2019-07-06, 08:47
Medlem
klybans avatar
https://www.imdb.com/title/tt10207090/?ref_=nv_sr_2?ref_=nv_sr_2
"Set in the year 2199, a young woman who has lost everything finds a new life at Earth's Space Training Academy where she learns to defend the galaxy from intergalactic threats."

Skapare:
Mark A. Altman
https://www.imdb.com/name/nm0022913/?ref_=tt_ov_wr

Är det nån som vet nått mer eller ska pröva och titta?
Citera
2019-07-06, 09:44
Medlem
Ser man vad Mark A. Altman har skapat genom imdbs historia hamnar det mesta mellan 6-7 i betyg. dvs knappt så man kan titta på det. Det brukar vara så med de flesta regissörer, skapare etc att de följer samma betygtrend.

Med det i åtanke kommer nog tyvärr denna serie bli en flopp.
Citera
2019-07-06, 10:22
Medlem
S.O.Stolps avatar
Ser man vad Mark A. Altman har skapat genom imdbs historia hamnar det mesta mellan 6-7 i betyg. dvs att det är väldigt sevärt.

Med det i åtanke kommer nog denna serie bli en stor succé.

Jag ska helt klart se den.
Citera
2019-07-06, 12:32
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sohigh
Ser man vad Mark A. Altman har skapat genom imdbs historia hamnar det mesta mellan 6-7 i betyg. dvs knappt så man kan titta på det. Det brukar vara så med de flesta regissörer, skapare etc att de följer samma betygtrend.

Med det i åtanke kommer nog tyvärr denna serie bli en flopp.
För mig funkar IMDB att de som har 6 och över är ser värda och inte slöseri med tid.

Dock dömer jag inte en persons tidigare verk av hans nuvarande, det får hans nuvarande verk berätta för mig.
Dock är jag svag för scifi, så kommer definitivt titta så mcyket att jag förstår serien till fullo och vad man har för intentioner.
Det kräver minst 5 avsnitt för få en hint om detta, ibland mer i vissa serier, då en del serier har svårt att ta historien framåt i början.

Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Ser man vad Mark A. Altman har skapat genom imdbs historia hamnar det mesta mellan 6-7 i betyg. dvs att det är väldigt sevärt.

Med det i åtanke kommer nog denna serie bli en stor succé.

Jag ska helt klart se den.
Stor succé får vi avvakta med, men den betygsnivån är mer än tillräckligt för ha en god stund framför TV´n.

Dock gillra jag scifi, och då kan jag ta lägre betyg också, men grå det under 5, så är det oftast rätt dåligt.
Såg en 2,3:a en gång, av misstag, hade aldrig tittat om jag visste det var så lågt, den var gudomligt dålig.

Såg du någon trailer eller nått?
Ska leta lite senare om det finns nått bra man kan lägga upp här.
Och före starten imon.
Citera
2019-07-06, 13:23
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Stor succé får vi avvakta med, men den betygsnivån är mer än tillräckligt för ha en god stund framför TV´n.

Såg du någon trailer eller nått?
Ja, stor succé var kanske att ta i. Det återstår att se. Nej, jag hittade nästan ingenting om denna serie. Lägg gärna upp om du hittar.
Citera
2019-07-06, 17:57
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Ja, stor succé var kanske att ta i. Det återstår att se. Nej, jag hittade nästan ingenting om denna serie. Lägg gärna upp om du hittar.
Hittade denna intetsägande trailer, så vi får vackert vänta tills imon.
https://www.youtube.com/watch?v=rw2Au5zmDmM
Som säger inte nått egentligen, mer än möjligtvis att det är nån referens till pandora(box) och hon.
Men kan ha helt och helvete fel också, den som lever får se
Citera
2019-07-07, 12:56
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Hittade denna intetsägande trailer, så vi får vackert vänta tills imon.
https://www.youtube.com/watch?v=rw2Au5zmDmM
Som säger inte nått egentligen, mer än möjligtvis att det är nån referens till pandora(box) och hon.
Men kan ha helt och helvete fel också, den som lever får se
Tills den 16:e menar jag, vet inte vart jag fick imon ifrån.
Citera
2019-08-15, 06:50
Medlem
klybans avatar
Tyvärr har serien för låg budget, och man får inte bitarna att passa ihop pga detta känns det som.

Funkar knappt som skvalTV en söndag i bakfyllan.
Inget man behöver lägga kraft på, och IMDB berättar det samma.
Altman verkar verkligen åka upp och ned som en jojo i sina betyg på sina alster.
Och 3,6 som den har vid skrivandes stund, beror mest på havsverk, där man inte synkar skådespelarna med varandra som den tydligaste, sen manus är väldigt lätta, och undrar vad man filmat med, då det känns annorlunda och inte så bra kvalitetsmässigt.

Tycker skådespelare med bättre backning och budget, att dessa skulle troligtvis fungera bra mycket bättre än nu.

Inte ens jag som älskar av scifi finner någon större glädje i denna serie.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in