2019-07-07, 13:52
Medlem
Köpte för ett antal månader sedan en 9-3 SportKombi Aero som pga. Familjära omständigheter endast gått 5000 mil sedan ny.

Bilen är även "mappad", större turbo och lite annat skit, så den rör på sig otroligt bra m.m.
Uppmätt till 341hk. Tyvärr endast framhjulsdriven..

Nu är jag inne på att sälja den. Dels är den på gränsen storleksmässigt, och dels är det oavsett en lite äldre bil, även om jag gillar den skarpt.

Vad bör jag kika på för att inte bli av med fart o prestanda känslan men kanske få till en nyare och kanske lite större bil? Vill gärna ha automat med, om möjligt.
Citera
2019-07-07, 15:30
Medlem
VanligtNamns avatar
Kanske en Audi a4 3.0 TFSI Quattro skulle fylla ditt behov av en snabb familjebil.
En sådan dricker ju en hel del, runt liter milen skulle jag tro. Men det bör du ju vara van med om du kört en trimmad saab.
Citera
2019-07-07, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VanligtNamn
Kanske en Audi a4 3.0 TFSI Quattro skulle fylla ditt behov av en snabb familjebil.
En sådan dricker ju en hel del, runt liter milen skulle jag tro. Men det bör du ju vara van med om du kört en trimmad saab.

Förbrukning och ägande kostnader är inget större problem, nej. Visst, köpa något som kostar 12k i månaden att försäkra gör jag ju inte, men du förstår vad jag menar.

Har oerhört dålig koll på Audi bensin, får kika där. Det är en såkallad S4 vi talar om då va?

Glömde skriva ovan att det är 2.8T V6 motorn jag har idag.
Senast redigerad av Adjektivet 2019-07-07 kl. 16:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in