalbedövning! (Jag missbrukar inte nått). Vet inte om hon trodde på det... Sen hittade hon en burk med kattmynta, som såg ut som marijuana, så hon frågade: -Vad är detta!?
-Kattmynta som jag ger till mina katter. Så tjurig var hon.
Sen kom det en som var jättebra som jag kunde prata normalt med o då är det roligare att vara med o städa. Men hon fick efter ca 7-8 ggr ett nytt jobb.
Sen kom en till som tyckte jag var bortskämd, jag betalade henne för att städa mitt kök, medans jag själv typ satt vid datorn. Hon skyllde på allt möjligt för att slippa komma o städa hos mig!
Jag är sjuk o har svårt att städa själv, jag sköter hygienen, badrummet o katterna. Men jag har en bra sjukersättning, så jag har råd att anställa folk (kanske inte privata läkare eller advokater), men städerskor i.a.f.
Varför är de så tjuriga när de kommer hem till mig o vill städa?
Citat:
I din rubrik påstår du att de vägrar städa, men detta återfinns inte i ditt inlägg istället avslutar du med att de vill städa.
Vidare är din rad ”o då är det roligare att vara med o städa” något underlig. Varför i hela helvete är ”du med” och städar” för?
Svaret på din fråga är nog dels att du inte gör något vidare stabilt intryck på det motsatta könet i kombination med att de inte tycker att deras jobb ger någon vidare utdelning vid sidan av lite pengar på kontot, helt enkelt.
Om du möter upp dem lite, sätter ned foten och tydliggör vem som bestämmer så kommer de städa och hålla käften.
* När städerskan kommer så gör du några saker.
* Möt upp henne när hon kliver in i lägenheten.
* Gå igenom några punkter där du i vissa fall är mycket precis för hur arbetet ska genomföras.
* Förklara vilka saker hon inte behöver eller får röra.
* Säg till henne att inte störa dig, men heller inte låta bli att fråga om det är något hon inte klarar av/vill/vågar fatta egna beslut om. (Be henne berätta om de saker hon fattat egna beslut om innan hon lämnar lägenheten.)
(Själv är jag inte hemma under själva städningen. Frihet under ansvar har jag tyckt mig förstå funkar bäst.)