2020-06-24, 02:39
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Bra sammanfattning, tack!

Det fetade:
Jag skulle vilja säga att hennes självupplevda högsta merit är troligen att hon ser sig som en icke-vuxen kvinna. Detta är lika tydligt som det är sorgligt. Fattades bara att hon hade kläckt ur sig att hennes främsta förebild i livet är Pippi Långstrump.
Bara hennes musikval ger ju bilden av en stackars 63-åring som vill bli uppfattad som en häftig söderböna, en som hellre rejvar än spelar boule. Hon är en så tragisk figur för hon kan uppenbarligen inte se hur passé hon är. Hon skulle inte lyfta ett enda rejv, hur hon än skulle bära sig åt.

@Mona Sahlin om du läser här:
Det jag uttrycker är INTE nåt hat riktat mot varken dig som person eller mot de idéer och ideal du anser dig stå för.
Det är bara så oändligt sorgligt att du, som anser dig gå i bräschen för feminism, inte ser att du istället skadar den.
Du har ju dock en gång varit partiledare för Sveriges största parti, du har fått bli shmbol för att kvinnor duger till vilket uppdrag som helst, men istället sabbade du hela uppdraget genom den arrogans du visade för det folk du skulle företräda. Det var inte bara en Toblerone, det var att du ansåg dig stå över folket. Du sket i Rörelsen.

Idag rågade du mitt mått, när jag hörde dig försöka "analysera" dig in i frågan om vad makt kan ställa till det för en stackars enkel människa. Du var inte lite fräck där, Mona!
Du försökte framställa det som att Makten tog makten över dig! Som ett beroende. Som ett beroende du inte kunde rå på. Och allt skulle mynna ut i att du alltså var oförmögen att ta ansvar för dina handlingar och att vi därför nu bättre skulle förstå hur himla svårt du haft det under alla år du hållit på att knapra Makt.

Det är faktiskt vämjeligt, Mona!
Du försöker parasitera på folks förståelse och medkänsla för dem som kanske drabbats av spel-, drog- eller läkemedelsberoende. Du vill försöka framställa dig som att du inte skulle vara ansvarig för dina handlingar.
Magstarkt, Mona!

Hon beter sig som en bortskämd tjurig tonåring. Men väx upp kan man inte gärna säga till en 63åring!
Citera
2020-06-24, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsen
Hon beter sig som en bortskämd tjurig tonåring. Men väx upp kan man inte gärna säga till en 63åring!
Nej, det är för sent.
Ett stort fel var att Rörelsen så okritiskt och fel-feministiskt tänkt, tog in henne som partiledare.
När hon sedan var installerad och hennes mindre begåvade sidor började bli pinsamt tydliga, som t ex hennes omdömeslöshet och brist på politiska visioner -ja, då var det för sent.
Gökungen hade flyttat in.
Av programmet igår är det tydligt att hon anser sig ha rätt att sitta kvar, sina kriminella handlingar till trots.
Citera
2020-06-24, 12:15
Avstängd
Citat:
Nej, det är för sent.
Ett stort fel var att Rörelsen så okritiskt och fel-feministiskt tänkt, tog in henne som partiledare.
När hon sedan var installerad och hennes mindre begåvade sidor började bli pinsamt tydliga, som t ex hennes omdömeslöshet och brist på politiska visioner -ja, då var det för sent.
Av programmet igår är det tydligt att hon anser sig ha rätt att sitta kvar, sina kriminella handlingar till trots.

Blev hon någonsin det? Var det inte muppen Juholt som tog över.
Citera
2020-06-24, 12:24
Avstängd
Citat:
Nej, det är för sent.

Blev hon någonsin det? Var det inte muppen Juholt som tog över. Minns att Sahlin suckade att verkade tycka att han var ett hopplöst skämt. Det hade hon iofs rätt i, men det gjorde henne förstås bara ännu bittrare av att bli utkonkurrerad av en sådan nolla.
Citera
2020-06-24, 13:08
Bannlyst
Tja, så lite åt det hållet kan man mycket väl uttrycka min tanke med tråden.

Vill du föra upp Magnus Ranstorp på den grund du anger, så kan vi väl säga att saken är klar.
Jag ser mig givetvis inte som trådens moderator, utan önskar bara se om det finns tillräckligt med indignation ute i stugorna för att hålla tråden levande.
Så länge Bibi Rödöö tillåts vara imperator, enl hur Alex Schulman ser henne, så lär det ju dessutom varje år tillföras nya, olämpliga Sommar-pratare.
Citera
2020-06-24, 15:21
Medlem
Proras avatar
Marcus Samuelsson, kock, 2005
Programmet bestod av meningslöst småprat med en yngre släkting (småbarn) om inget särskilt.

Lars-Eric Aaro, VD och koncerchef för LKAB, 2011
Programmet var en plågsamt utdragen uppmaning till ungdomar att skaffa en högre teknisk utbildning.
Det träiga upplägget verkade sannolikt snarare avskräckande.
Citera
2020-06-24, 21:14
Medlem
sinologens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av araka
Folk som inte kan prata i radio typ idrottsmän.
Inte så kul förutom för närmaste familjen att höra innantilläsning om matchförberedelser.
Typexempel, https://sverigesradio.se/avsnitt/1319489
Tycker att Anja Pärson är ett intressant exempel. Hennes första sommarprat var styltigt, prestationsfokuserat och rätt ointressant. Hennes andra däremot, där hon kommer ut, var fantastiskt i den bemärkelsen att en riktig människa kom fram. Man kunde höra hennes passion och kärlek till sin partner. DÄR visade sommarprat på vad det kan vara, till skillnad från hennes första framträdande.
Citera
2020-06-24, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsen
Blev hon någonsin det? Var det inte muppen Juholt som tog över. Minns att Sahlin suckade att verkade tycka att han var ett hopplöst skämt. Det hade hon iofs rätt i, men det gjorde henne förstås bara ännu bittrare av att bli utkonkurrerad av en sådan nolla.
Ang det fetade:
Jo, Mona Sahlin blev (S)-partiledare år 2007 efter Göran Persson.
Jag skrev att hon "installerades". Det skulle man kunna tolka som att hon kuppades in, men hon valdes, så inget fiffel där.

Men mycket fiffel och slarv har det varit kring Mona Sahlin under en stor del av hennes aktiva tid som politiker.

En detalj: Fortfarande, efter alla år i offentligheten, hör man att hon darrar när hon talar, speciellt vid inandningen. Hon är alltså väldigt spänd. Säkert har hon haft hjälp av logoped med att få sitt tal långsamt, men darrandet avslöjar henne. Kanske står hon redan på beta-blockerare, men i så fall borde dosen kanske ökas lite. Mitt tips.
Citera
2021-04-11, 08:53
Medlem
Hur kunde jag glömma Soran Ismail?!

Tråden var ursprungligen tänkt att vara ett ställe där uppenbart olämpliga(!) personer som varit Sommar-pratare skulle presenteras.
Alltså sådana personer som genom sitt liv och leverne/handel och vandel, aldrig nånsin borde ha förärats en mikrofon i SR P1.

En del var ju uppenbart olämpliga val redan från början, t ex Annika Östberg som i Californien medverkat vid ett polismord och satt inspärrad där, men som svenska regeringen "lyckades" föra över till Sverige.
Andra olämpliga har ju framkommit i efterhand när det efteråt visat sig att de varit svin, lögnare, bedragare med mera.
Tråden var inte tänkt att vara ett ställe för att sådär allmänt recensera Sommar-pratare, men jag vill inte försöka moderera den.

Fast nu, enl min inledning, har jag möjlighet att presentera exakt vad tråden är tänkt för!
Alla som anser att Bibi Rödöö gjorde ett klokt val när hon lät Soran Ismail bli både Sommar- och Vinter-pratare kan nu räcka upp en hand, tack!
-Nej, just det. Inte många. Inte mer än Özz Nujen anser att Soran Ismail var rätt person. Ja, han borde ju veta..
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in