2019-07-10, 23:56
Medlem
Då har socialen och någon fält gubbe varit ut o pratat med föräldrarna. Förklarat att man inte får kasta sten,stjäla cyklar,hota om våldtäkt,vandalisera m.m.
Märkligt att denna tillgång för samhället inte förstår detta, eftersom det är dessa som ska lyfta vårt land. Allt enligt vår regering.. Gossarna ska vara mellan 8-12år, men det vet vi,sedan tidigare att det kan vara fel. Då vissa barn varit 16år men sen visat sig vara 40år..
Så dessa barnen som är mellan 8-12 år kanske i själva verket är 18-24år.. Socialen med samarbete med staten kan ju även tagit fel på dessa typer av barn
tidigare..
Beundrar verkligen den mustasch beklädda polisen i intervjun.. Dom ska titta på problemet senare o prata med föräldrar o barnen.. Skulle mycket gärna vilja vara en fågel. När någon bonnläpp till polis från värmland ska försöka prata med föräldrarna så dom förstår😂😂.. Arabiska, afrikanska,mm oj vilken cirkus😂😂..
Han kanske skulle ha sagt att vi är ett gäng poliser som ska hem nu o lära oss deras språk o historia, så vi förstår dom.. 😂😂
Undra just hur många batixhäxor som det fuktas i trosorna på,när det gäller dessa baaarn😂..
Vi måste hjälpa dom, kanske fosterhem o sova i tants säng?🤮🤮...
Sverige var engång ett fint land, men det var länge sedan...
Citera
2019-07-11, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Nej. Jag är inte heller en pojke. Och jag kallar aldrig en person för en orm. Jag enbart hänvisat till vad polisen berättat om problemen i Grums, dvs att mediebilden är överdriven.
Jag har sett dig sprida desinformation i alldeles för många trådar för att tro på ett enda ord du säger, snarare är du en kontraindikator för mig...

Nog om detta, vi är som alltid oense och det känns onödigt att diskutera detta i en tråd som denna.
I vilket fall, ha en fin kväll!
Citera
2019-07-11, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Jaha. Tillhör du gangstrarna själv då?
Om du annars tycker att det är helt lugnt, så bor du nog inte i ett tillräckligt utsatt område.
Nej, jag tillhör inte gangstrarna. Men det är lugnt för oss som inte tillhör gangstrarna, även här. Barn i 8-12 åldern kan man som vuxen faktiskt bemästra oavsett om de är nyanlända, andra generations invandrare eller pursvenskar, åtminstone här. Om det förhåller annorlunda i Grums kan jag inte uttala mig om, men jag tycker inte att denna typ av sandlådebråk är någonting som är värt att storas upp. Men det är sommar och nyhetstorka samtidigt som journalisterna vet vad som säljer bäst i dagens politiska klimat i Sverige.
Citera
2019-07-11, 00:03
Medlem
Citat:
Nej. Jag är inte heller en pojke. Och jag kallar aldrig en person för en orm. Jag enbart hänvisat till vad polisen berättat om problemen i Grums, dvs att mediebilden är överdriven.

För polisen ljuger ju aldrig eller mörkar vad som hänt, kommer du ihåg de systematiska sexövergreppen på en festival i Stockholm som mörkades i ett helt år.
Hade vanligt folk fått veta exakt hur illa det är så hade en majoritet av invandrarna kastats ut ur landet. Istället så har det förskönats och mörkats i årtionden nu.

Det är tragiskt att det gått såhär långt. Men nu så är det dags för en gigantisk repatriering så kan vi återställa landet utan inblandning av orcherna.
Citera
2019-07-11, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lauper
Jag har sett dig sprida desinformation i alldeles för många trådar för att tro på ett enda ord du säger, snarare är du en kontraindikator för mig...

Nog om detta, vi är som alltid oense och det känns onödigt att diskutera detta i en tråd som denna.
I vilket fall, ha en fin kväll!
Desinformationen som jag spred, vilken var den? Att polisen sagt att medierna överdrivit problemen i Grums? Men det har ju polisen sagt. Du håller inte med polisen, men det är mitt fel.
Citera
2019-07-11, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pita55
Jag har redan sagt till dig att det inte är bra att hata för kropp o själ.
Det är lätt sagt, men varje inlägg du gjort i den här tråden göder hatet. Din naivitet och vad du ser som medfödd empati får mig att kräkas på riktigt. Du tror att du är den empatiska och alla vi som vill hindra förödelsen är empatilösa, medan jag hävdar motsatsen. Empati är inte att ta hit människor som aldrig någonsin kommer att få ett bra liv, till sinnessjukt höga kostnader, som långsamt försämrar tillvaron alltmer för alla i landet.

Din typ av människor är de värsta av alla, då ni faktiskt är riktigt farliga för samhället. Min högsta önskan är att du en närliggande dag kommer att drabbas av det våld du så glatt förnekar finns, eftersom inga invandrare ju hatar svenskar. Jag hoppas du drabbas mycket hårt.
Citera
2019-07-11, 00:22
Medlem
Citat:
Desinformationen som jag spred, vilken var den? Att polisen sagt att medierna överdrivit problemen i Grums? Men det har ju polisen sagt. Du håller inte med polisen, men det är mitt fel.

Allt du skriver är anti-svenskt. Du hatar uppenbarligen svenskar. Det enda jag någonsin har läst av dig har varit ett direkt svenskhat.
Citera
2019-07-11, 00:24
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Väldigt övertygande! Du har har alltså bättre info om situationen än den lokala polisen eftersom du "reser mycket i jobbet" och har pratat med "några" som bor där. Du är fullständigt driven av din egen agenda och drar inte från att blåljuga för sakens skull.

Så den underbemannade och slappa poliskåren har bättre koll på läget än lokalbefolkningen?
Citera
2019-07-11, 00:27
Medlem
0.999...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungarolf
Ja, det är ju i praktiken olagligt att försvara sig i Sverige. Hur många gånger har man inte läst om folk som anhållits eller häktats för att de försvarat sina hem eller familjemedlemmar. Praktexemplet är ju mannen som försvarade sitt lilla barn från inkräktaren i sitt hem som tryckte upp en pistol i ungen mun. Eller varför inte rapparen som sitter häktad efter att ha försvarat sig mot två afghanska påtända skräp som betett sig hotfullt och aggressivt. Det finns massvis med exempel.

Ja, det kan för en oinvigd låta lite som "vanligt" svenssongnäll. Men det visar främst på vikten av att staten kan upprätthålla sitt våldsmonopol. Att någon gängkriminell viker hädan ett par ggr. i veckan numera är inget större problem. Dessa är fortfarande en liten del av befolkningen och ärligt talat är det ett ytterst fåtal svenskar som bryr sig då det handlar om så pass skilda världar ur flera olika perspektiv. Det mest negativa det fört med sig är att du kan hamna i närheten av någon förm av gänguppgörelse men det jag också ganska få går runt och oroar sig.

Problemet som börjar ta fart på allvar nu är det som dryftats i ett par år på flashback nämligen att övre medelklass har blivit varse om att dessa inte kommer komma undan. När man under 80- och tidigt 90-tal ondgjorde sig över "skinnskallar" som i regel var arbetargrabbar utan förmåga att kunna uttrycka sig verbalt som reagerade på samma undanträngningseffekt nu även medelklassen börjar få smaka av.

På den tiden kallade man dessa unga män för bla. "mentala kalhyggen", lite fyndigt och visade även prov på en viss lite "intelektuell" tankeförmåga. Numera börjar det dock brännas på allvar och det är inte lika roligt längre. Problemet är bara att man fortfarande är för "fin" för att rösta på t.ex. SD och debatten måste ha ett visst mått av "intellektualitet".

Samtidigt så märker man hur ställningskriget börjar ta fart. Se bara på Åkessons citerande av Moberg, t.om. en simpel näthatare som jag kände vissa delar men trots att även Åkesson klargjorde ursprunget så blev det ett kort men intensivt ramaskri. Så reagerar bara en allt mindre skara som känner sig alltmer pressade.

Glöm inte av att Åkesson har levt större delen av sitt vuxna liv i en pressad miljö. Det var först när dom kom in i riksdagen 2010 som dom mer alllvarliga attackerna upphörde vilket jag tror ganska många har glömt av idag. Om man tror att det inte har påverkat han i oerhört stor omfattning och idag känner en viss skadeglädje över att kunna få ge tillbaka bakom ett städat och lugnt intryck så är man oerhört naiv.

Nu drev jag iväg lite där. Får skyllda på den sena timmen. Men som sagt, hela statens existens går ut på att vara just en auktoritet som sagt. Om viss del missköter sig som aldrig kommer bli nettogivare är mindre egalt, det är när den genomsnittliga svenssonen börjar tröttna som man blir orolig på allvar.

Tänk då hur det kommer se ut i framtiden. Tänk att ha en pappa som är åklagare och har åtalat svenskar för t.ex. hets mot folkgrupp efter facebook-inlägg och liknande. Dessa individer kommer bli en paria.
Citera
2019-07-11, 00:36
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Hörde nån polis ikväll från Grums på p1. Det var pojkstreck fast av grovare slag

Samma som pojkstreck i Sollentuna när lån blåste huvudet av nån. Fast lite grövre.

Inget att oroa sig över dvs
Citera
2019-07-11, 01:18
Medlem
StuGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Hörde nån polis ikväll från Grums på p1. Det var pojkstreck fast av grovare slag

Samma som pojkstreck i Sollentuna när någon blåste huvudet av nån. Fast lite grövre.

Inget att oroa sig över dvs

Jag undrar hur media får ihop det narrativet med Me too?

Förlåt, vad dum jag är! Här är det ju bara arbetarklassens barn som blir spottade på och hotade med våldtäkt och slagna blodiga.
Inte privilegierade aktriser på Östermalm som "upplever att de blir tittade på".
Citera
2019-07-11, 01:29
Medlem
StuGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0.999...

...

Problemet som börjar ta fart på allvar nu är det som dryftats i ett par år på flashback nämligen att övre medelklass har blivit varse om att dessa inte kommer komma undan. När man under 80- och tidigt 90-tal ondgjorde sig över "skinnskallar" som i regel var arbetargrabbar utan förmåga att kunna uttrycka sig verbalt som reagerade på samma undanträngningseffekt nu även medelklassen börjar få smaka av.

På den tiden kallade man dessa unga män för bla. "mentala kalhyggen", lite fyndigt och visade även prov på en viss lite "intelektuell" tankeförmåga. Numera börjar det dock brännas på allvar och det är inte lika roligt längre.
...
.

Visst är det så. De var lätta att trampa på, förfasa sig över och spotta på. Och själva förstod de inte att de genom att förirra sig ut i ett politiskt ödelandskap bara undergrävde kritik mot multikulturalism och försenade debatten flera decennier. Makten måste ha sett dem som gudasända.

Men nu sipprar vattnet in i andra klass. Långt efter skakningen på nedre däck.
Men de klär sig inte i kängor som svar. De flyttar. Se t ex SvD som skriver att nu börjar t o m utflyttning av "infödda svenskar och barnfamiljer" från Stockholm.
Senast redigerad av StuG 2019-07-11 kl. 01:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in