2019-07-07, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Nej det gör det inte eftersom Moberg skrev 6 och en kvarts miljon invånare - att (dåvarande) TS inte kunde skilja på en kvart och en halv är bara ytterligare skäl att misstro hans förmågor. Ska man klanka ned och ifrågasätta - Jimmie eller hans antagonister – så bör man väl ändå ta avstamp i någon sorts förmåga att ta till sig det man diskuterar.

On topic så var ju talet både oinspirerat och surt, är man i opposition anser jag att man bör anslå en ton av önskan att förbättra - föreslå lösningar och förbättringar istället för att mest gnälla..

Nej, Moberg skrev sex och en kvarts miljon levande svenskar. Inte invånare.
Citera
2019-07-07, 17:02
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Anser du dig vara mer intelligent än andra eller varför argumenterar du så?

Det är väl ganska uppenbart? Varför ställer du annars en så pass dum fråga om du anser dig vara lika intelligent som oss som förstår förankringen?
Citera
2019-07-07, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalvstek
6.500.000 talar han om.
Hur def han resten?

Jag har lämnat SD och
kommer nu gå till KD.

Varför inte afs? EBT är ju bevisat en mytoman som säger att det är för mycket invandring men röstade för mer invandring... de är köpta av nån.
Citera
2019-07-07, 17:04
Medlem
kukflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalvstek
6.500.000 talar han om.
Hur def han resten?

Ingen bög-flirt vill jag ha...

Jag har lämnat SD och
kommer nu gå till KD.
Det kom från Vilhelm Moberg
Citera
2019-07-07, 17:05
Medlem
SD är hela orsaken till JÖK, skulle vara intressant att veta vad han anser om det. Tycker talet
var nationalistiskt och då ger SD denna uppgörelse mera förståelig för många
Citera
2019-07-07, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lastpall500kg
Varför inte afs? EBT är ju bevisat en mytoman som säger att det är för mycket invandring men röstade för mer invandring... de är köpta av nån.
JÅ är väl OK men jag orkar inte med dom som omger honom.
Kasselstrand ser jag som farlig och icke aktuell.
Senast redigerad av Kalvstek 2019-07-07 kl. 17:09.
Citera
2019-07-07, 17:11
Medlem
EnGodForlorares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Du tänker lite som när svetsaren ägnar en stor del av sitt tal att gnälla på SD och en flummig konspirationsteori om att nazismen växer?

Märkligt nog gnäller du aldrig på det.

Löfven brukar inte gnälla på Åkesson specifikt utan säga att "extremhögern är på frammarsch i Europa" Så då är det åtminstone värderingarna han attackerar inte enskilda personer. Jag håller dock med om att det är ett jävligt uttjatat ämne och därför är jag nöjd med att Maggan inte tog upp det i hennes tal. Jag tycker Jimmie sumpar ganska många chanser att säga vad han vill istället lägger han tiden på att snacka om andra.
Citera
2019-07-07, 17:14
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagSkaTaDig
Jag såg talet.

Märkte ni att han inte nämnde någonting om integration? Hur ska invandrare BLI svenska och bli som oss?
Inte ett ljud om det idag.
Det tycker jag är positivt, integrations gullandet är bara tomma charader.
Nu är det dörren som gäller.
Skönt.

För integration är en hopplös tanke eller ska vi bli muslimer allihopa nej tack!
Citera
2019-07-07, 17:19
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Han har en helt normal kropp det är du som lider av vanföreställningen att alla måste se ut som Dolph för att duga.

Fet och rultig. Jag tyckte att innantilläsningen i paddan var irriterande.

Som vanligt inga lösningar utan bara en massa baktalade av Sverige och påhopp på Sossarna.

Ett ganska mediokert tal till och med för att vara Jimmy.
Citera
2019-07-07, 17:20
Medlem
helvete, han måste gått upp 10kg på ett år...

Bra provokation med Moberg i början, de som missar att det är Moberg hinner ju gå i taket och antagligen twittra bort sig *skratt*
Senast redigerad av obisvenkanobi 2019-07-07 kl. 17:26.
Citera
2019-07-07, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Vad är inbillat?
Inbillat är att Moberg var nationalist, en slags Åsa-Nisse som med Eufelia II åkte land och rike runt.
Nej han var internationalist och inte alls anti-kommunist som några försöker göra till trådsanning.
Moberg värnade om småfolket, torpare, backstugare som fick lämna Sverige. Han var kanske centerpartist med dagens mått.
Citera
2019-07-07, 17:28
Medlem
Steinarrs avatar
Varför nämner inte Åkesson återvandring? Vill vi rädda Sverige så är återvandring det enda som man bör prata om.

Det här med integrering är ju ganska så meningslöst i nuläget. Det ska man prata om när Sverige består av 1-5% invandrare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in