2019-07-06, 19:10
Medlem
Hej vad anser ni om skjuta inne?
Är det olagligt?
Hyres lägenhet!
Det bara låter?

Det finns inga skjutbanor i närheten eller finns en med den till för riktiga vapen?
Vet inte men tror skulle ringa polisen om dom såg någon med bössa i skogen?

Ni som håller på med airsoft vad gör ni?
Citera
2019-07-06, 19:58
Medlem
Psykklars avatar
Airsoft är en leksak så laglig att skjuta inomhus med, men om någon störs så blir det jobbigt
Citera
2019-07-06, 19:58
Medlem
Känns som högre risk att gå i skogen en tant skulle ringa till polisen och säga en man går i skogen med automatvapen och så blir man skjuten av polis
Citera
2019-07-07, 00:11
Medlem
RH105s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vidarquintar
Är det olagligt?
Hyres lägenhet!
Det bara låter?

Det finns inga skjutbanor i närheten eller finns en med den till för riktiga vapen?

Att gå ut i skogen skulle jag absolut avråda dig ifrån att göra så länge du inte har privat mark att skjuta på. Om du skjuter inomhus bör du ha något sorts skydd då kulorna lätt kan spräcka glas och andra ömtåliga material men olagligt är det absolut inte. Bäst hade väl varit om du åkte till en airsoftbana och körde riktiga spel istället för att sitta hemma och skjuta.
Citera
2019-07-07, 00:14
Medlem
Citat:
Är det olagligt?
Hyres lägenhet!
Det bara låter?

Är planen att ha puffran för spel eller för att det är kul?

Om det är för spel är det bara kolla runt finns föreningar lite här och där. Vi har lekt en del i skogen egentligen ingen större fara så länge du har koll på att ingen lär dyka upp där du är. Se till att ha grejorna i väska när du går ut.

Att skjuta inne är ingen strålande ide jag talar av erfarenhet :P. Blåste ett rejält hål i väggen med min Mp5 när jag övningsköt på ett hemma bygge till måltavla. Iofs beror det på vilken typ av vapen du har.
Citera
2019-07-07, 00:33
Medlem
Glömde att säga jag har ett sommar ställe att skjuta på!
Värkar vara vanligt att skjuta inne läst från annan tråd!
Mina vapen är under 1joule ska köpa sån där tävla som fångar upp kulorna.
Och åka på något event
Citera
2019-07-07, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ridan
Är planen att ha puffran för spel eller för att det är kul?

Om det är för spel är det bara kolla runt finns föreningar lite här och där. Vi har lekt en del i skogen egentligen ingen större fara så länge du har koll på att ingen lär dyka upp där du är. Se till att ha grejorna i väska när du går ut.

Att skjuta inne är ingen strålande ide jag talar av erfarenhet :P. Blåste ett rejält hål i väggen med min Mp5 när jag övningsköt på ett hemma bygge till måltavla. Iofs beror det på vilken typ av vapen du har.
Både och både spel och kul

Var det gas gevär ?

Vill till bergen even någon som varit där?
Citera
2019-07-07, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RH105
Att gå ut i skogen skulle jag absolut avråda dig ifrån att göra så länge du inte har privat mark att skjuta på. Om du skjuter inomhus bör du ha något sorts skydd då kulorna lätt kan spräcka glas och andra ömtåliga material men olagligt är det absolut inte. Bäst hade väl varit om du åkte till en airsoftbana och körde riktiga spel istället för att sitta hemma och skjuta.
Okej tack ska hitta någon evenemang.
Citera
2019-07-07, 09:32
Medlem
Citat:
Både och både spel och kul

Var det gas gevär ?

Vill till bergen even någon som varit där?

Nej batteri.
Men att hitta en bössa på batteri som smäller runt 120 är inte så svårt och det räcker gott för att göra hål i betong tydligen :P
Citera
2019-07-07, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ridan
Nej batteri.
Men att hitta en bössa på batteri som smäller runt 120 är inte så svårt och det räcker gott för att göra hål i betong tydligen :P
Åhh jävlar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in