2019-07-06, 10:49
Medlem
Hallon på er alla! Har suttit ett par dagar i telefon med Jysk förra veckan för att få fram ett par överdragsskydd till ett par 80×200cm sängar jag köpte där för ett antal år sedan (lite drygt 10 tusen med ram).

Första svaret var att dom inte sålde dom storlekarna längre. Samtal 4 ungefär så hittade dom i frotté vilket kändes lite fel/sunkigt och att jag sökte efter dom som liknar vanliga lakan (samma sort som jag köpte till första gången) och det var tydligen omöjligt och att dom inte hade något liknande längre.

Efter att jag påpekade att det kändes lite fel så sa "hen" som man måste säga nu för tiden mer eller mindre att jag var rakt ut dum i huvudet pga att jag ansåg att man borde ha sådana saker tillgängligt då det är en "slit vara".

Efter det tog jag på tänkarluvan och åkte istället ner till butiken där jag bor, sagt och gjort på 15 minuter så var allt klart, för det visade sig inte bara att dom hade ett väldigt liknande överdrag/skyddslakan utan jag fick även en mer än schysst rabatt (köpte lite andra saker samtidigt) + att kundbemötandet i butiken var helt UNDERBART! (Ni vet vilka ni är).

Men till frågan i sig själv, har någon annan haft detta bekymmer eller liknande hos "kundservice" vid kontakt via telefon med Jysk?

För rent ut sagt så var min tanke "ALDRIG MER JYSK!" Och det ända som räddade den tanken var butiks personalen och det är ju inte så det ska behöva vara i mina ögon.

Så först och främst, TACK till er på "golvet" och ni andra här på Flashback hoppas jag förstår vad som jag undrar över.

Mvh apan
Citera
2019-07-06, 11:28
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Det är väl inte bara Jysk utan all kundservice, outsourcat till nåt callcenter. Vem vill jobba där? Det är ju bara arbetslösa idioter som tvingats dit av AF.

Vill jag ha något på Jysk, eller andra butiker, söker jag reda på det på nätet och åker till en butik och köper det. Behöver jag prata med någon ändå, ringer jag direkt till butiken.

Herregud, fyra samtal för att få tag i något som man hittar på nätet på en minut...
Citera
2019-07-06, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulrik.Agren
Det är väl inte bara Jysk utan all kundservice, outsourcat till nåt callcenter. Vem vill jobba där? Det är ju bara arbetslösa idioter som tvingats dit av AF.

Vill jag ha något på Jysk, eller andra butiker, söker jag reda på det på nätet och åker till en butik och köper det. Behöver jag prata med någon ändå, ringer jag direkt till butiken.

Herregud, fyra samtal för att få tag i något som man hittar på nätet på en minut...

Jo tack jag vet att jag kunde gjort det själv men en kundservice ska ju ändå ha lite koll så jag körde på bara.
Men vi har nog samma åsikt här, åk till butiken och få den hjälp man vill/behöver ha. Men det bästa med kundservicen över telefon var att hon sa "Men kan du inte bara åka till IKEA?"

Visst det hade gått och var inte långt ifrån, men 50 mil tur och retur kändes lite väl om man diskuterar ett överdrag/skyddslakan (pris ca 150kr med frakt) från Ikea även om det var ett par extra saker som skulle handlas.

Mvh apan
Citera
2019-07-06, 11:45
Medlem
Crashs avatar
Hatar också Jysk! Riktig otrevlig personal i den butiken jag besökt, går aldrig dit längre
Citera
2019-07-06, 11:48
Medlem
jjujjus avatar
Ja usch dom är riktigt dåliga, inte servicemindade för fem öre. Jag undrar om dom blir utbildade till att göra kunder missnöjda och jävlas med flit?

En gång beställde jag en stor spegel därifrån som var på rea (halva priset) och jag väntade i 3 veckor och den kom aldrig så jag började ju ringa och fråga vad det är som händer och då sa dom att den är slut i lager och att dom väntar på att få in fler. Jag väntade och väntade och inget hände (hade väl gått 2,5 månad nu) ibland ringde jag för att fråga vad det är som händer och dom sa alltid att den ska komma varje gång. Efter att jag fått nog tillslut så gick jag till butiken för att fråga vad det är frågan om, och då försökte idioterna sälja spegeln för det vanliga priset till mig FASTÄN jag beställt spegeln när den var på rea!!! Dom sa att "spegeln är inte på rea just nu" och sen började dom jiddra om att min beställning inte är kvar och att det gått lång tid ÄR DET MITT FEL ERA JÄVLA IDIOTER?

Fick stå och tjaffsa lite och kände mig orättvist behandlad och jävligt arg, jag vägrade såklart betala fullt pris medtanke på att jag vet att jag har rätt, det löste sig inte den dagen och jag blev tvungen att börja ringa till deras huvudkontor och fråga vad fan dom håller på med, det gick låång tid, tillslut fick jag spegeln för priset som jag beställde den för och dom ursäktade sig för att någon har råkat ta bort beställningen eller att dom suddas ut efter några månader. Men inte fan ska det gå till såhär? Hur jävla sugen tror ni jag var på att handla där igen? Har för mig att det är ett danskt företag, fyfan alltså, dom verkar utbilda sina anställda till att inte sköta sitt jobb och göra kunder förbannade, sådana företag borde vi inte ha i Sverige

Tror fan det tog sammanlagt 4 månader att få spegeljäveln, inte fan får man fina minnen när man kollar på den men fin är den.
Citera
2019-07-06, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crash
Hatar också Jysk! Riktig otrevlig personal i den butiken jag besökt, går aldrig dit längre

Då tycker jag fan synd om dig, personalen här var UTMÄRKT än fast dom var stressade som få. Men antar att det är skillnad på folk och folk.. Men bra att veta, du vill inte säga vilken stad du bor i så jag inte flyttar dit? ^^

Mvh apan
Citera
2019-07-06, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
Ja usch dom är riktigt dåliga, inte servicemindade för fem öre. Jag undrar om dom blir utbildade till att göra kunder missnöjda och jävlas med flit?

En gång beställde jag en stor spegel därifrån som var på rea (halva priset) och jag väntade i 3 veckor och den kom aldrig så jag började ju ringa och fråga vad det är som händer och då sa dom att den är slut i lager och att dom väntar på att få in fler. Jag väntade och väntade och inget hände (hade väl gått 2,5 månad nu) ibland ringde jag för att fråga vad det är som händer och dom sa alltid att den ska komma varje gång. Efter att jag fått nog tillslut så gick jag till butiken för att fråga vad det är frågan om, och då försökte idioterna sälja spegeln för det vanliga priset till mig FASTÄN jag beställt spegeln när den var på rea!!! Dom sa att "spegeln är inte på rea just nu" och sen började dom jiddra om att min beställning inte är kvar och att det gått lång tid ÄR DET MITT FEL ERA JÄVLA IDIOTER?

Fick stå och tjaffsa lite och kände mig orättvist behandlad och jävligt arg, jag vägrade såklart betala fullt pris medtanke på att jag vet att jag har rätt, det löste sig inte den dagen och jag blev tvungen att börja ringa till deras huvudkontor och fråga vad fan dom håller på med, det gick låång tid, tillslut fick jag spegeln för priset som jag beställde den för och dom ursäktade sig för att någon har råkat ta bort beställningen eller att dom suddas ut efter några månader. Men inte fan ska det gå till såhär? Hur jävla sugen tror ni jag var på att handla där igen? Har för mig att det är ett danskt företag, fyfan alltså, dom verkar utbilda sina anställda till att inte sköta sitt jobb och göra kunder förbannade, sådana företag borde vi inte ha i Sverige

Tror fan det tog sammanlagt 4 månader att få spegeljäveln, inte fan får man fina minnen när man kollar på den men fin är den.

Fan nu sätter ni mig i skiten med tanke på att bli outad men jag kan ju lägga en rekommendation ändå, ta ett besök till Jysk nya huvudstad Skövde ^^

Mvh apan
Citera
2019-07-06, 12:10
Medlem
0gKolhydraters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apan2017
Efter att jag påpekade att det kändes lite fel så sa "hen" som man måste säga nu för tiden

Kan det varit dålig service pga det var en hen? Pratade du med en robot? Måste man säga så? Är du efterbliven?
Citera
2019-07-06, 12:11
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Butikspersonalen har alltid varit bra och trevliga i dom Jyskbutiker jag har besökt.
Citera
2019-07-06, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0gKolhydrater
Kan det varit dålig service pga det var en hen? Pratade du med en robot? Måste man säga så? Är du efterbliven?

Min mor säger att jag är speciell! Men jag är osäker på om hon säger det på ett bra sätt :/ Men låt mig ställa samma fråga tillbaka, är DU efterbliven och inte förstår ironi? "Hen" är ett skämt i mina ögon, tjejer har bröst och killar har snoppar (kanske inte du då du säkert sitter på en 3 meter lång flashback dolme).

Mvh apan
Citera
2019-07-06, 12:19
Medlem
0gKolhydraters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apan2017
tjejer har bröst och killar har snoppar
Mvh apan

Ja men titta! Du kan ju! Fortsätt så
Citera
2019-07-06, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0gKolhydrater
Ja men titta! Du kan ju! Fortsätt så

Jag ska försöka men jag ger inga löften, trevlig helg på dig!

Mvh apan
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in